27.6.18

Okudum; Kamelyalı Kadın, Alexandre Dumas Fils

kişisel blog
Kitap;  zengin zümrelerle dost hayatı yaşayan Marguerite adındaki kadına aşık olan Monsieur Armand adındaki avukatın, toplumun değer yargılarını elinin tersiyle bir kenara iterek, babasını da karşısına almak suretiyle yaşadığı tutkulu bir aşkın hikayesini anlatıyor... Armand aşık olduğu kadının kendisi için ifade ettiği manayı şu sözlerle dile getirmiş; " Ben onundum, o ise herkesin. Güneş gibi kadınlar vardır doğuşları gibi batışları da göz ardı edilen. " Armand sevdiği kadının hayat kadını olduğu gerçeğini kabullenmekle birlikte Marguerite'nin kendisi için hayati vücut fonksiyonları gibi vazgeçilemez bir tutku olduğunu belirtmiştir...

Hikayenin gerçek olduğu konusunda kitabın girişinde bilgilere yer verilmiş... Özellikle babayla oğul arasında geçen ve yanlıştan geri dönme adına yapılan ikna diyalogları son derece dikkat çekici... Babası Armand'a; " Efendi, hayat nedir, senden iyi bilirim! Temiz duygular yalnız tamamiyle temiz kalmış kadınlarda bulunur " diyerek hayat tecrubesini oğluna aktarmak istemiş buna mukabil aşık olduğu kadın için de tahkir edici tanımlamalardan kaçınmamıştır...

Her aşk kendini tamamlayabilmek için fedakarlığa muhtaçtır... Bu aşk ise fedakarlıktan öte kendinden vazgeçişin hikayesidir... Birisi saflığını feda ederken bir diğeri ise alışık olduğu şatafattan uzak kalma  fedakarlığında bulunarak, aşklarını yaşamaya çalışırlar... Marguerite'nin Armand'ın olabilmesi için ondan bir takım beklentileri de vardır; " Şimdi yeni bir âşık edinmeye karar versem, onda kolay bulunmıyan üç meziyet ararım: bana güveni olsun, uysal olsun, saygılı olsun isterim. " diyerek açıklar bu beklentilerini... Bunlar da zaten her ilişkide aranan en temel beklentiler değil midir?

Aslında bu kitabı, Alexandre Dumas'a ait bir kitap zannederek okumuştum... Buna karşın bu değerlendirmeyi yazana dek kitabın oğul Alexandre Dumas Fils'e ait bir kitap olduğunu bilmiyordum... Şimdi baba Dumas'ı tanımak için ona ait ait bir kitap okumalıyım, ki niyet yerini bulsun.... :) Bu vesileyle tavsiye edeceğiniz bir baba Dumas kitabı olursa memnun olur, ve sevgili okur arkadaşımın tavsiyesi diye ayrı bir ihtimamla okurum...

Kitap hakkındaki kabule muhtaç ve nacizane değerlendirmelerim bu şekilde...  Mutlu ve sağlıcakla kalınız...
[line]

Okudum; Kamelyalı Kadın, Alexandre Dumas Fils, Alıntılar

    Kamelyalı Kadın, Alexandre Dumas Fils, kişisel blog, kitap alıntıları✔ Hulâsa, bana: «Bu akşam bu kadın senin olacak, yarın da öleceksin» deselerdi, hiç durmaz kabul ederdim. «On altın verin de bu kadınla sevişin» deselerdi reddeder, rüyasında gördüğü saraylar uçup gitmiş bir çocuk gibi ağlardım.

        ✔ Bu kadında temiz birşeyler vardı. Henüz sefahetin bakir tarafında kaldığı belliydi. Kendinden emin yürüyüşü, kıvrak endamı, pembe açık burunkanatları, çevresi hafifçe gölgeli iri gözleri ateşli bir yaradılışa delâlet ediyordu; bu yaradılış etrafına Doğu içkilerinin o nekadar sıkı kapatılmış olursa olsun yine sızan güzel kokuları gibi bir şehvet kokusu yayıyordu.

            ✔ Ama, Marguerite’yi sevmiş olanları saymak kabil değildi. Onun sevdikleri ise henüz sayılacak dereceye gelmemişti.

                ✔ «Bu itiraftan sade iki şey çıkar da ondan.» — «Neler?» — «Ya sevginizi kabul etmem, ozaman siz beni yine seversiniz; yahut kabul ederim, ozaman da tatsız bir metresiniz olur;

                    ✔ Ziyaretime gelin, güler eğleniriz, sohbet ederiz, ama, olduğumdan fazla değer vermeyin bana, çünkü pek bir matah değilim.

                        ✔ «Erkek kısmı kendilerini üzecek şeyleri öğrenmek için deli olur.»

                            ✔ Peki, şayet her istediğimi gık demeden yerine getirir, hiç itiraz etmez, sorup eşelemezseniz, belki sizi severim.»

                                ✔ Erkeklere ummaya cesaret edemedikleri kadar cömert davransanız bile memnun olacak yerde beraber yaşadıkları kadınlardan sade o günün değil, geçmişin, hattâ geleceğin hesabını sorarlar. Kadına alıştıkça hükmetmek isterler, öyle zorba kesilirler ki, ne isteseler

                                    ✔ Şimdi yeni bir âşık edinmeye karar versem, onda kolay bulunmıyan üç meziyet ararım: bana güveni olsun, uysal olsun, saygılı olsun isterim.»

                                        ✔ Eve gelirken delice bir sevinç içindeydim. Düşünüyordum: Margueriye'yle aramda hayalimin yarattığı engeller ortadan kalkmıştı; onu elde etmiştim, azçok aklında yer etmiştim, cebimde apartımanının anahtarı vardı, bu anahtarı kullanmak hakkına sahiptim; yaşamaktan memnun, kendimden mağrurdum;

                                            ✔ O akşam harikulade güzeldi. Bu şıklığın sebebi ben miydim? Kendisini güzel gördükçe daha çok mesut olacağıma inanacak kadar mı seviyordu beni? Hâlâ bilmiyorum; ama, böyle düşünüyorıluysa, başarmıştı, çünkü o görünür görünmez başlar birbirine doğru dalgalandı, sahnedeki aktör bile bir görünmekle seyircileri heyecana verenin kim olduğunu görmek için baktı.

                                              ✔ Kadın onlara karşı minnet mi duyar sanırsınız? Ne münasebet! Tam tersine, mevkiini feda ettiğini, onlarla yaşarken Dimyat'a pirince gidip evdeki bulgurdan olduğunu söyler.

                                                ✔ hastasından umudu kesmiş bir hekim gibi omuzlarını silkti.

                                                    ✔ Biri size dün yazdığı mektuba son derece pi ş mandır. Afetmezseniz yarın çekip gidecektir. Piş manlıklarını saat kaçta dizlerinizin dibine sermek lâzım, bunu öğrenmek istiyor. Sizi nezaman yalnız bulacak? Bilirsiniz çünkü, günah çıkartmalar şahitsiz olur.


                                                         ✔ Pekâlâ, dostum, ya beni daha az sev, ya daha iyi anla.

                                                            ✔ Erkekler bir damla gözyaşıyla neler elde edebileceklerini bilseydiler daha çok sevilirlerdi; hem biz de onlara fazla zarar vermezdik.

                                                                ✔ n’apalım! can sıkıntısından patlıyordum, dumanda boğulmaktansa yangına atılıp büsbütün yanınak daha işime geldi.

                                                                    ✔ Kırlarla sevda arasında bir eşlik düşünülmüştür. Doğrudur bu. Sevdiğimiz kadını mavi gök, yeşil çimen, çiçekler, kokular, meltem, kurlardaki, ormandaki pırılpırıl yalnızlık kadar güzel hiçbir şey çerçeveleyemez.

                                                                        ✔ Yazık! saadeti tatmakta acele etmiştik, uzun sürmiyeceğini keşfetmişiz gibi...

                                                                            ✔ Sanki insanın varlığı, sürekli bir zevki tekrar yerine getirmek için yaradılmıştır. Ruh artık sırf aşkın kutsal ateşini söndürmemekle görevlidir.

                                                                                ✔ İhtiraslar hislere karşı

                                                                                    Efendi, hayat nedir, senden iyi bilirim! Temiz duygular yalnız tamamiyle temiz kalmış kadınlarda bulunur.

                                                                                        ✔ Dinlenmek, temiz aile sevgisi seni bu hummâdan çabuk kurtarır, evet bu bir hummâdan başka birşey değil!..

                                                                                            ✔ Benden istedikleriniz, gücümün üstünde şeyler.» Sinirlenir gibi olduğunu görerek devam ettim: «İnanın, baba, bu bağın sonuçlarını gözünüzde büyütüyorsunuz. Marguerite sandığınız kadınlardan değil. Bu sevda beni kötü yola sürüklemekten çok uzak. Tersine, bende en temiz duyguları yaratacak kabiliyette. Gerçek sevgi daima insanı ıslah eder, hangi kadından gelirse gelsin.

                                                                                                ✔ «Sen de o fedakârlıkları kabul ettin ha? Sen ne biçim erkeksin, efendi? Bir Marguerite'nin senin uğruna harcadıklarını kabul edecek kadar alçaldın mı? Yeter, yeter artık! Bu kadını bırakacaksın! Az önce sana yalvarıyordum, şimdi emrediyorum; ailemde böyle pis işler istemem! Bavullarını hazırla, arkamdan gelmeye hazırlan.»

                                                                                                    ✔ İnsanın sevdiği birinin sesiyle bir fikre inandırılması ne tatlı şey!

                                                                                                        ✔ Beklerken bir kitap aradım, çünkü düşüncelere dalmaya cesaret edemiyordum.

                                                                                                            ✔ Ne kalbi vardı, ne zekâsı, zerre kadar... İhtimal benim Marguerite için düşündüğüm hayalleri başka bir adam bunun için kurmuştur.

                                                                                                                ✔ Ömrümde böylesine hayret içinde kalmış bir insan yüzü görmemiştim.

                                                                                                                    ✔ Bana öyle geldi ki, ölümün unuttuğu bu ihtiyarı görmek beni daha çabuk öldürecek.
                                                                                                                      [line] Manşet Fotoğrafı Kaynak
                                                                                                                      1. Hoşuma gitti kitap. Not aldım. Gerçek aşk hikayesi olması da ayrı bir güzellik :)

                                                                                                                        YanıtlaSil
                                                                                                                        Yanıtlar
                                                                                                                        1. ✔ İnsanın sevdiği birinin sesiyle bir fikre inandırılması ne tatlı şey!

                                                                                                                          demiş oğul Dumas... Aşkın ve çaresizliğin her halini karşılayan bir duyguya rastlamak mümkün bu kitapta... Alıntıları alt alta koyunca kitabın önemi bir adım daha öne çıkıkıyor... Kıymetli yorumunuz için teşekkür ettim... :)

                                                                                                                          Sil

                                                                                                                      ♡ Yorumlarınıza en kısa sürede geri dönüş yapılır.
                                                                                                                      ♡ Üyeliğiniz yoksa dahi anonim profili seçerek yorum yapabilirsiniz.

                                                                                                                      Whatsapp Button works on Mobile Device only

                                                                                                                      Yazmaya başlayın ve aramak için Enter tuşuna basın.