2.4.16

Azimkar

Kabadüz / Çambaşı Yaylası

Adı Azimkar'dı, zengin bir fındık tüccarının gözü tok evladıydı. Ordu Perşembe ilçesindendi. Ordu Ticaret Lisesindeki ilk günlerimde tanıdım onu... sıra arkadaşım olmuştu... Boyu kısacıktı ama mangal gibi bir yüreği vardı... Halden anlayan cömert bir insandı... Mutlaka, her tenefüs arasında iki simit iki gazoz parası verir zorla kantine yollardı...

O kadar zeki bir insandı ki, yazılılarda 10 dakikada soruları cevaplar, sonrada zorla benim yazılı kağıdımı alır cevapları yazardı... Hatta bir defasında kağıtları değiştirirken Kıymet isimli ingilizce öğretmenimiz görmüştü de, bizi sevdiğinden olacak, görmezlikten gelmişti... :|

Benim Ordu'ya ve okula alışmamda büyük katkısı olmuştu... Sanki Allahın bana bir lütfuydu... Hızırdı sanki zorlu yolumda, bana ışıktı...

Hiç unutmam bir defasında bir birimize meydan okuduk... güreşte ben seni yenerim dedi... ben de gözüme kestirmiştim onu... kozlarımızı paylaşmak için, Ordu spor'un tribünün altındaki güreş salonuna gittik... Ben de boylu ve cüsseli sayılmazdım ama rahat yenerim diyordum içimden... güreşe başlar başlamaz dünyanın kaç bucak olduğunu göstermişti bana... usta bir güreşçi olduğunu anlamıştım... Güreşe gittiğini, oyun bildiğini o zaman öğrenmiştim... aynı güreş kursuna beni de yazdırdı... üç ay birlikte güreştik... ve üç ayın bitiminde onu yenmeyi başarabilmiştim...

Sebebini öğrenemediğim bir nedenden dolayı ikinci sınıfta okulu bırakmıştı... sanırım babasının yanında ticarete atılmıştı... kaç defa dükkanlarını ziyaret etmişsem de bir türlü görüşmek nasip olmadı...

Adı Azimkar, Soyadı Uçar'dı... ufak tefekti ama, adam gibi adamdı...

Allah ondan razı olsun... Yaşıyorsa Allah Uzun ömürler versin...

2013
Kalın Sağlıcakla

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Yazmaya başlayın ve aramak için Enter tuşuna basın.