17.7.18

Susmak Üzerine


Başta toplum mühendisleri olmak üzere, eğitimime okul yüzünden uzunca bir süre ara vermek zorunda kaldığımız yıllarda, güzel konuşmamız lazım geldiğini öğrettiler bize... Ağzı iyi laf yapıyor adamın diye övgü dolu sözler sarf ettiklerini duyduk iyi konuşanlara dair... Adam konuşmasını biliyor abi bizim gibi mıymıy değil, böyle olması çok normal şeklinde diyaloglara çok şahit olduk... 

İnsan sosyal bir varlık ve hem kendi cinsi hem de karşı cinsle tanışıp konuşma ihtiyacı hissediyor... Ben deniz, dağdan indim şehre misali bir başlangıç yapmıştım liseye... Dolayısıyla iletişim kurma konusunda yaşadığım zorlukların sebebini şimdi daha iyi anlıyorum... İlk ve Ortaokulu geçtim, lise yıllarımın başlarında bile yeni insanlarla tanışma konusunda oldukça çekingen bir yapıya sahiptim... Uzun süre kız arkadaşımın olmamasını da, içine kapanık bir öğrenci olmama bağlıyorum şimdi... :) 

Yine lisedeyken, kara kuru, hafif uzun boylu bir genç vardı ve bizler onu hasedimizden olsa gerek çekiştirirdik... Adamda tip yok ama sadece kız arkadaşlarıyla takılıyor ve sadece onlarla muhabbet ediyor derdik... Maddi durumu nedir bilmiyorduk fakat sonra içimizden birisi; ben onu tanıyorum ve ağzı iyi laf yapar demişti de biz bu kazanovanın sırrını çözmüştük... :) 

Buraya kadar bahsettiklerim, ne susmayı tenbihliyor ne de konuşmayı yeriyor... Buraya kadar anlatmak istediğim konu, hoş sohbet bir adem oğlu olabilmek ve güzel şeyler söyleyebilmek üzerine kabule muhtaç nacizane lakırdılardı...

Günümüzde böyle hoş sohbeti olan insanlara rastlamak samanlıkta iğne aramakla özdeş hale geldi maalesef... Buna karşın boş konuşan boş muhabbet yapanlar ve Feylesofça konuşan insanlar mantar gibi çoğalıyor...

Dolayısıyla demogojiden öteye geçmeyen muhabbetlerden ziyade bazen konuşmaktan öte susuşlarımız olmalı... Susarakta anlaşabilmeyi salık veren ve uzun süren bir çalışmanın ürünü derlemelerimden oluşan içeriğimize buyrun  birlikte göz atalım!... Mutlu ve sağlıcakla kalınız...
[line] Şuraya da konu şarkımızı ekleyelim...[line]

Susmak Üzerine...


Seneca

✔ Hafif acılar konuşabilir ama, derin acılar dilsizdir."

✔ konuşmak bir ihtiyaç olabilir ama susmak sanattır... alıntı

✔ biliyorken susmak bilmiyorken konuşmak kadar çirkindir...alıntı

Murathan mungan 

✔ sanırım siz aslında boş konuşmalarınıza yancı arıyorsunuz? Susmak benim size en sahici yanıtımdım. Bakın, suskunluklar iç kanamasıdır ilişkilerin

Mevlana

✔ Susmak mana eksikliğinden değil, belkide mananın derinliğindendir... 

Ceyhun Yılmaz 

✔ Şimdi yokluğuna alışma vakti, yok edip kahırlarımı bir köşeye çekilmeli... İsyanım içimde kalsın, susmak galiba en güzeli...

Cahit Koytak

  • sana da başkalarına da
    yetecek kadar sus ki,
    susuşun nara olsun,
    konuşman çare olsun.

    susmayı çınarlardan öğren,
    başları göğe eren,
    köklerini şehrin ta
    bin yıl derinlerine süren.

    halk susmayı bir bilse,
    susarak bağırmayı,
    zorbaların yüreği
    korkudan çatlayacak.

    taşa “konuş, konuş!” demişler,
    bir susmuş, iki susmuş,
    sonunda “ben, demiş, ben.


Franz Kafka

✔ Sustukça birikiyor içimde kelimeler, çığlık çığlığa söyleyemediklerim.
✔ Yazmadığınıza bakılırsa iyi olmalısınız. Bizler çoğunlukla iyi olduğumuz zaman susarız.

First Death

✔ Susarak siler kadınlar...!

Fringe

✔ İstediğin kadar bağır, çağır. Susan birini yenemezsin...

Mark Twain

✔ Doğru söz etkili olabilir, Ama hiçbir söz yerinde bir susuş kadar etkili olamaz.

Ümit Yaşar Oğuzcan

  • Konuşacak birini bulmak kolay da
    usacak birini bulmak zor
    susacak ne çok şey var oysa
    "susmak" iliklerime kadar doluyum anlamında..

Hasan Hüseyin Korkmazgil

✔ artık çocuk değiliz, susarak da bir şeyler diyebiliriz...

Ahmet Telli

✔ konuşacak ne kaldıysa kalsın, susmaktır bir şeylere saygılı kılan
  • ben konuşsaydım susardım... bas bas sustuğum halde anlatamıyorum size bu erdemi

     
  • Olur, aramam seni ve kimseyi
    Anıları pas tadında bırakırım
    Konuşacak ne kaldıysa kalsın
    Susmaktır birşeylere saygılı kılan

    Ayrılık da bir olanaktır bilirsin
    İnce bir sis, bir hüzün örtüsü
    Dumanlı bir ıslık yakışır şimdi
    Dudaklarıma, bırakıp giderim

    Söz / de sararır biterken bir aşk
    Kediye iyi bak çiçekleri sula
    Diyorsam da aldırma sözlerime
    Alışkanlık işte başka birşey değil

Özdemir Asaf

✔ Bunca boş konuşan insanın arasında, dilsiz olmak engel değil, devrimdir.
  • Konuşmak susmanın kokusudur.
    Ya sus git, ya konuş gel, ortalarda kalma.
    Yalan korkaklığın tortusudur.
    Dürüst kaba ol, eğreti saygılı olma.

Konuşmak mı yoksa birlikte susabilmek mı?

✔ Yıllar önce seyrettiğim ve adını bile hatırlayamadığım bir Fransız filminde çok çarpıcı bir cümleye rastlamıştım... Ölen kocasını ne kadar özlediğini bir arkadaşına anlatan kadın şöyle diyordu: "Başka kimseyle, onunla yaptığımız gibi birlikte susmayı başaramıyorum!"

Kahraman Tazeoğlu

✔ sizin tutsaklık olarak gördüğünüz suskunluğum, benim özgür sessizliğimdir
✔ Sen tüm “suskunlukları” kimseye bırakmayacak kadar bencil, herkesi “suskunluğuna” özendirecek kadar cömerttin. Sana söylenenlerle, sana anlatılanlarla herkesin sırrını bildin ama kimseye bir şey söylemedin. Oysa izin verseydin benimde sana söylemeyecek ne çok şeyim vardı. insanları sadece dinleyerek böyle çıplak, böyle savunmasız bırakmayı nerden öğrendin? Başkalarına ait bunca sırrı taşımak seni neden hiç yormadı?
✔ Susarak büyüttüm bendeki varlığını... Anlatarak tüketemem.
✔ Susmak birilerini hep konuşmaya mahkum etmekti. Ve en çok konuşan en fazla hata yapandı her zaman. En çok susanın hep haklı kaldığı gibi... Meğer susmak, insanın içiyle konuşmasıymış. Geç fark ettim!”

Konfiçyüs

✔ Olgun insan güzel söz söyleyen değil, söylediğini yapan ve yapabileceğini söyleyen adamdir.

Organize İşler (2005) 

Sen neden hiç konuşmuyorsun Üzeyir abi ? Bir ara çok konuştum, faydasını görmedim, bıraktım.

Dr. Senai Demirci

✔ İnsan sözünü yağmur gibi yumuşakça indirmeli kulaklara;kırıp dökmemeli, damla damla söylemeli, ince ince sevmeli..

Gabriel G. Marquez

✔ Birlikte gülüyorsanız mutluluktur, Birlikte ağlıyorsanız dostluktur; Ama birlikte susuyorsanız, bu Aşktır...

Ahmet Aşkın

✔ bizim gidişlerimiz de sessizdir sevişlerimiz gibi... çünkü biliriz ki, söyleyeceğimiz her söz bir mağzer derinliğinde yara açar yüreklerde... haklıyken susmak, haksız olanların yaptıkları kontrolsüz çıkışlara sus işareti yapabilmektir... biliriz ki, öfkeliyken sarf edilecek sözler, onulmaz yaralar açar vicdanı olanlarda..

Chuck Palahniuk

    kişisel blog,takip et
  •   Bir insan en çok kimin yanında susuyorsa,aslında en çok onunla konuşmak istiyordur.
    Fotoğraf kaynak

    Alıntılar: 

  • Eğitimime okul yüzünden uzunca bir süre ara vermek zorunda kaldım. / George Bernard Shaw
  1. İstediğin kadar bağır, çağır. Susan birini yenemezsin...
    bizzat deneyimlemişimdir 16 yıl hemde onlar bağısın sen sus derdim işyerinde ve hep kaybeden onlar olurdu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. " Sesini değil, sözünü yükselt! Yağmurlardır yaprakları büyüten, gök gürültüleri değil. " Hz. Mevlânâ

      Biz tartışmalarda bunu yapamıyoruz... Sesimizi yükseltince haklı olacağımızı sanıyoruz... O yüzden susmak en güzel cevap oluyor bazen...

      Yorumunuz için teşekkür ediyorum...

      Sil
  2. Fringe'nin sözü kadar etkili bir söz bilmiyorum..susmak çok güçlü bir eylem aslında.
    Susmak ile çok şey anlatan ve zaman içinde suskunluğu sebebiyle kendini tamamen anlatmış insanlar tanıyorum ve bu insanların yaşı sekseni asmış.
    Demek ki dedikleri kadar etkilidir susmak.
    Dinimideki yeri de çok önemlidir.

    Emek dolu çok çok iyi bir yayın hazırladığınız için ayrıca tebrik etmek isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Susmak değerini hiç kaybetmeyen aksine her geçen gün kıymeti artan bir tepkidir...

      okuma zahmetinin üzerine bir de yorum yazdığınız için ben teşekkür ediyorum...

      Sil
  3. Susmak üzerine bu kadar kapsamlı bir yazı daha okumadım ve okuyacağımı da sanmıyorum. Her bir cümleniz yılların biriktirdiği bir emek ve okumayla edinilen deneyim ve araştırma kokuyor buram buram. Bu değerli cümleler için teşekkür ederim. Emeğinize sağlık. Lakin neden yorumlayan az bu dizeleri diye düşünmeden de edemiyorum. Müsaadenle bu yazını google + üzerinden paylaşacağım...

    Bende susmayı bilenlerden konuşmayı bilmeyenlerdenim. Yıllarım susarak geçti lakin geçen yıllar beni daha çok susmaya itti aksini beklerken. Şu konuşkan olmayı bir beceremedim gitti. Bazen diyorum keşke daha fazla konuşkan birisi olsaydım diye. Sonra hemen vezgeçiyorum bu düşünceden. Alıştım artık susmaya. Susmak zor yazmak daha kolay. Bende kolay olanı seçtim...
    Saygı ve sevgilerimle. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Seni gerçekten anlamayı denememiş biri için söyleyeceklerin hep fazla gelir." demiş yazar... O yüzden bize anlamak isteyenler her halimizden bir anlam çıkarır ve sussak bile bizi anlarlar... o yüzden anlaşılmak için en güzel tepki olan susmak daha erdemlice bir hareket oluyor... Ben de zaman zaman yapıyorum bunu...

      Güzel yorumun için teşekkür ediyorum arkadaşım...

      Sil
    2. Çok haklısın. Ben teşekkür ederim asıl bu güzel paylaşım için...

      Sil
  4. Merhaba, “Susmak üzerine” yazınızı ve alıntıları okudum . Çok teşekkürler bu güzel yazı için .. Franz Kafka benim çok zor okuduğum bir yazardır.. Hatta okuyamadığım bir yazardır . Fakat ondan yaptığınız alıntı çok etkileyici gerçekten. “ Sustukça birikiyor içimde kelimeler, çığlık çığlığa söyleyemediklerin” kendimize ifade etme dileğimle ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Neşe hanım... Hoş geldiniz...Franz Kafka konusundaki açıklamalarınıza katılıyorum... :) Güzel yorumunuz için teşekkür ediyorum...

      Sil
  5. Bazen bir susarım kimse konuşturamaz ve bu karşı tarafa söylenmesi gereken sözlerden daha ağır bir darbe olur aslında. Emeğinize sağlık. Güzel yazıydı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Susmakla kastettiğiniz şey küsme değildir umarım... Çünkü anladığım kadarıyla küsünce zor barışıyorsunuz... :) Umarım sizi küstürmeyiz... Beğendiğiniz ve yorumladığınız için çok teşekkür ediyorum...

      Sil
  6. Marquez ve Palahniuk alıntıları, hemen alınıp akla yerleştirilecek kadar heyecan verici güzellikteler! Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sustum :)... Kıymetli yorumunuz için teşekkür ediyorum...

      Sil
  7. Benim için okuması keyifli bir yazı oldu. Hatta yazının güzel olduğunu hissedip yan sekmeye attım ve bir süre beklettim rahat kafayla okumak için.

    2. paragraftaki durumun aynısından hatta daha fazlasından muzdaribim ben de. Fakat çok da önemsemiyorum.

    Alıntılar falan yazı için oldukça emek verildiğini gösteriyor. Bunun için teşekkürler. Aralarından bir çok beğendiğim alıntı oldu.

    Başta Fringe ve Mevlana'dan olan alıntılar benim için etkileyiciydiler. Ayrıca Fringe dizisi de muhteşemdi. Fakat alıntısını hiç hatırlayamadım. Mümkünse alıntının geçtiği yeri gönderebilir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıyı beğeniğin yönündeki beyanın ve yorumun için teşekkür ediyorum Semih... fringe dizisini izlemedim... Sadece Susmak üzerine derleme yaptığım dönemde ilgimi çekmişti ve arşive eklemiştim... Fringe'nin dizi olduğunu yazar ismi olmadığını yorumundan sonra öğrendim... Çok dikkatlisin tebrik ediyorum...

      Sil

♡ Yorumlarınıza en kısa sürede geri dönüş yapılır.
♡ Üyeliğiniz yoksa dahi anonim profili seçerek yorum yapabilirsiniz.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Yazmaya başlayın ve aramak için Enter tuşuna basın.