30 Haziran 2014

Belgeselci Mantığı



fındığı yerden toplamanın ne menem bir uğraş olduğunu bilmeyenimiz yoktur. Ancak bazı ayrınıtıları görebilmek için yüzeye yakın olmak gerekiyor... Atılan onca ilaca ve ot motoruna rağmen hayatta kalmayı başarabilen hayvanların nesillerinin devamı için avlanmaları ve av olmaktan kendilerini korumaları gerekiyor...

Hikayemizin konusu; örümcek ağına düşen yeşil renkli böceğin (diğer ismini içinizden mırıldandığnızı duyar gibiyim kurtulma mücadelesinden...

Yazının girişinde de bahsettiğim gibi yere dökülen fındıkları ahaste aheste belimdeki cuvala doldururken örümcek ağına düşen kokulu böceğe saldıran örümceğin, avını öldürmek üzere yaptığı hamleler gözüme ilişti... ağına yapışan ve hareket etmekte zorlanan yeşil böceğimize ani hareketlerle yakalışıyor, üst kısmına ağzıyla zehrini enjekte etmeye çalışıyor ve olası saldırıdan korunmak üzere yine aynı çabuklukla geri çekiliyordu...

işte tam bu noktadabir karar vermem gerekiyordu... Kurtaracakmıyım? yoksa, örümceğin nasibi deyip, eko sistemin işleyişine müdahale etmeden video çekmeye devammı edecektim?

Öncelikle yeşilböceğimizin sağlık durumunun nasıl olduğunu gözlemledim. Yarı baygın yada ölmek üzereyse müdahele etmeye gerek yoktu. Anladım ki, olay yeniydi.

Örümceğin başka zulasının olabilceğine, yoksa bile ağının geniş olması nedeniyle, ben uzaklaştıktan sonra başka böceklerin ağına düşebileceğine kendimi ikna ettikten sonra, bir çubuk yardımıyla, örümceğin ağında da bir parça tahribat da yaparak yeşil böceği kurtardım.

Sonra gövdesindeki ve ayaklarındaki örümcek ağları kalıntılarını bir güzel temizledim... Bir müddet kolumda gezdirdim. Bir kaç kare fotoğrafını çektim.

Yaşadığı korku dolu dakikaların etkisinden kurtulduktan sonra, gayet sağlıklı bir şekilde, yeni hayatına kanat açtı...

Yeşil böceğin arkasından şunları düşündüm...

-Merhamet duygusuyla belgeselcilik bir arada yapılacak bir iş (hobi) değil...

-Tarafımı belli etmek adına yaptığım hamleden bir diğer canlı zarar gördü... Öyleyse yaptığım iyilik mi? Kime göre doğruyu yaptım...

-Son alarak, bu kadar ince ayrıntıya girince, asıl işim olan fındık toplamayı aksattığım için aldığım ihtarlara bir yenisi daha ekleniyor...

Kalın sağlıcakla...
24 Ağustos 2013

Yorum Gönder

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Yazmaya başlayın ve aramak için Enter tuşuna basın...