20.11.19

Ahmet'in D-sımart ile imtihanı

d-smart, cayma, itiraz, karar, tüketici, sorunları, hakem, heyeti

Ahmet, Türk Telekom Evde internet kullanıcısıydı... Oğlunun üniversiteye gidecek olması, internete olan gereksinimi azaltacağı, mevcut internet paketinin fiyatının yüksek olması, ayrıca hiç kullanmadığı halde sabit telefon aboneliğine de para ödediği için, daha düşük paketlere geçmeyi düşünüyordu...

İnternet sitelerinde araştırma yaptı... Ahmet, Türk Telekom'un paket fiyatını yüksek bulsa da güven duyuyordu... Türk Telekom olsun beş kuruş fazla olsun diyordu... Profesör Canan Karatay'ın dolandırıldığı bir ortamda, kalpazanlar onu dolandıramamışlardı ve Ahmet bu sebeple kendisiyle gurur duyuyordu... "Eşeğe ''marifetini göster'' demişler, yıkılıp ağnamış." ... :)

Ahmet'in son günlerde işleri yolunda gitmiyor ve her şeyin üstüne geldiğini hissediyordu... Bu sıkıntılı günlerinde, d-smart İnternet servis sağlayıcılarıyla web siteleri üzerinden iletişime geçti... Sonra d-smart satış temsilcileri telefonla kendisini aradı...  

Ahmet'in Türk Telekom takıntısını d-smart yetkilileri öğrenmişlerdi... Türk Telekom'la işbirliği yaptıklarını söyleyip d-smart tv paketini taahhüt karşılığında hediye edeceklerini söyleyerek ikna ettiler... Türk Telekom'a olan sözleşme bedelini de biz ödeyeceğiz diyerek, Ahmet'e uzak mesafe sözleşmesini onaylattılar...

d-smart görevlileri, vakit kaybetmeden gelip kurulumu yaptılar... Ahmet  internet modemine ve televizyon cihazına bakınca d-smart logosunu gördü ve aydınlanma yaşadı... Yanıldığını ya da kandırıldığını anlayarak,  d-smart müşteri hizmetlerini aradı, aboneliği aktif etmemelerini istedi. Fakat üyeliğimi aktif ettiler...

Ahmet, d-smart'ın insanı dert sahibi yaptığını, elini verenin kolunu kaptırdığını, başına buyruk bir satış politikaları olduğunu çevresindeki mağdurlardan duymuştu fakat bunu unutmuş olmalı ki acı bir tecrubeyle yeniden hatırladı... Her gelen telefondan ve mesajdan sonra sinirleniyor, yaptığı hatanın pişmanlığıyla kendi kendine dövünüyordu...

Neyse ki gelen taciz mesejlarını silmemiş ti Ahmet... 42 Türk Lirası bağlantı tutarını ödemiş ve tekrar fatura gelmesi durumunda konuyu Tüketici Sorunları Hakem Heyetine taşımak için saklamıştı. Daha sonra 225 Türk Lirası Açma Kapama bedeli gelince, Ahmet Devletin şevkatli kollarına sığınmanın vakti geldiğini düşündü...  Ayrıntılı bir dilekçe yazarak E-Devlet üzerinden Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'ne müracaatını yaptı...

Ahmet, kendisi gibi kandrılan mağdurlara yardımcı olmak istiyordu... Herkesin yaptığı kötülüğün yanına kâr kalmasını istemiyordu... d-smart'ın şımarıklığına kendi gücü nispetinde dur demek istediği için konuyu kişisel bloğuna taşıdı... [line]

Ahmet'in Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'ne yazdığı dilekçe Metni;

01/06/2019 tarihinde D-SMART firmasıyla online işlemler aracılığıyla D-SMART yalın adsl için başvuru yaptım. Başvurum üzerine tarafıma D-SMART tarafından gelen mesaj şöyledir: "Sn Uyemiz D-Smart kurulum / servis isleminiz icin 01/06/2019 tarihine randevunuz alinmistir. Teknik Servisimize *** nolu telefondan ulasabilirsiniz.  B002"

- Yine 1 Haziran 2019 tarihinde D-SMART tarafından gelen mesajda:" Sn. Abonemiz internet basvurunuz alinmistir.Aktivasyonunuz tamamlandiginda tekrar bilgilendirileceksiniz. Sozlesme ve aktivasyon isleminiz tamamlandiginda internet baglantinizda kullanacaginizkullanici adi: ****@dsmart sifre: ****** dir  B002" denilmektedir.

- 1 Haziran 2019 tarihinde D-SMART yalın adsl kurulumu yapıldı uzaktan sözleşme yaptık. (fiziki bir sözleşme imzalamadım)  D-SMART'ın konuya ait mesajı şu şekilde; "D-Smart Internet Yalin Adsl sureciniz baslamis olup, ilgili ekip 2019-06-03 09:00 12:30 arasinda sizi ziyaret edecektir.  B002

- 1 Haziran 2019 tarihinde yani aynı gün telefonla iptal müracaatında bulundum... (Yani aynı gün cayma hakkımı kullandım çünkü Türk Telekok diye yanlış bilgilendirme yaptılar. Türk Telekom altyapısını kullandıklarını öğrendim)

- 1 Haziran 2019 tarihinde "Dsmartnet iptal isleminiz tamamlanmistir.Modem iadesini en yakin bayimize yapmaniz gerekmektedir.  B002"  şeklinde mesaj gönderdiler (D-SMART)

- Yine 8 Haziran 2019 tarihinde "Sn. abonemiz, talebiniz üzerine abonelik sözleşmenizin fesih işlemleri tamamlanmıştır. Cihazınızı 7 gün içinde  en yakın D-Smart bayisine iade etmeniz gerekmektedir" şeklinde mesaj gönderdiler (d-smart)

- modemi 7 gün içerisinde *** ilindeki D-Smart bayisine teslim ettim.

- 12 Haziranda "Sn.Abonemiz, talebinize istinaden D-Smart cihaziniz ve modeminiz bayi tarafindan iade alinmistir. D-Smart ****zB002" şeklinde mesaj geldi.

- Yine 26 Temmuz 2019 tarihinde "Sn Uyemiz,iptal olan aboneliginizin odenmemis 42 TL borcu bulunmaktadir. Odeme yapmadiginiz takdirde yasal takibe aktarilicaksiniz.  B002" şeklinde mesaj geldi ve verdikleri internet linki üzerinde  ben bu tutarı kendilerine ödedim...

-5 Ağustos 2019 gelen mesajda "Sn. Uyemiz,**** nolu uyeliginize ait 225 TL odenmemis borcunuz bulunmaktadir.12 Agustos'a kadar odeme yapmanizi rica ederiz. *** B002" şeklinde yeniden para talepleri oldu. Bunu ödemedim fakat 19 Ağustos 2019 tarihinde yeniden gönderdikleri mesajla;" Sn.Uyemiz 225 TL odenmemis borcunuz bulunmaktadir.Yasal takip surecine girmemek icin odeme yapmanizi rica ederiz.*** B002" para telep etmekteler.[line]

Tüketici Sorunları Hakem Heyetinin Aldığı Karar... 


kişisel blog,takip et
  1. Başarmışsın ama, tebrikler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet... Tüketici sorunları hakem heyetleri bu konuda çok iyiler sağolsunlar...

      Sil
    2. Teşekkür ederim... :)...

      Sil
  2. İnsan bu işlere elini verince kolunu da kaptırıyor vallahi:)
    Imzalar prosedürler faizler borçlar garip bir sistemin içinde buluyor kendini
    Uzun zamandır d smart kullanıyoruz ara ara değişik sorunlar yaşadığımız oluyor..
    En büyük sorunu dijitürk te yaşamıştım bir türlü onları terk etmemize izin vermemişlerdi:)
    Ama sonuçta sizin mücadele olumlu sonuç vermis tebrikler:)

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim... üyeliğiniz sonlandırıldı diyorlar sonra yeniden sayın abonemiz şeklinde yeni mesajlar gönderiyorlar... tamamen kendilerine hasım ediyorlar.... :)

    YanıtlaSil

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Yazmaya başlayın ve aramak için Enter tuşuna basın.