7.11.17

Madem Kişisel Blogcuyum O vakit Ben Olmayım.

Kişisel Blog

Her sabah bilgisayarı açtığımda ilk iş olarak yaptığım şey mozillayı açmak ve ardından sık kullanılanlara aldığım yb kısayoluna tıklayarak kişisel bloğumu ziyaret etmek... Buloğuma bakıyorum,  aşağıya inip yukarıya çıkıyorum... Sonra en son girdiğim içeriğe tıklıyor ve açılan sayfadaki müzik videosunu dinliyorum...Bu döngü hemen her gün mütemadiyen bu şekilde devam ediyor ve mutlu oluyorum...

Güncellenmeliyim.

Anladım ki kendi kişisel bloğumun müdavimi ve en istikrarlı ziyaretçisiyim... Hal böyle olunca, her gün defaten ziyaret ettiğim kişisel bloğumu güncel tuttup gerçekten beni temsil eden ve içerik anlamında doyurucu yayınlar yapmalıyım... En azından günde bir tane, içinde benden bir şeyler olan yazılar, kitaplar, filmler, fotoğraflar, müzik videoları ya da sevdiğim şiire atıfta bulunan içerikler paylaşmalıyım...

Coşkularımı Paylaşmalıyım.

Eğer kişisel blog sloganıyla yayın yapıyorsam, egoya enaniyete ya da nümayişe o kadar kafa yormamalıyım... İçimdeki boşluğu yazmalıyım beylik cümlelerle... Yaşayarak edindiğim tecrubelirimi paylaşmalıyım ki bu öğüt vermekten çok daha evladır... Coşkularımı paylaşmalıyım okuyucularlarımla keza mutluluğu herkesle paylaşabilir insan ancak acılarını paylaştığı insanlar özeldir sözünün mucibince...

Ruhumu bedbin hale düşürmemeliyim.

Yazdıklarımı okuyan var mıdır? kime yazıyorum ki? ya da yazılarım hakkında okuyucular ne düşünüyor acaba? yoksa beğenmiyorlar mı? yeisine kapılmadan iç dünyamla hasbihal eder gibi dükülmeli kelimeler dimağımdan... Yorum var mı yorum? diye her gün kontrol etmeliyim ancak yoksa da ruhumu bedbin bir hale düşürmemeliyim... Eğer lutfedip yorum yazan ziyaretçiler olursa mutlaka cevap yazıp iadeyi ziyarette bulunmalıyım...

Tevekkül Etmeliyim.

Parayı ve googleyi hiç dert etmemeliyim yayıncılık ilkemde... Keza reklam için gerekli adımları tamamlayıp, olsa da olur olmasa da olur teslimiyetiyle tevekkül etmeliyim...

Önemsiz şeylerle de yansımalıyım...

Kişisel bloğumu Okuyanlar için bir kaygı duymamalıyım... Yazılarım insanları bayıyor olsa bile, günlük hayatımda yaşadığım gelişmelerle ilgili lakırdılar etmeliyim... "Mutluluğun formülü, gerektiğinde önemsiz şeylerle meşgul olabilmektir." Edward Newton'un söylediği bu sözü rituel kabul edip önemsiz şeylerle de yanısımalıyım ekranlara...

Kendim Olmalıyım.

Küfür ağzıma yakışmıyor olabilir ama hak edenin üstünde mükemmel duruyor! deyip sövgülerimi, marifetler iltifata tabirid deyip övgülerimi yazmalıyım...Madem kişisel blogcuyum o vakit ben olmayım. Yani olduğum gibi doğal ve sıradan bir yaşantıyı motto edinen nevi şahsıma münhasır beni işlemeliyim ağdalı cümlelerle...Hatta bunu hemen şimdi yapmaya başlamalıyım...

Sağlıcakla kalın...


kişisel blog,takip et
  1. Aslinda guzel bir yazı olmus diyecegim fakat basit bir yorum gibi geliyor. Tavsiyeler icin teşekkurler

    YanıtlaSil
  2. Rica ederim... ziyaretiniz ve yorumunuz için ben teşekkür ediyorum...

    YanıtlaSil
  3. kesinlikle her blog kendine özel olmalı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendine özgü her blog damlaya damlaya bir derya haline gelerek zengin bir blog dünyası haline gelir... Yorumunuz için çok teşekkür ediyorum... selamlar...

      Sil
  4. Merhabalar,
    Sevdiğim bir yazım şekli ile yazıyorsunuz, ağdalı kelimeler ile...
    Sanki biraz tenkit de işittim ama güzel olmuş tenkidiniz bile ne yalan diyeyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Feri Peri... hoş geldin... tenkidim var evet ancak bu kendime... kendime çünkü bazı konularda beklenti içine giriyor ve gerekli ayarlamaları yapmadığımdan olsa gerek google ziyaretçi trafi konusunda cimri davranıyor ve 50 tıklamaya bile reklam geliri anlamında karşılık vermeyince şevkim kırılıyor...

      Diğer bir konu ise paylaştığımız içeriklere yorum anlamında geri dönüşler olmayınca insan kendini yalnız hissedebiliyor ve üzülüp karamsarlığa kapılabiliyor...

      İşte tam bu duygulara ve beklentilere başkaldırıdır bu yazı... Biz işimize bakalım ve sevdiğimiz şeyleri yapmaya devam edelimin kararlılığıdır...

      Kıymetli yorumunuz için teşekkür ediyorum...

      Sil
    2. Hoş bulduk :)

      Kişisel yazılarda google'dan organik trafik gelmesi biraz sıkıntılı, bunu sanırım özellikle dilediği gibi yazan herkes yaşıyordur. Gündemde olan konularla ilgili yazılar yazdığınız ve bununla ilgili reklam yani sosyal medyada paylaşımlar yaptığınız ölçüde belirli bir trafik alabilirsiniz. Siz trafik aldıkça arama sonuçları da yazınızı daha üstlere taşır ve daha üst reklam tıklamaları elde edebilirsiniz.

      Ben mesela, kişisel bir konu hakkında yazdığım bir yazıda bile abuk subuk aynı anahtar kelimeyi birçok kez kullanmak istemiyorum sırf trafik gelsin diye. Makalenin değeri yitip gidiyor çünkü öyle olunca; bana göre...

      Size bir sır vereyim; bol yorum gelmesi = bol yorum yapmak :) Bol bol kendi okumak isteyeceğiniz blogları ziyaret ederek yorum yapın, değerlendirmeler yapın. Bu oldukça zaman alıcı bir şey ama aynı zamanda yalnızlık hissetmez ve karamsarlığa kapılmazsınız :)

      Sil
  5. kıymetli yorumunuzda belirttiğiniz önermeler için çok teşekkür ediyorum sevgili feri peri...

    YanıtlaSil

♡ Yorumlarınıza en kısa sürede geri dönüş yapılır.
♡ Üyeliğiniz yoksa dahi anonim profili seçerek yorum yapabilirsiniz.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Yazmaya başlayın ve aramak için Enter tuşuna basın.