21.3.16

Kabadüz-Çambaşı Yaylası

Çambaşı Yaylasına adını veren çam ormanları ve doğasever kızım miray...

Ordu ilimizin ilçelerinin tamamına yakınını görmüş olmama rağmen, gezilesi görülesi yerlerini  gezmeden, araçlarla içlerinden geçmişliğim var.

Geçtiğimiz yıl Gölköy ilçesine bağlı Karaderekanyonu, Uluvahta yaylasını ve Ulugöl'ü görme fırsatım oldu...

Merkezi Giresun ilimizde bulunan YürüYorum GÖNÜLLÜ ÇEVRE TOPLULUĞU'nun bir birinden değerli katılımcıları ile Ordu İlimizden Mehmet Ali Aydın hocamızın koordinesinde, 06 Mart 2016 tarihinde, doğa ve yayla turizmi alanında adından söz ettiren Kabadüz-Çambaşı Yaylası'na gidip doğa yürüşüyü yapma şansımız oldu...

Turnalık | Kahvaltı Yaptığımız Mekanda Yürüyorum Gönüllü Çevre Topluluğu'nun Güzide Katılımcıları

Yürüyüşü koordine eden bilge insan Mehmet Ali Aydın Hocamız...
Çambaşı-Turnalık-Kaleboynu-Ablakkaya-Kurt Kayası  güzergahını kapsayan yürüyüşümüze, Kabataş ilçemizden Kızım Miray ve 18. dönem Anavatan Partisi Milletvekilimiz Ertuğrul Özdemir katıldı.

Kabataş'tan 05:30'da hareket edip 06:30'da Ordu'ya ulaştık.07:30 civarında Kabadüz İlçesine bağlı Çambaşı yaylasına hareket ettik.  İlk önce Turnalık'ta yaptığımız eksiksiz kahvaltıdan sonra, Aklakkaya'ya yürüdük. Daha sonra Gıli Gıli çeşmesinden Kurt kayasına çıktık. Yaklaşık 12 Km. mesafede yürüyüş yaptık.

Kabataş'tan hareket ettiğimizde yağmur yağıyordu. Doğruyu söylemem gerekirse, yürüyüşün iptal edildiği ile ilgili bir haber gelmesini çok bekledim. :)

Ancak; Turnalığa geldiğimizde verdiğimiz kahvaltı molası sonrasında fikrim değişti. Kahvaltının vermiş olduğu enerjiden, enerjisi yüksek gezginlerin sinerjisinden, yaylanın bol oksijeninden ve havanın da yükselmesiyle birlikte, iyiki gelmişim dediğimi itiraf etmeliyim...

Turnaklıkta Bulunan Kahvaltı Salonunda, Guzinede pişen ekmekler
Turnalıkta, Sabriye-Güven Şimşek çiftinin hazırlayıp, içtenlikleriyle ve güler yüzleriyle servis ettikleri mükemmel kahvaltı için teşekkür etmeden geçmek vefasızlık olur.
Çambaşı Yaylasına ulaştığımızda günlük güneşlik bir havayla karşılaştık... Öğleden sonra ise adeta yaz havasını gördük. Bir günde dört mevsim yaşadığımız yürüyüşümüz oldukça güzeldi.

Çambaşı
Yardımseverliği başta olmak üzere güzel hasletleriyle tanıdığımız  Mustafa Aydın, başka bir programı nedeniyle yürüyüşe katılamamış olmasına içerlensek de, abisi Emekli Öğretmen Mehmet Ali Aydın hocamızı tanımaktan mutlu olduk.

Turnalık'ta bulunan Camide Öğle Namazımızı eda edebilmek için abdeshaneye gittiğimizde, suların soğuktan donmuş olduğunu gördük. Caminin hocası 100 metre aşağıda çeşme bulunduğunu, abdesti orada alabileceğimizi söyledi. Hocanın tarif ettiği yere gidip, hortumdan akan buz gibi soğuk suyla aldığımız abdestin ardından namaza yetişebildik.

Turnalık Cami | Fotoğraf: Ertuğrul Özdemir
Yürüşüyümüzdeki en dikkat çekici ayrıntılardan birisi de, Ablakkayasının eşsiz manzarasıydı. Burada mola verip yanımızda getirdiğimiz atıştırmalıklarımızı paylaştık... çaylarımızı kahvelerimizi yudumlayıp manzaranın doyumsuz seyrinde güzel vakit geçirdik...

Özellikle Necmettin Güney hocamızın uçurumun sıfır noktasını aşıp 1-2 metre aşağıya inerek gösterdiği cesaret, herkes tarafından gizli bir hayranlıkla izlense de, tehlikeye sebebiyet verebileceği endişesiyle tepkiyle karşılandı. :)

Necmettin Güney Hocamızın, Dublörlere taş çıkarttırcak cesareiyle uçurumun kenarına gidip kameralara gülümsemesi
Yürüyüşün bitiminde, geri dönüş yolumuzun üzerindeki, eski bir beldede bulunan kahvehaneye uğrayıp, sobanın etrafında halka oluşturup sımsıcak çaylarımızın eşliğinde bir şeyler atıştırıp açlığımız yatıştırdık...

Ortamın sıcaklığından mıdır nedir, 4 bardak çay içmişim... Doğrusunu söylemem gerekirse, 1-2 bardak daha çay içesim vardı ancak hesapların kesilmiş olması ve hareket saatinin gelmiş olmasından dolayı içemedim... :)

Çay Molası Verdiğimiz Belde
Çay Molası... çay gerçekten çok güzeldi...

Hülasa; Kabadüz ve Çambaşı yaylasını görmek, yeni insanlarla tanışmak, daha önce tanıştığımız dostlarla hasbihal etmek ve yürüyüp hareket etmek gerçekten çok güzeldi.

Hiç görmediğim kadar çam ağacını, Çambaşı yaylasında gördüm... Kar altında kalmış çam ormanlarını fotoğraflamak ayrı bir keyifti...

Ertuğrul abi baya bi yorgun düşmüş olacak ki, dönüş yolunda direksiyon başında kısa bir şekerleme yaptı sanki... :)

18. Dönem Anavatan Partisi Kabataş Millet Vekili Ertuğrul Özdemir
Katılımcıları bir sonraki gezi için ilçemize davet ettik... Gelmeleri durumunda bu, ilçemizin tanıtımına büyük katkı sağlayacağı kanaatindeyim.

Yürüyüş esnasında her zamanki gibi yine  zorlandım...  Özellikle de uzun yürüyüşlerde sıkıntı yaşıyorum... o yüzden daha sık yürüyüp forma girmek istiyorum... Kurtkayasının eteklerine kadar sürünerek çıkabildim ancak zirve nasip olmadı tabi...

Buda ben deniz... Yürümekte neden zorlandığımı anlatan fotoğraf :)
Kurtkayası
Kızımın sürekli beni kontrol etmesi, yoruldun baba dinlen demesi, sağlık durumumla yakinen ilgilenmesi beni şımarttı ancak, bu tedirginliği Kurtkayasına tırmanmamı frenledi... :)

Karlar Prensesi Kızım Miray

Daha fazla gezi fotoğrafları için lütfen tıklayınız...

Kalın sağlıcakla...

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Yazmaya başlayın ve aramak için Enter tuşuna basın.