15.9.15

Çay kafein


Fotoğraf: Özgür Konur
Çayı seviyorum... özellikle de hafta içi akşamları içmek çok keyifli... özellikle diyorum çünkü çay içtiğim zaman uyuyamama gibi bir sıkıntım var... uyusam da tavşan uykusu...

bir çoğumuz bunun psikolojik olduğunu söyleyecektir. Ancak; çay yapraklarının içeriğinde % 1-4 oranında kafein,% 10-24 oranında tanen, az miktarda uçucu yağ bulunur.Çayın uyarıcı, midevi, idrar arttırıcı ve kabızlık yapıcı yan etkileri vardır. İçine başka maddelerin karıştırılmadığı şartlarda bir fincan çayda dört kalori ve B vitamini kompleksleri ihtiva eder. Çayın uyarıcı etkisini kafein, buruk tadını ve rengini tanen, kokusunu ise uçucu yağlar olduğu bilimsel olarak ispatlanmış...

Böyle bir gerçek gün gibi ortadayken uyuyamamam normal... anormal olan ise, hafta sonları ne kadar içersem içeyim etkilenmiyorum...  Hal böyle olunca, psikolojik olduğuna inanmaya başlıyorum ister istemez...

Hafta sonlarıda keyifle içiyor olsam da,  özellikle  de hafta içi akşamları çaydan aldığım keyif tarifsiz :| Şekirsiz içiyor olmam bu keyfimi ikiye katlıyor sanırım... çünkü şerbet değil organik çay içiyorum... :|

O zaman ne diyoruz... iki çay, biri bana biri bu satırları okuyana... :| afiyet olsun...

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Yazmaya başlayın ve aramak için Enter tuşuna basın.