25.12.17

Hususi Araç Muayenesi


2016 yılında, mütevazı bir bedel karşılığında aldığım 2005 model dacia logan marka aracımın muayenesini1 yılı aşkın bir süre geciktirmişim...
Aracı aldığım arkadaşa sormuştum aslında muyenesine ne kadar süre var diye... O da cevaben; 2016 yılında yaptırdım 2018 yılına kadar süresi var demesi üzerine tamam deyip meraklı bir adem-i beşer olmadığımdan bana teslim ettiği resmi belgelere bakma gereği duymamıştım... Ünlü bir üşünür der ki; boş ver... :| Acaba üşengeç miyim?

Aracın muayenesi için 2018 yılının ekim ayına kadar sürem var nasılsa deyip perşembe yaylası benim, fatsa ilçesi senin, ordu ilimiz hepimizin rahatlığıyla gezip durdum ve işlerimi hallettim...

Geçtiğimiz Kasım ayında bir kaç arkadaşla bir araya gelmiş ve araç muayeneleriyle ilgili sohbet ederken, muayenenin gecikmesi durumunda gecikme faizi uygulandığını duyunca, çok zahmet olmasına rağmen! kararlı davranıp aracın torpidosunu açtım ve muayene kağıdını bulup heyecanla muayene tarihini aramaya başladım.. Aslında tembel değilim, yorgun doğdum dinlenmek için yaşıyorum... diyeceğim ama inandırıcı olmayacak diye vazgeçiyorum bu iddiamdan...

Aracın muayene tarihi ekim 2016 yazıyordu... Yani aracın muayenesi tam 1 yıl gecikmişti... Olabilir bu bizim geciktiğimiz ve bedelini ödediğimiz ilk ihmalimiz değildi nasıl olsa... İlginç olan konu, aracın muayene tarihini öğrendiğim günün hemen ertesinde, yayla havası almak için ilçeme 15 km. Mesafe uzaklıkta bulunan ve bu sene 700 bin yerli ve yabancı turisti ağırlayan Perşembe Yaylası'na giderken, jandarma trafik ekipleri tarafından durdurulup aracınızın muayenesi yok beyefendi demeleriydi... Yalandan çamura yatmak yerine yukarıda bahsettiğim gecikmeye sebep konuyu anlattım kendilerine...

Mazeretimi makul karşılayan jandarma trafik ekipleri, neyse bu kez aracı bağlamayalım ve para cezası yazmayıp uyarmış olalım bari diyerek anlayış gösterip bizi gönderdiler sağolsunlar... Yani bilmemek mutlulukmuş ve bilmeyince başımıza bir şey gelmiyormuş... Bir afrika Atasözü der ki; "bilge herşeyi bilmez, sadece ahmaklar herşeyi bilir..."  Haddimizi bilmemiz kafi...

23 Kasım 2017 Cumartesi günü, saat 09.da Fatsa sanayiye giderek sıra aldım ve 139.00 TL. si gecikme faizi olmak üzere toplamda 400 TL. ödeyerek, önce egzoz sonra da araç muayenesini yaptırdım... Anektod: Hususi araçlar için kar lastiği zorunlu değil ancak tekerler dişli olması gerekiyor...

İlk kez araç muayenesi yaptırdığım için muayene süresince bir aksilik çıkacak tedirginliğiyle gergin anlar yaşadım... Bir sıkıntı olmadan aracımın muayenesini yaptırdım ve rahatladım çok şükür...

Yorgunum dostlarım: "Bütün ömrümce çalışmadan yaşamanın yolunu aradım, belki de onun için yorgunumdur..." diyen ve çalışma konusundaki düşüncelerime rehberlik eden merhum Sadri Alışık  bu vesileyle rahmetle anmış olalım...

Sağlıcakla Kalın...

kişisel blog,takip et
  1. Buyuk gecmis olsun diye basliyim soze o zaman.
    Aslinda bugun farkettim bu bloga ugrama sebebim aslinda paylasimlardan ziyade sizin anlatim dilinizdeki hem dogallik hem samimiyetle karisik komik bizdenlik duygusu.bahsettiginiz konu her ne kadar gunluk yasamdan siradan bir konuda olsa anlatiminizdaki mizahi tavir tebessum ettiriyor bir yandan merak uyandirirken diger yandan memleketi kurtarmislik hissi olusuyor garip yani:)

    Ama konular hem farkli hem siradan degil en azindan cok emek verilip hic aklima arastirmak gelemeyen yada okuma geregi duymadigim bir cok mevzuda bilgi sahibi oluyorum bu blog sayesinde..

    Devamini bekler bol izleyiciler dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Ayşegülce... Yorumunuzdaki samimiyetiniz ve yakınlığınız için bende size teşekkür ediyorum... Kıymetli yorumlarınızla yazılarım anlam kazanıyor... Eksik olmayın...

      Sil

♡ Yorumlarınıza en kısa sürede geri dönüş yapılır.
♡ Üyeliğiniz yoksa dahi anonim profili seçerek yorum yapabilirsiniz.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Yazmaya başlayın ve aramak için Enter tuşuna basın.