31.1.20

Kış Şarkıları ve Kara Kışa Dair

kar, kış, türkü,manzara, kabataş kış manzarası
İlçemde Kış
Doğal gazlı veya kaloriferli evler kış boyunca sıcacık olacak... Ancak benim gibi sobalı evlerde yaşayanların sadece bir odası ısınacak... Yani bizde Emre Aydın'ın "soğuk odalar" şarkısı, bu kış boyunca da popülerliğini koruyacak... :| Tabi evziz yurtsuz insanlar da var dünyada... Mevlam onlara da sıcak aş ve sıcak bir yuva nasip eder inşallah... :( Bu arada "doğal gaz" ayrı yazılıyormuş)

Kar üzerinde olmak güzeldir... Ancak toprak insanı daha iyi tanır ve rahatlatır... Zaten insanlar da mahut olduklarına meyyaldir...

Bizler, her kar yağdığında mutlu olan ve mürşidini görmüş mürid gibi sevinç gösterileri yapan insanlardık... Şimdi ise beyaz esaret gözüyle bakıyoruz lapa lapa yağan kara... Anladm ki biz en çok fındığı seviyor ve ona kar kondurmuyoruz... :| (mart sonu ve nisan başında yağan kar için geçerli)

Mart ayı gibi olmalı insan... Biraz sıcaklık görünce mayışanlara karşı sert yüzünü gösterip hadlerini bildirmeli...

İbrahim Tenekeci 

Kendinizi kar tanesinin yerine koyun. Bir şehre yaklaşıyorsunuz... Diyelim ki İstanbul'a... Tuz dolu yüzlerce kamyon sizi bekliyor... Homurdanan insanlar, fazla mesaiye bırakılmış belediye işçileri, vd. Siz olsaydınız gelir miydiniz. O yine de geliyor."

Ez Cümle

Bizler sevdiğimiz mevsimleri yücelten ve onu masal tadında yaşamaya çalışan doğasever insanlarız... Lakin biten mevsimlere karşı hiç vefamız yoktur... Daha dün, "sonbahar bir sanattır diğerleri ise sadece mevsimdir" diye sonbahara stayişler dizerken, şimdi ise kış mevsimini başımıza taç ediyoruz... Mart ayının sonlarına doğru ise artık kar yağmasın ve  gelsin baharlar demeye başlarız...

Konumuzu fazla dağıtmadan, yılın ilk karına ev sahipliği yaptığımız bu günlerde, çayımızı/kahvemizi yudumlayıp, penceremizden yağan karı seyrederken dinleyebileceğiniz kar-kış şarkıları içinizi ısıtacak. Keyifle dinlemeler…

Bedia Akartürk, Denizin dibinde hatçam




Sabahat Akkiraz Su sızıyor 

 


Ümit Tokcan, Yazımı Kışa Çevirdin (Leylam) 

Hemşerimin ağzına, yüreğine ve ömrüne sağlık


Nilüfer, Heryerde Kar Var


Aslı Sahin Tombalakçı Halimem



Aliye Akkılıç, Pencereden Kar Geliyor


Burhan Çaçan, Çoban (Havada Kar Sesi Var) 

Bu da çok eski ve hala dinlemekten keyif aldığım şarkılardan bir tanesi...

Havada kar sesi var... başında mor fesi var.. açın bakın şu kulağı... içinde yar sesi var... le le çoban... garip oğlan...

Burhan Çaçan, Kış

Kış aylarında en fovori şarkımdır bu...


Songül Karlı Yazın Yağar Kar Başıma



İsmail Hazar, Kar Tanesi 

 


Nazlı Öksüz, Yazın Yağar Kar Başıma

 

  ilk yayın tarihi : 06 Ara 2017


kişisel blog,takip et
  1. Blog aleminde boyle farkli gozlerin farkli kalemlerin olmasini seviyorum ben zira insani monotonluktan kurtarip silkelenmesine vesile oluyorsunuz...

    Bu paylasimi manzarasina hayran olarak ama huzunle okudum arkasindan gelen turkuler beni tebessum ettirdi garip sekilde cocukluguma döndüm çıtır çıtır yanan kuzenimizin yanibasındaki minderlere kedi yavrusu gibi kivrilirdik omzunda kuregiyle tarladan gelen babacigim rahmetli, hanim guğumdeki sicak sudan ellerime dokte bide sicak cay doldur demlikten diye seslenirdi.elini yuzunu yikayip isi bitince gelip yanimiza uzanirr kostekli saatinin asili oldugu ic yeleginin cebinden avuclarimiza kirik leblebi ve kuru uzun karisimi cerezlerimizi tutustururz baslatimizi oksar operdi.sonrada surekli hasir yastigin bir kosesinde duran kucucuk el radyosundan sizin yukarida paylastiginiz turkuleri dinlerdi bazen dalip gider bazen cebinden cikarip gumus tabakasini tutun sarip cıgara içerdi.

    Şimdi dusunuyorumda hayatimin en guzel en kiymetli ve en anlamli zamanlarida o zamanlarmiş.

    Evet karda bata çika okula giderdik evet ayaklarimiz naylon ayakkabinin icinde donuyor soguktan diye anacigim delik yirtik birbirine uymayan coraplarimizi ust uste giydirip sicak tutsun yeter derdi evet karda gunlerce evimizde mahsur kalir sokaga cikamazdik evet hayat bazen dururdu ama bu televizyon olmayan evlerimizde insani iliskilerimizin ailevi iliskilerimizin kuvvetlenmesine bahane olurdu.cunku surekli bir arada vakit gecirme imkani bulunca babam bizimle daha cok ilgilenir anneme daha cok yardim edebilir es dost birlikte daha cok vakit gecirilir herkes birbirinin derdini daha cok dinler daha cok dertleriyle dertlenir hallenirdi..

    Malesef oyle haklisinizki evet o nimet simdilerde kulfet gibi goruluyor bazi kimselere...

    Allah yoklugunu gostermesin dileyip cok uzattigim icinde ozur diliyorum..

    Bu arada favorim ismail hazar kar tanesi.bizde kaseti vardi yukaridaki listenin hepsini butun kis dinlerdik en cok onu severdim cocuk halimle birde karlar duser duser duser aglarim:))


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İsmail Hazar'ın kar tanesi isimli şarkısını youtube bulamayınca kendim yükledim ve istanbul'da yaşadığım 1 yıllık süre zarfında bende anısı olan bir dönem şarkısı... yorumunuzda özlemini duyduğunuz konulara katılmamak mümkün değil... vakit ayırıp yazdığınız değerli yorumunuz için çok teşekkür ediyorum... selamlar...

      Sil
  2. Belki bir odanız ısınıyor ama o zamanlar daha mutluyduk diye düşünüyorum ben sobayı bile özledim.... Eskilere gittim Teşekkür ederim paylaşımınız için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim mahalledeki komşularımın hepsi kat kaloriferi yaptırınca kendimizi böyle bi garip hissettik sanırım... :)) Kıymetli yorumunuz için teşekkür ediyorum...

      Sil
  3. Allah bu soğukta dışarıda kalanlara yardım etsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Âmin... kıymetli yorumunuz için teşekkür ederim

      Sil
  4. Ah, manzaranın güzelliği ve bir fincan sıcak çay her şeye değer... :)
    Ama buz gibi soğuklar da var haklısınız :(
    Nerede yaşıyordunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Mert... manzaranın keyfini sıcak bir çay eşliğinde birlikte çıkarmlayı teklif ediyorum... yolunun üzerindeyim... Aramızda giresun var... :)

      kıymetli yorumun için teşekkür ediyorum... hoş geldin... selamlar

      Sil

♡ Yorumlarınıza en kısa sürede geri dönüş yapılır.
♡ Üyeliğiniz yoksa dahi anonim profili seçerek yorum yapabilirsiniz.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Yazmaya başlayın ve aramak için Enter tuşuna basın.