9.7.18

Okudum, Cengiz Aytmatov, Cemile

Okuduğum kitaplar hakkında tanıtım yorumu yazmayı sevmediğimi daha önce söylemiştim Olric... Ancak bu cümleyi neşrettikten sonra şunu anlıyorum ki, girizgahı yaptık ve gerisi gelecek... "zaten kelimeler birtakım duyguları anlatmakta yetersiz kalır..."
[line]
Hadi kendini zorla da kitap hakkında bize bir şeyler anlat... Tamam yazayım ancak eminim ki yazacaklarım kitabın içeriğini layıkıyla yansıtma bakımından yavan kalacak... " Elimde ağzına kadar dolu bir bardak var sanki; içindekini dökmekten korkuyorum. Onun için, insanlar beni aydınlatsın, bana yardım etsin, benim yanımda yer alsın, duygularımı paylaşsın istiyorum...

Özümseyerek ya da bizzat kitabı  elime alarak okumadığımdan olsa gerek (epub okuyorum)  romanın bitiminde olay örgüleri hakkında bir bütünlük oluşmuyor zihnimde... Toplanın çocuklar size bir hikaye anlatacağım şeklinde bir birikime sahip olmasam da kitap bittikten sonra şunu rahatlıkla söyleyebiliyorum... Hoş bir kitaptı... 

Evli ve güzel bir kadın olan Cemile var... "Öyle güzel gülümsüyordu ki, insanın yüreğine ılık ılık bir şeyler yayılıyordu.... " Bu güzel kadına aşık köyün gençleri var... Bozkır var... Savaş var; "insan kıtlıkta nasıl çavdardan bıkar, ben de öylesine bıktım senden! " Yazarın güzel betimlemeleri var... Kırgız gelenekleri var... 
[line]
Romanda iki ayrı hikaye var ikinci bölümde ise şu konulardan oluşmakta; Bir tane ergenliğe yeni adım atan yetim bir kız çocuğu var dertli mi dertli... " bebekliğimden beri davranışlarım, tutkularım dayakla olsun, azarla olsun hep bastırılmıştı.

Kendini köyün çocuklarını yetiştirmeye adayan fahri bir öretmen var onun bu uğurda karşılaştığı zorluklar anlatılıyor... Öğretmenin atını yiyen kurtlar var... Öğretmen savaşa gidiyor ve onun öğrencisi olan romanın kadın kahramanı ise şehre gidip meslek sahibi oluyor ve sonra onu yetiştiren öğretmenini tüm aramalara rağmen bulamıyor...  Savaşta öldüğü bilgisine ulaşıyor ancak onu görme arzusuyla her geçen gün berhava olup benliğini yitirmeye başlayarak öğretmeniyle ilgili halisinasyonlar görmeye başlıyor...  "Bir insanın sevinçli mi üzüntülü mü olduğu arkasından bile belli olur bazen... Bütün davranışlarında bir kayıtsızlık vardı. Sanki dünyada hiçbir şey ilgilendirmiyordu onu. "

Yöreyle özdeşleşmiş ve tepede duran iki adet kavak ağacı var... metruk bir okul binası ve çetin bir soğuk var... Hep hüzün yok elbette, "Kafamı, yüreğimi, bütün gövdemi bir mutluluk kaplamıştı... inanılmaz, sonsuz, ışık gibi ölçüsüz bir mutluluk." var diyen kahramanlarımızı sevince boğan güzel gelişmelere de rastlayabiliyoruz romanda...
[line]
Kitap tanıtım yazılarını iyi yazamadığımı söylüyorum buna karşın niye böyle bir içerik oluşturuyorum o zaman?... Valla kitaplarda altını çizdiğim bazı hoş cümleler var ve ben bunları ilerleyen zamanlarda gözden geçirmek istediğimde elimin altında kaynak olması bakımından, okuduğum kitaplara ait içerikler oluşturuyorum...

Bazen de çok etkilendiğim kitaplar hakkında kendimi tatmin eden tanıtım yazıları yazabildiğimi görüyorum... Alıntı bilgilerle kitap hakkında doğru bilgiler aktarmaktansa, kitabın bende bıraktığı izlenimleri kuyruğu bir birine değmese de yazmayı önemsiyorum.... Peki neydi o altını çizdiğim ve sizlerle paylaşmlak istediğim iktibaslar... Onları da üstte italik şeklinde ve tırnak içinde okudunuz efendim...  Mutlu ve sağlıcakla kalınız...

⠾ Eserin Adı : Cemile
⠾ Yazarı : Cengiz Aytmatov
⠾ Türü: Roman

[line]
  1. Okumadığım bir kitap,bilgilendirme için teşekkürler.Listeme alabilirim ilerde okumak için.Bence siz kitap tanıtmaya ve anlatmaya devam edin,çünkü güzel anlatıyorsunuz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kıymetli yorumunuz ve kitap tanıtım ve anlatım konusunda yüreklendirdiğiniz için teşekkür ediyorum... :)

      Sil
  2. Okuyup beğendiğiniz kitapları paylaşın bizlerle. Cemile benimde okuyup beğendiğim bir kitaptı. Gerçi, Cengiz Aytmatov'un okuyup da beğenmediğim kitabı yok gibi.. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kıymetli yorumunuz ve teşvikiniz için teşekkür ediyorum... Bu kez sizin tarzınızla bir kitap tanıtımı yaptım... İlhamınız için de teşekkür ediyorum...

      Sil

♡ Yorumlarınıza en kısa sürede geri dönüş yapılır.
♡ Üyeliğiniz yoksa dahi anonim profili seçerek yorum yapabilirsiniz.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Yazmaya başlayın ve aramak için Enter tuşuna basın.