24.10.16

Yeni Motorumla Ağaç Kestim


Bu haftasonu, kendimi etkinlik anlamında biraz da olsa tatmin edebildim...

Öyle yaylara çıkıp uçsuz bucaksız yeşil çim örtüsünü seyredip, göletin etrafında çayımı yudumlayıp buz gibi suyundan içip ayalımla bir arada mutlu bir gün geçirmekten bahsetmiyorum... Yada Fatsa'ya inip çaydı simitti yemekti elbiseydi alışverişti... bunlar da değil... kendimi mutlu hissedebildiğim başka aktivitelerim de var çok şükür...

kimine göre iş, kimine göre yük, kimine görede  sıkıcı olan bahçe bağ işleri,  bir kaç yıldır eğlence tadında geçiyor benim için...
Hülasa; Cumartesi günü, Çeyir isimli bahçemin üst tarafında bulunan biri büyük olmak üzere iki yayhın ağacımı fındıkları vuruyor (güneşini engelliyor) diye, kayınpederimin stil marka odun motoruyla yıkıp doğradık...

odunlarını da bir de patpat masrafı olmasın diye kendi arabamın bagajına ve arka koltuğa yerleştirdim.... Artakalanı da kayınpederin bagajına aldı sağolsun...

Bir gün sonrasında Sadaronu isimli bahçemde bulunan peliti, yeni aldığım Hyundai MT 2500 dal budama motoru ile kendim kesip motoru test ettim... Boyutuna göre gerçekten çok iyi iş çıkardı... Palasının kısa (30 diş sanırım) olması nedeniyle, ağacın kalın alt kısımlarını bir iki dönmeye kesmiş olsam da fazlasıyla memnun oldum.

Bir iki kez sıkışma yaptı... palası eğilir gibi oldu, tozlandı çalışmadı... bunlar teknik anlamda benden kaynaklı tecrubesizliklerimin tezahürü aksaklıklar oldu...

Fındık budamak için almıştım ama küçük çapta ağaçlar için gerçekten iyi bir motor... nacizane tavsiye ediyorum ama reklama da girmesini istemiyorum tabiki... çünkü pahalı bir ürün (360 TL) ve uzun zamandır indirime girmesini beklememe rağmen indirime girmemişti. 18 Ekim günü teslim aldım

Ağacı doğradıktan sonra 20 metre yukarıdaki yolun kenarına çapladık... sonra da beylerlide bulunan kayınpederimin yanına giderek çayımızı içip fırında patateslerimizi yiyerek günün yorgunluğunu çıkarmaya çalıştım...

Akşam olurken de yine ağacı kestiğim bahçeme gidip kestiğim odunları bagaja ve arka koltuğa yerleştirip eve geldik çok şükür...

Kalın sağlıcakla

24/10/2016

Kayınpederim, ben ve motorum :|

Kayınpeder yorgunluğunu atıştırarak gidermeye çalışıyor...
Kayınpederim; Ağacın talaşlarındandan tıkanan motorunu temizliyor...
Çeyir isimli bahçemde; Yorgunluğun üzerine bir şeyler atıştırıp çay içmek iyi gidiyor...

Yorum Gönder

♡ Yorumlarınıza en kısa sürede geri dönüş yapılır.
♡ Üyeliğiniz yoksa dahi anonim profili seçerek yorum yapabilirsiniz.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Yazmaya başlayın ve aramak için Enter tuşuna basın.