28 Eylül 2015

Çayla iyi giden sözler


 Ben seninle çay içmek istiyorum.
Seni duymak,
seni görmek,
seni bilmek,
seni yanımda hissetmek istiyorum.
Sana şiir okumak istiyorum,?
yazmaktan bıktım, usandım.
Ben artık yazıları sana söylemek istiyorum.
Küçük bir evde, büyük hayaller kurmak istiyorum.
Sobanın yanında, seninle birlikte, üşüyen ellerimi çayın sıcaklığına
bırakmak istiyorum.
Ben aslında sevmek değil, seninle yaşlanmak istiyorum?
Özdemir ASAF



Abdullah Gür

uzanmışsan koltuğuna upuzun… geçmişsen televizyonun karşısına… ilk arayacağın, televizyona hükmetmeni sağlayacak kumanda olacaktır… bir müddet sonra bunun yeterli olmadığını hissedecek ve doğrulup mutfaktaki tüpün üzerine çaydanlığı koyup ocağı yakacaksın… kendi ellerinle, bildiğin yöntemlerle ve gerekli özenle çayını demleyip tekrar televizyonun karşsına geçececek, ağır ağır çayını yudumlayacak ve keyfini ikiye katlayacaksın… eğer atıştırmalık bir şeyler de varsa çayın yanında, yalnızlık seninle olduğuna pişman olacak ve yerini keyifli anlara bırakacaktır...…






”ÇAY” içmek samimiyettir..
Dostum biraz daha kal demektir.
Sana ihtiyacım var hissini verir.
Bir bardak,
Bir bardak daha,
Çay gibi ”koyu” sohbetlere dalmaktır.
Sohbette ŞEKER tadını almaktır.
İşte bu yüzdendir ki; ben çayı çok SEVİYORUM.




Evet bayım !
-Size bir sır vereyim mi?
Biz çayı sallamayız,demleriz;
Demlenen çay sevgide sabrı gösterir..
Biz çayı soğutmayız, sıcak içeriz;
Çünkü sıcak çay sevgide içtenliği gözetir..
– Anlıyor musunuz?
Sevgide de dem tutmak gerekir…”




Seninle Şöyle bi Oturup
Çay içip konuşamadık..
Birbirimizi Görmeden Yaşlanıyoruz Farkında mısın_??




Bir fincan kahve kırk yıla sığmaz.Dostluğa yıllarla sınır koyulmaz.
Şekerim yoktu sevgimi kattım.
Dostlar güzel olunca tadına doyulmaz..



Çay dostla güzel olur azizim…




Açık çay içerdi hep,demli olunca bardağın diğer tarafından beni göremezmiş, Öyle derdi?? (Cemal Süreya)





Ne düşündüğümün ne önemi var,
Düşünüyor işte insan,
Hele birde sahilde kırık bir masada oturmuş,
Çay yudumluyorsan…
O esintili deniz varya
Yakamozları gamzelerini,
Işıltıları gözlerini,
Kızıl akşamın bulutları saçlarını,
Rüzgarı sırtını dönüp gidişini,
Düşündürüyor işte insanı,
Hatırlatıyor bir bir…
Gelde düşünme işte,
Herşeyde biraz sen saklısın…
( Kadir Bozan )




Çay var içersen…
“…Çay dediğimizin usulü üçtür Baba.
Çay; üç şeyde yapılır; ateş, semaver, demlik.
Üç şeyde ikram edilir; çay tepsisi, çay tabağı, çay bardağı.
Çayın birçok dilde karşılığı üç harftir!
Bir de çay, ‘üç’ün olduğu yerde içilir!
Bir sen, bir seni yaradan, bir de seni seven….”




Ve bazen çay;
Umutsuzlukları yeniden demleyip, umuda varmaktır.
Şairin de dediği gibi:
“ Çay içiyorsanız bitmemiş bir şeyler vardır. . .”




Bir laz düşünür derki;Yarimden ayrı düştüm gözlerum nemli nemli,rakı haramdur diye çay içtum demli demli …



SİZ SİZ OLUN ÇAY SEVMEYEN BİRİNE , GÖNÜL VERMEYİN :)

Abdullah Gür‎



Laz düşünür der ki.
Yarimden ayrı düştüm gözlerim nemli nemli Raki haramdur diye..
Çay ictum demli demli…



Gülleri sarı severim; toprağı ıslak… Türküleri yanık, şiirleri hoyrat!
Havayı nemsiz, çayı demsiz… Bir seni olduğun gibi,
Bir seni her şeye rağmen, Bir seni, hala…
( Ümit Yaşar Oğuzcan )



Kaç şeker atarsan at,
Yalnız içiyorsan,
hep acı bir tadı vardır çayın…!



Bir çay ver azizim!
Vuslatı ahirete kalmış aşıklar için…



”Sonra çay,
Bize bir gerçeği
daha öğretti.
Bekleyen herşey
Soğur,
Acır,
ve bayatlar…”



Yalnızlık demledim yine bu gece en koyusundan…
Biraz acı,biraz soğuk şimdi…
İnsan her halini içmeyi öğreniyor zamanla
hem de en âlâsından…MERAL DEMİR




Cemal Sepici | ‎Anadolu Fotoğraf Dergisi
Dökün çayı gül renginde
Muhabbet çayın deminde
İçen aşık kadrini bilende
İçmeyenin tadı yok dilinde !.



İnsanlara akıl vermeyin huzur verin.
Olmadı bir bardak çay verin, sigara verin..
– Mithat Cevher –



insan dostunu nerde unutmaz… hem duasında hem de çay sefasında



Bazen tek ihtiyacımız demli bir çay, çokça sessizlik ve hayatın “Pause” tuşunu bulmak…



Yorum Gönder

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Yazmaya başlayın ve aramak için Enter tuşuna basın...