24 Eylül 2015

Çörtük elmalar

apple
İki kilometre mesafedeki okulumuza her gün yaya gidip gelirdik. genellikle Okula harçlıksız gider, gün boyu hiç bir şey yemeden, ikindi vakitlerinde evimize dönerdik.

mevsim sonbaharsa, yol kenarlarındaki olgunlaşmış meyve ağaçlardaki elmaları aşırmak suretiyle açlığımızı giderirdik.

Yine böyle bir sonbahar gününde, oldukça rampa sayılan eve dönüş yolunda ilerlerken, yolumun 200 metre uzağında bulunan, meyveleri sararmış elma ağacının tacizkar davetine kayıtsız kalamadım. açlıktan sefil düşmüş midemin de baskısıyla elma ağacına yöneldim.

Ağacın dibine ulaştığımda, elmaların uzaktan göründüğünden daha güzel olduğuna şahit oldum. Ağaca çıkma konusunda, yaşdaşlarıma göre daha yetkindim... Bir çırpıda çıktığım ağaçtan kafi miktarda elma yedikten sonra, sanırım ceplerime de doldurmak suretiyle, depoladığım enerjiyle birlikte ağaçtan inerek evin yolunu tuttum.

Bir günün sonrası sabahında, beldenin içinden geçerken, esnaf olan bir abi bana seslenerek, eliyle uzattığı parayı, yine esnaf olan dayıma verip veremeyeceğimi sordu. Ben de verebileceğimi söyleyerek kendisine yöneldim. Yaklaşmamla sol şakağıma okkalı bir şamar yemem bir oldu...

Şamarın nerden geldiğini anlamıştım anlamasına... suçlu olunca, tepki için programlınmış bütün uzuvlarım tavşan kesildiler... Yüzüne karşı, sen de vur abi diyiverdim içimden...

Boş midemin karşı koyulmaz ihtirasına kurban, bükük boynumla okulun yolunu tuttum. Bir gün önce yediğim sarı çörtük elmaların bedeliydi bu öğrenciye şiddet...

o günden sonra, ne o elmaları nede yediğim şamarı unutabildim...
___________________
*Çörtük elma: ceviz boyutundaki küçük elmalara verilen isimdir...

24/09/2012

Yorum Gönder

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Yazmaya başlayın ve aramak için Enter tuşuna basın...