18.5.14

Yedi veren

17 Mayıs 2014 Cumartesi günüme ait izlenimlerimi, Pazar gününden yani bir gün sonrasından yazıyorum. Cumartesi malum devlet memurlarının en sevdiği tatil günlerinden birisi...

Güzelce sabah uykumuzu uyuyup, yatak keyfimizi, ardından açık havada komşularla sohbet eşliğinde kahvaltımızı yaptıktan sonra, sıra bu gün ne yapibiliriz sorusuna geldi.

Baştan söyleyeyim; benim için tatil demek, fındık bahçelerimin içinde, meyve fidanlarımın arasında, üzüm asmalarının etrafında geçirerek, işlerimin bitiminde mahalllemin içinde yürüyerek, annemi ziyaret etmek ve yaklaşık 3 kilometre yolu yürüyerek tekrar ilçeye evime dönmek oldu bu aralar.

İlk olarak, Ordu'da Valilik yolunun sol tarafındaki araç parkının kaldırımla birleştiği noktada satışı yapılan yerden, Mart 2014 ayında aldığım bir adet yediveren çileğini toprakla buluşturmakla günlük faaliyetim başlamış oldu.

Yediveren çileğini evin balkonuna koymuştum. Geldiğinde iki adet olgunlaşmış çileği vardı. Daha sonralarda çiçek açıp beş altı kez çileğe durmasna rağmen olgunlaşmadan çürüdüler.

Çileği bahçeye dikmemiz gerektiği konusunda, kızımın direncini konuşarak kırmayı başardıktan sonra toprakla buluşturduk. Bahçeye dikdikten yaklaşık 7 saat sonra gözlemlediğimizde, halinden son derece memnun olduğunu görmek mutlu etti bizi.

Önceleri yoğun baskılar altında gittiğim bahçelere gidip çalışmak bir noktadan sonra insanın hobisi haline gelebiliyormuş.

Bu sene aldığım ağaç budama makasıyla, Çeyir isimli 20 ocaklı bahçemin üst sağ köşenisde bulunan siyah üzüm asmasındaki kurumuş asma dallarını kesip bi güzel temizlemiştim. Asmanın onarım isteyen yerlerini büyük bir özenle onardıktan sonra dün gittiğimde gördüğüm manzara karşısında çok mutlu oldum. Teşekkür eder gibi, sarma yaprağı olmaya hazır hale gelmişler. Ayrıca çok sağlıklı ve parlak yapraklarını görünce yaptığım işin ne kadar gerekli ve doğru olduğunu görmek güzeldi.

Fındık ocaklarının etrafına çöreklenen ısırgan otlarını, bazen kazmayla, bazen de eldiven katmak suretiyle sökmeye çalışıyorum ama gerçekten yorucu bir iş olduğunu anlıyorum. Buna rağmen dün 3 fındık ocağının etrafını temizledim. Her gün 3 fındık ocağının dibini bu şekilde temizlemek, hem hareket etmem hem de doğayla kucak kucağa olmak açısından son derece önemli diye düşünüyorum.

Bu gün için de benzer düşüncelerim var. Hayarlısı bakalım.

18/5/2014

Yorum Gönder

♡ Yorumlarınıza en kısa sürede geri dönüş yapılır.
♡ Üyeliğiniz yoksa dahi anonim profili seçerek yorum yapabilirsiniz.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Yazmaya başlayın ve aramak için Enter tuşuna basın.