11.9.15

Güz işleri

2015 yılı güz dönemi işlerine başladık hayırlısıyla... Alcan deresi isimli bahçemdeydim bugün...

Neler yaptım? Çok şey Yapmadım aslında. Hava çok sıcaktı o yüzden geç gidip geç başladım çalışmaya... Sadece 3 sıra fındık bahçeledim...Bazı fındık ocaklarının üst Kısımlarını kazmayla çapaladım...

2013 yılının sonbaharında başladığım bahçe bağ işlerini sevmem ve az çok yetkin olduğumu görmem sebebiyle ara vermeden çalışmalarımı sürdürüyorum...

Geçtiğimiz yıllardaki çalışmalarımın karsılığını çok şükür rahat bir şekilde fındık toplayarak aldım... geçtiğimiz yıllara oranla daha fazla fındık toplamadim belki ama daha randumanlı olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim... ayrica verim konusuda gelecek yıllarda daha iyi fındık olacağı yönünde umutluyum...

Neden bu işleri kendim yapıyorum?:

Aslında bu işleri yevmiye karsılığinda veya yerine fındik toplamak koşuluyla benden çok daha iyi yapabilecek insanlar mevcut mahallemde... ama onların işleri başlarından aşkın ve artık bir çoğu yoruldu... Ayrıca sadece dalları kesebileceklerini ve çilleri alamayacakları yönünde kırmızı çizgileri var...


Durum böyle Olunca, hareketli bir yasantıyı tercih edip kendi işlerimizi kendimiz yapalım deyip, gerekli alet ve edevatları temin ederek Bismillah diyoruz çalışmaya...

Eldiveni keşfettikten sonra çalışmayı sevdim desem abartmış olmam...


fındık bahçeleme orağımı yeniledim... ayrıca bu sıcak gunde gozoruh suyuyla serinledim...

Yorum Gönder

♡ Yorumlarınıza en kısa sürede geri dönüş yapılır.
♡ Üyeliğiniz yoksa dahi anonim profili seçerek yorum yapabilirsiniz.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Yazmaya başlayın ve aramak için Enter tuşuna basın.