3 Ağustos 2015

Kimlik

Sanatçımız Mahmut Tuncer toplu taşıma aracı olan otobüsle yol alırken, bir grup polis, aracı durdurur ve kimlik kontrolü yapar. Sıra Mahmut Tuncer'e gelince şu satırlar dökülür sanatçımızın dilinden;

"Buyrun memur bey bu bir kimliktir
Kimlikle kibirlik bir cahilliktir.
Alemi bir görmek tam güzelliktir
Diyarbakır antep urfalıyım ben
Aslına sorarsan dünyalıyım ben

Binlerce kardeşim var Pakistan'da
Teyzem bacım Hindistan'da
Elezığ Malatya Ağrılıyım ben
Aslını sorarsan dünyalıyım ben..

Yalansa mekanım olsun cehennem...
Dünyadan başka yer görmedim bilmem
Ademle havvadır babamla annem
İstanbul, Ankara Ordu'luyum ben...
Aslımı sorarsan dünyalıyım ben..."


Sanatçımız; nereli olduğumuzun bir önemi olmadığını, tüm insanların kardeş olduğunu, dostluk ve barış içerisinde, renklerimizi irdelemeden, farklılıklarımızın kültürel zengiliğimiz olarak algılanması gerektiği bilinciyle yaşayıp buna göre hareket etmemiz gerektiği mesajını vermeye çalışmaktadır.


Bu bağlamda asıl anlatmak isteğim; insanların ünvanlarına bağlı sınıf farklarını bir üstünlük olarak sunma gayretlerindeki acziyetleridir. Bulunduğumuz sosyal mecralarda ve yaşadığımız çevrede ünvanımızın hiç bir önemi olmamalı. Aslolan, bizi biz yapan kişisel özelliklerimizle, karekterimizle, insanlığımızla, yardımseverliğimizle veya hoş sohbetimizle var olma çabası içerisnde olmamızdır. Profillerimize ve yazdığmız notlarımızın (anlık iletilerimizin) aralarına ünvanımızı hatırlatıcı yazılar serpiştirmemeye özen göstermemiz gerektiğini düşünüyorum.

Yazarsak ne olur? Bu bizi önemli biri yapmaz. Sadece yüksek egolu, antipatik biri ulduğumuzun anlaşılmasına sebebiyet verir ve yalnızlaştırır.

1 yorum:

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Yazmaya başlayın ve aramak için Enter tuşuna basın...