16.7.20

Dönüşüm

Perşembe Yaylası'nda Çay Keyfi


Buradaki günlerinin de nihayete erdiğini hissetmeye başlamıştı... Muvakkaten geldiği bu ortamda mütemadiyen tatlı, umumiyetle de yalnızlıktan doğan ruhsal iç elemler yaşadığını kabul ediyordu... Bu da hayatın anlamına vakıf olduğunu düşünen insanlar için sevk-ı tabii idi... Büyük gürültü gibi sükûnetin büyüğü de insanı yoruyordu.
“İyi bir filmin kusurları olması gerekir. Hayat gibi… İnsanlar gibi…| Federico Fellini
Burada geçen birbuçuk yılı aşkın süre zarfında tecrube ettiği bir sürü mevzu olmuştu... Fakat bunların içerisinde bir tanesi vardı ki, bundan sonraki iş hayatında alacağı kararlarda bir ziya gibi yolumu aydınlatacak diyordu...
Senin değilse alma. Doğru değilse yapma. Gerçek değilse söyleme. Bilmiyorsan sus. | Japon Atasözü
İnsanları sevmiyorum diyemem fakat doğayı daha ziyade seviyorum derdi... Doğayı daha ziyade seviyor oluşu, muvazenesi bozuk bir kısım insanın yapaylıklarından irite olduğu içindi... Çevresindeki bir kaç hakiki dost dediği fertlerin dışındaki herkese  mesafe koymuş ve kralını umursamayan bir ruh haliyle kendi krallığını ilan etmiş gibi görünüyordu... Çünkü şunu yaşayarak müşahade etmişti...
Menfaati bitenin muhabbeti de biter. | Şeyh Sadi-i Şirazi
Tevazu sahibi bir birey olmayı da tercihen bir kenara bırakmalı diyordu... Zira efendilik, karekterine müsavattı fakat günümüzde bu hasletin geçer akçeliği kalmamıştı... Çevresindeki insanlarda gördüğü fakat kati bir surette reddettiği duyarsızlığın tazyikine yüreği daha fazla dayanmıyordu...

Her kavgada ölen benim diyen şair Nevzat Çeliğin dizelerinde gördüğü kendisine acıyor ve sakin yaradılışlı bir acz-ı beşer oluşuna meyus oluyordu...
Mütevazılık falan hiçbir zaman gerçek bir üst değer olamamıştır bizde. Bir ortamda mütevazı olmaya kalkarsanız saygı hemen azalmaya başlar, hissedersiniz… | Nuri Bilge Ceylan
Son dönemlerde ağırlık verdiği tek mevzu kitap okumaktı... " Okunacak daha neler var, neler? İnsanın vakti olmalı, denize dalar gibi bunların arasına dalmalı." Diyordu...  Şehrin manzarasını zirveden izleyen seyyahlar gibi insanların marazi düşüncelerini daha iyi okuyor ve adamına göre muamele etme hususunda bir beis görmüyordu... 16/07/2020 [line]Allıntılar
  • Büyük gürültü gibi sükûnetin büyüğü de insanı yoruyordu. | Reşat Nuri Güntekin
  • Okunacak daha neler var, neler? İnsanın vakti olmalı, denize dalar gibi bunların arasına dalmalı. | Reşat Nuri Güntekin

kişisel blog,takip et
  1. Genel ruh halimi alıntılarla ne de güzel özetlemişsiniz :)
    Ben de insanları sevmiyorum diyemem fakat doğayı daha ziyade seviyorum diyebilirim amma ve lakin insansız da olmuyor..Belki çizgimizi bozmadan yaşamak en iyisi.
    Sukunetin büyüğü de insanı yoruyor kısmına da ayrıca katılıyorum .
    Yine harika bir yazı olmuş kaleminize sağlık efendim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür Ederim... Eksik olmayın...

      Sil
  2. Belirli bir konuda sıkıntı çekerken aniden gelen yazma isteğine karşı birden karşımıza çıkan ve tam olarak yazmayı istediğimiz şeylerin yazılı olduğu cümleler..

    Birçok defa yaşadım bunu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen... Tastamam yorumunuzda belirttiğiniz duyguları özetleyen ifadeler için sizi tebrik ediyorum...

      Kıymetli yorumunuz için çok teşekkür ediyorum... Selamlar...

      Sil

♡ Yorumlarınıza en kısa sürede geri dönüş yapılır.
♡ Üyeliğiniz yoksa dahi anonim profili seçerek yorum yapabilirsiniz.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Yazmaya başlayın ve aramak için Enter tuşuna basın.