30.6.14

Belgeselci Mantığı


Yerden fındık toplamanın ne menem bir uğraş olduğunu iştigal edenler bilir... Ancak bazı ayrınıtıları görebilmek için yüzeye eğilmek gerekiyor... Fındık bahçerine atılan envai çeşit tarım ilaçlarına ve ot biçme motorlarına rağmen hayatta kalmayı başarabilen böceklerin nesillerinin devamı için avlanmaları ve av olmaktan kendilerini sakınmaları gerekiyor...

Olgunlaşıp dalından yere düşen fındıkları ahaste aheste belimdeki cuvala toplarken, ağına düşen kokulu böceğe saldıran örümceğin yaptığı hamleler gözüme ilişti... Örümcek, ağda hareket etmekte zorlanan kurbanına ani hareketler yaparak saldırıyor, zehrini zerk ediyor ve aynı hızla geri çekiliyordu...

işte tam bu noktada bir karar vermem gerekiyordu... Kokulu böceği kurtaracak mıydım? Yoksa, örümceğin nasibi deyip, eko sistemin işleyişine müdahale etmeden video çekmeye devam mı edecektim?

Öncelikle yeşil böceğimizin sağlık durumunun nasıl olduğunu gözlemledim. Yarı baygın yada ölmek üzere olsaydı müdahele etmeye gerek yoktu. Anladım ki, olay yeniydi.
Örümceğin başka zulasının olabilceğine, yoksa bile ağına yeni kurbanlar düşebileceğine olan kuvvetli inancımla bir çubuk yardımıyla kurtardım bi çareyi...

Sonra gövdesindeki ve ayaklarındaki  ağ kalıntılarını temizledim... Bir müddet kolumda gezdirdim. Bir kaç kare fotoğrafını çektim.

Kokulu böcek yaşadığı korku dolu anların ardından biraz kendini toparladı ve ilk şoku atlattıktan sonra 2. baharına doğru kanat çırparak
 gözlerden uzaklaştı....

Kokulu yeşil böceğin arkasından şunları düşündüm...

-Merhamet duygusuyla belgeselcilik bir arada yapılacak bir iş (hobi) değil...

-Tarafımı belli etmek adına yaptığım hamleden bir diğer canlı zarar gördü... Öyleyse yaptığım iyilik mi? Kime göre doğruydu yaptığım?...



Sonra, "sirkeyi sarımsağı  hesap eden çorbayı içemez" atasözünden aldığım ilhamla bu ince fikrimden arınmaya çalıştım...


- Çiçekti böcekti  örümcekti derken fındık toplamayı aksattığım için aldığım ihtarlara kendime gelip asli görevime yani fındık toplamaya geri döndüm... :)

Kalın sağlıcakla...

24 Ağustos 2013
  1. Tatlı bir macera olmuş. :) 1. Ben de bir zamanlar fındık toplardım. Şimdi tarla hâlâ duruyor ancak fındıkları başkaları topluyor, biz biraz daha küçük bir alanda topluyoruz şimdilerde. :) Ama yine de bence o güneşin altında... Zor iş. Allah sabır versin bu işi yapanlara. 2. Börtü böceklerin yaşamını ben de gizliden gizliye takip ederim. Küçük hayvanların hayatlarını izlemeyi seviyorum, özellikle de Malezya'dayken hep yaptığım şeydi. Belgesel falan da izliyorum,zevkli oluyor. :)

    YanıtlaSil
  2. Yorumunuz için teşekkürler...😊🖐

    YanıtlaSil

♡ Yorumlarınıza en kısa sürede geri dönüş yapılır.
♡ Üyeliğiniz yoksa dahi anonim profili seçerek yorum yapabilirsiniz.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Yazmaya başlayın ve aramak için Enter tuşuna basın.