31.12.19

Okudum, Franz Kafka, Dönüşüm

Franz kafka, dönüşüm, kitap alıntıları

Ünlü  yazar Franz Kafka'ya ait kitap okumamıştım... Bir tane bile olsa Kafka kitabı okumak istiyordum... Ne de olsa adına edebiyat dergileri basılıyor, kitapları çok okunuyordu... Franz Kafka okumamak eksiklikti sanki... Doğrusunu aramak gerekirse, geçen yıl yazarın dönüşüm isimli kitabını okumaya başlamış, fakat beş altı sayfa okuduktan sonra tıkanarak bırakmıştım...

Kafka okumamış olmanın verdiği eksiklik hissiyle, yazarın  dönüşüm isimli kitabını tekrar okumaya başladım...

Okumaya başlamadan evvel bir arkadaşa birlikte kafka okur muyuz? şeklenda bir teklifte bulundum... Daha önce okumuş olmasına rağmen, beni desteklemek üzere okuruz dedi... Teşekkür ettim ve altını çizdiğimiz satırları, blog yazısı şeklinde paylaşmaya karar verdik... Zaman zaman okumanın nasıl gittiğini sorduk... Kendi adıma işler yolunda gitmiyordu...  Okurken sık sık tıkandım... Arkadaşımda da dorum pek farklı değildi... Birlikte okumanın motivesiyle okuyup nihayete erdirdik...

60 sayfalık kitapta sadece 60. Sayfayı beğendim desem kabalık etmiş olmam umarım... Zira o sayfadaki üç harflik  -SON- yazan kelime çok değerliydi... Artık bir tane Kafka kitabı okumuştum... Bunun dışında altını çizip paylaşabileceğim tek bir satır yoktu...  Yani dağ fare doğurmadı... Diğer kitapları nasıldır bilmiyorum fakat Kafka okumamış karilere nacizene önerim dönüşümle başlamayın...

Kitabın önsöz bölümünde Kafka'nın öldükten sonra tüm eserlerinin yakılması yönünde vasiyeti olduğu yazıyor... One minute... Bir daha da Kafka okumam... Beni bu kararımdan sizin tavsiyeleriniz vazgeçirebilir tabi...

Dönüşüm kitabından hareketle Kafka için söyleyebileceğim son söz; yazarın ismi kendinden menkul...

Kitabın Önsözünde Yer Alan Birkaç Anektod...

Kendi erken ve yetersiz okumalarım sonrasında dehasına hayran olduğum yazarların başında gelir Kafka!
Ahmet Cemal, Ekim 1986 tarihli, Dönüşüm çevirisine yazdığı önnotunda; "Trajik olansa, böylesi bir dehanın vasiyetinde tüm yapıtlarının yakılmasını talep etmiş olmasıdır. Bu dizimizi, bu trajik isteği yerine getirmeyerek Kafka Külliyatı'nı bize ve insanlığa kazandıran Max Brod'a ithaf ediyoruz.. Ahmet Öz

kişisel blog,takip et
  1. Kafka'nın karamsar yapısı eserlerine de yansıyor maalesef.Aslinda kendi hayatında özellikle babasıyla yaşadığı sorunların da etkisi var sanırım.
    Pragta Kafka müzesine gitmiştim inanılmaz bir ilgi vardı.
    Ama Dönüşüm kitabını ben de zorlanarak okumuştum diyebilirim.Bireyin değişip dönüştüğünde tüm toplum ve ailesi tarafından dışlanması reddedilmesi açısından ise ilginç bir vurgu yapıyor bana göre..Dönüşüyorsan yalnızsın gibi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle kıymetli yorumunuz için teşekkür ederim...

      farkınďayım yorumum biraz ağır oldu fakat ben kitabın bana hissettirdiklerini yazmak istedim...

      Yazarın kitaplarına gösterilen yoğun teveccühe layık emarelere, dönüşüm kitabında rastlayamadığımı yazmak istedim...

      Diğer kitaplarını okuma yönünde düşüncelerimi değiştirecek okuyucu yorumlarını da merak ediyorum esasen...

      Kitap hakkındaki düşüncelerinizi paylaştığınız için tekrar teşekkür ediyorum... selamlar...

      Sil
  2. Dönüşüm bende tam aksi bir etki bırakmış ve Kafkayı bu kitapla tanımış ve devamında Davayla devam etmiştim. Hatta, Kafka çevirilerinde vazgeçemediğim iki çevirmenden her ikisi de yakın zamanlarda kaybettiğimiz Ahmet Cemal (Dönüşüm) ve Kamuran Şipal (Değişim) ayrı ayrı olmak üzere iki defa okumuştum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef bende de tam aksi yönde bir etki bıraktı... :)

      Bende bıraktığı etki dönüşüm kitabının değerini düşürmez... Bu olsa olsa benim kitaplardan beklentilerimle ilgili ya da kitapları nasıl okuduğumla ilgili bir hususi görüşü yansıtır...

      Sizin görüşleriniz de, bundan sonra kafka okursam şayet, güzel kitaplar nazarıyla okumama katkı sağlayacaktır...

      Kıymetli yorumunuz ve bizim vefazıslığımıza rağmen bu acz-ı beşeri ziyatiniz için çok teşekkür ediyorum... Sevgiler, selamlar...

      Sil
  3. İlk okuduğum Kafka kitabıydı. Ve şimdilik tek... Hoşuma gitti üslûbu. İlk bölümü Gregor'un kâbusu sanmıştım. Mevzu gerçekmiş oysa. Başka eserlerini de okuyacağım kısmetse. Selâmlar...

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar,

    Ben de Franz Kafka'nın Şato isimli romanından en sevdiğim alıntıları okumanız için sizinle paylaşmayı isterim: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/franz-kafka-sato-romanindan-en-sevdigim-17-alinti/

    Sağlıkla kalın.

    YanıtlaSil
  5. Yazılarınızı fırsat buldukça takip etmeye çalışıyorum. Baştan savma olmayan,
    internettede hızlı tüketimin popüler olduğu bir dönemde gerçekten ayrıntılara girmeye çalışıyorsunuz, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. MRH nasılsınız umarım iyisinizdir bu gün kendi sitem olan www.kumas.org için araçtırma yaparken google de ilk sayfada senin siteye denk geldim yaklaşık 7.8 konu okudum sonra bir kaç arkadaş geldi onlarada gösterdim okuduğum konuları ben okumuş olduğun konuları evet ciddi anlamada hasseten faydalı gördüm tavsiye ettiğim arkadaşlarda pay yapılan konular çook güzel anlamlı bilgi verirci olduğunu söylediler siteye kaç kişi emek verdi bilmiyorum ama emek çok öenmli verilen emeğin karşılığını almak daha güzel yapmış olduğunuz çalışmalardan dolayı tebrik ederim başarınız daim olsun el emeğiniz göz nurunuz olan konular devamı gelmesini temeli ederim saygılaırımla KUMAŞÇI KEMAL

    YanıtlaSil

♡ Yorumlarınıza en kısa sürede geri dönüş yapılır.
♡ Üyeliğiniz yoksa dahi anonim profili seçerek yorum yapabilirsiniz.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Yazmaya başlayın ve aramak için Enter tuşuna basın.