4.10.15

Anlayamazdım...

bitkiler canlıdır derdi öğretmenim... o minnacık aklım bunu almazdı... nasıl olur da bitkiler, insanlar gibi canlı olabilir derdim...

konuşmuyor, ağlamıyor, sinirlenmiyor, koşup bağırmıyorlardı ki...

oysa tanıdığımız diğer canlılar böyle miydi?...

örneğin insanlar; ağaçlar ve envai çeşit bitkiler gibi kendi halinde değillerdi... büyüdükçe de çok bunu anladığımı söyleyemem...

taaki bir arkadaşımın evine misafirliğe gittiğim de gördüğüm bir çiçeğin, sabah olunca yapraklarını etrafa dağıtıp, akşam ezanıyla bir yumruk misali bir araya tapladığını farkedene dek bitkilerin de bir ruhu olduğunu bilmezdim...

sonra akşam ezanıyla açan sarı çiçeklerin uhrevi ahengi karşısında dizlerimin titremesine şahit oldum...

yine bir belgeselde, sinekleri yakalayıp sindirerek yaşamını sürdüren ve daha sonra uzunca bir dal uzatıp, üzerinde açtığı alımlı çiçeklerine konan sinekler sayesinde döllenerek neslini sürdürmeye çalışmasına hayran kaldım...

ev ortamlarındaki saksılarda yaşayan ve sahipleri tarafından sevilip konuşulduğunda şımarıp serpilen nazlı çiçek türlerini tanıdım...

yaprakları lekelendiğinde, aspirin verilerek tedavi edilen çiçeklerin hikayesini dinledim...

bir defasında, zürafaların saldırısına uğrayan akasyaların, yapraklarını korumak için oluşturdukları manyetik alanda iletişimi sağlayıp dikenlerini çıkartarak kendilerini savunmalarına şahit oldu...

Ez cümle, bitkilerde bizim gibi canlılar... onları besleyen de su ve toprak... tabi hayata tutunmaları için O büyük programcının kendilerine yüklediği kodlar sayesinde kusursuz işleyen eko sistemimiz var... Ve en sonunda öğrendim ki onlar da bizim gibi canlılar...

Bu videoda da dokununca küsüp kabuğuna çekilen bitkinin hassaslığına ezildi içim...



Böcek Yiyen Bitki | Venüs Sinek Kapan paylaşan: BelgeselGunluguOfficial

Yorum Gönder

♡ Yorumlarınıza en kısa sürede geri dönüş yapılır.
♡ Üyeliğiniz yoksa dahi anonim profili seçerek yorum yapabilirsiniz.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Yazmaya başlayın ve aramak için Enter tuşuna basın.