15.2.19

Mimlendim / Hangisini Tercih Edersin?



Aziz misafirlerim ve sevgili arkadaşlarım; Kıymetli blog yazarı arkadaşım Düş Tasarımcısı beni mimlemiş :) Kendisi sağolsun nezaket gösterip yaptığı her mime beni de davet eder...

Sorulara ve verdiğim cevaplara bakınca diyebilirim ki keyifli bir mim çıktı ortaya... Mimdeki kelimeleri ve cümleleri renklendirerek mimin ruhuna müsavi cıvıl cıvıl bir görünüm olsun istedim...

Aslında bu mimi daha evvelden neşretmek istiyordum fakat vaktimin müsadesizliği, ihmalciliğim, unutkanlığım beni size karşı müşkül mevkide bıraktı... ;)

Umarım zahmet buyurur, sıkılmadan mimi okursunuz ve sonrasında kıymetli görüşlerinizi yorum olarak bize tevdi edersiniz...

Burda olduğunuz için hepinize  ayrı ayrı ve teveccüh gösterip beni de mime davet ettiği için hasseten Düş Tasarımcısı bloğunun kıymetli sahibesine kucak dolusu teşekkürlerimi sunuyorum... Sağlıcakla Kalınız... 

Eğer iki kişi arasında kalıyorsanız; ikinciyi seçin. Çünkü birinciyi gerçekten sevseydiniz, ikincisi olmazdı.

Diyor Bukowski... Bu sözün ziyasıyla, iki tercih arasında kaldığımda, ikinci seçeneği tercih ederek doğru kararları vermek istiyorum... :) Mevlam kimseyi "doluya koysam almıyor, boşa koysam dolmuyor, ne yapacağımı ne edeceğimi bilemiyorum, iki arada bir derede kaldım arkadaş " ikileminde çaresiz bırakmasın inşallah...

Çok laf ettin pargalı, sözü yormadan sadede gel ikazlarına düçar olmadan sorulara ve verdiğim acizane cevaplara geçerek neler yazmışım birlikte bir göz atalım isterseniz....

1. Hangisini tercih edersin? Uçabilme yeteneğinin olmasını mı yoksa su altında nefes alabilmeyi mi?  Neden?


Denizin altında bize hayat yok hacı :)... Ne varsa gökyüzünde var... Eğer uçmak, rüyalarımda uçtuğum anlardaki kadar bana haz verecekse düşünmeden uçabilme yeteneğimin olamsını isterdim... Eğer rüyanda uçtuğunu söylersen bir daha rüyanda uçamazsın derlerdi büyüklerimiz... Hala rüyasında uçabilenler varsa, bunun devamı için kimselere söylemesinler... :) Tabi bir yerden sonra umuma hizmet için kullanırdım bu kaabiliyetimi...

2. Hangisini tercih edersin? Sonsuza dek etrafının kitaplarla çevrili olmasını mı yoksa evcil hayvanlarla mı? Neden?


Evcil hayvanlar sadık birer dost olabilirler ancak bakımı var beslenmesi var hastalığı var ve ayrılığı var... Yani onlarla bir arada olmak meşekkatli bir süreç gibi geliyor bana... Benim sakinliğe, dinginliğe ve kısacası meşgalesiz bir yaşama ihtiyacım var... Dolayısıyla gürültüsüz, nümayişsiz, egosuz bilge dostlarım olsun istiyorum ve bunları mütemadiyen kitaplardaki karekterlerde bulabilmekteyim... Bu sebepten etrafımın kitaplarla çevrili olmasını tercihen isterim...

 3-  Hangisini tercih edersin ? Büyük ellere sahip olmayı mı yoksa büyük ayaklara mı? Neden?


Osmanlı döneminde azab askeri olsaydım, savaştığım düşmanlarıma Osmanlı tokadı atmak için büyük ellerimin olmasını tercih ederdim... :)

4- Hangisini tercih edersin? Geriye kalan hayatının tamamında çay içmeyi mi yoksa kahve içmeyi mi?


Kahveyi sütlü seviyorum ve her ortamda doğal sığır sütü bulmak zor... Bu sebepten değil fakat ben tervcihan çay adamıyım... Bu vesileyle de fırsatını bulmuşken son günlerde çektiğim bir çay fotoğrafını paylaşırım burada... :) Bakma fırsatınız oldu mu bilmiyorum, bloğun en üstünde #çay linki var ve tıklayınca "Çayla iyi giden sözler" başlıklı sayfa oluşturmuştum... Bu sayfada paylaştığım çay fotoğraflarının tamamı ben denize ait... Çaya olan düşkünlüğümü o sayfayı ziyaret ettiğinizde daha iyi anlatmış olurum sanırım...Çayı daha çok sevdiğimin bir diğer göstergesi şu olabilir; Diş çektirdim ve doktor 2 gün sıcak bir şeyler yiyip içmeyeceksin dediği günlerde en çok çayı özlediğimi müşahade ettim... Ez cümle, "kahveyi sevmiyorum diyemem fakat çayı daha fazla seviyorum..."

 5- Hangisini tercih edersin? Pilav üstü Kuru mu yoksa köfte patates mi? Neden?


Bu ikilem benim için cevabı net olan ve güncel bir tercih... Ben pilav üstü kurucuyum... Son dönemlerde fasılasız yemişliğim var pilav üstü kuruyu... Azdan biraz fazla pilavın üzerine susuz bir şekilde kuru fasulyeleri serpiştirip akabinde bolca karabiberleyerek yana yıkıla yiyorum valla... Gerçi nerde o eski bembeyaz pirinç pilavları... Bir dönem komedi dans üçlüsünün bir şarkısının sonuda beğendiğim bir replik vardı; "Kahrolsun az pilav üzerindeki kuru fasulyenin anormal baskısı" diyordu... Bu vesileyle grup üyelerini de anmış olalım ve ebediyete intikal edenlere mevladan rahmet dileyelim... Bu arada anlatım tarzımdan etkilenip pila üstü kuru ve en üstü karabiberli yemek isteyen olursa, beni bulan herkese sözüm olsun... :)

 6- Hangisini tercih edersin? Sınırsız döner mi yoksa sınırsız kokoreç mi? Neden?


Döner mi kokoreç mi derseniz düşünmeden kokoreç derim fakat düşünürsem döner derim... Döner derim çünkü, sınırsız kokoreç bir müddet sonra sıkıntı yapabilir diye bir çekince hasıl oldu içimde...

 7-  Hangisini tercih edersin? Ölüm saatini bilmeyi mi yoksa nasıl öleceğini bilmeyi mi? Neden?


Ölümü, ölüm saatim geldiğinde bile bilmek istemem... Uykuya dalar gibi, ağır bir yorgunluktan sonra bir köşeye kıvrılıp sızar gibi, böyle eşref saatinde bastıran ve karşıkonulmaz bir rehavetle huzur içerisinde kendinden geçer gibi gelsin... Her şeyin hayırlısı... :(

8- Hangisini tercih edersin? 500 yıl gelecekte yaşamayı mı yoksa 500 yıl geçmişte yaşamayı mı? Neden?


Bendeniz fıtraten inzivayı seven bir münzevi yaradılışlı ademoğlu da olsam, yine de  500 yıl gelecekte evladü iyalımla sevdiklerimle birlikte saadet ve sağlık içinde yaşamak isterdim... Yaşadığımız günlerde de zihnimizin derinliklerine inerek melankolik anlar yaşıyor, nostalji şarkılarlar, eski kitaplar ve eski filmlerle kendi ruh alemimize seyruseferler yapabiliyoruz

 9- Hangisini tercih edersin?Her yıl yenilenen tek seferlik bir uluslararası bir uçuş bileti mi yoksa yurt için de geçerli sınırsız uçak bileti mi? Neden?


Hiç bir gidiş eve dönüş kadar heyecan verici değildir demiş bir fani... Bu bağlamda bir geriye dönüş söz konusu olduğu için, her yıl yenilenen tek seferlik uluslararası bir uçuş bileti istirham ediyorum efendim... :)

10- Hangisini tercih edersin? Daha çok dinlemeyi mi yoksa daha çok konuşmayı mı? Neden?


Daha çok dinlemek isteyebileceğim bilge ve münevver insanlar olsun inşallah etrafımızda... Bunları bulabilirsem daha çok dinlemek isterim fakat dinlediklerim beni açmıyorsa, insanların kulağına iyi gelen gönlüne genişlik veren ruhuna şifa üfleyen bilge sözcüklerle onlara fısıldamak isterdim doğrusu...

Peki mim sırası kimde şimdi? Kimler yaptı pek bilemiyorum aslında;

🗸 Beydanın Kitaplığı
🗸 Reh |  Recep Hilmi Tufan
🗸 Kiremithanem
🗸 Usluer
🗸 Suskumru
🗸 Semih Keçecioğlu
🗸 Kelimelerim var
🗸 Oytunla hayat

Ve yapmak isteyen herkes...
  1. Efenim rica ederim ne demek asıl ben teşekkür ederim davetime olumlu yanıt verdiğiniz için..Üstelikte çok güzel çok özenerek ve bir o kadar da esprili hazırladığınız için.
    Bukowski ne saptama yapmış ama woww diyorum sadece😊
    Mimdeki bazı cevaplarımız benzer sizinle, hepsini yanağımda bir gülümsemeyle okudum.
    En çok ta Osmanlı tokadı atmak için büyük ellere sahip olmak cevabını sevdim çok zekice👍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cevaplarımı beğendiğinize çok mutlu oldum... mimler kendimizi yansıttığımız bir ayna gibi geliyor... tüm içtenliğimizle ve doğallığımızla kendimizi dışa vuruyoruz... Kıymetli yorumunuz için çok ediyorum... Mimi başlatan Recep Hilmi Tuan'a da buradan teşekkürlerimi gönderiyorum... Sağlıcakla kalınız efendim...

      Sil

♡ Yorumlarınıza en kısa sürede geri dönüş yapılır.
♡ Üyeliğiniz yoksa dahi anonim profili seçerek yorum yapabilirsiniz.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Yazmaya başlayın ve aramak için Enter tuşuna basın.