22.1.17

Müzikal Tercihlerim ve Müzik Listem


Tam otuz yıl saatim işlemiş ben durmuşum,
gökyüzünden habersiz uçurtma uçurmuşum,
Diyorlar Bana, kalsın şiirde sözde yerde,
Sen araştır, göklere çıkan merdiven nerde.
Anladım işi; San'at Allah’ı aramakmış,
 Marifet bu, gerisi yalnız çelik çomakmış.

Necip Fazıl Kısakürek

Müzikal tercihlerimdeki mutasyonu ve yeni hitlerimi konu edindiğim yeni bir blog yazısıyla huzurlanızdayız efendim...

Üstad Necip Fazıl Kısakürek'in üstte yayınladığım şiirinin konumuzla fazla bağlantısı yok. Ancak tam  30 yıl ağırlıklı olarak arabesk müzik dinlemiş durmuşum. Bu müziği bu kadar sevip içselleştirmemin sebebi, dinlediğim dönemlerin sosyal ve ekonomik buhranlarını en iyi şekilde karşılayan terennümlerden oluşnasına bağlayabilirim.

90'lı yıllarda piyasaları kasıp kavuran, Ozon Orhon, Mustafa Sandal ve Kenan Doğulu gibi isimler sayesinde pop müziği bir raddeye kadar sevmiş olsam da, arabesk müzikten kopmam mümküm olmadı... Hoş bir kaç yıldır, eski arabesk müziklerden de artık lezzet alamadığımı ifade etmeliyim... işin garibi, severek dinleyebileceğim başka tür müzikler için bir arayış içerisinde değilim... yeter gari deyip aktif müzik dinleyiciliğimi 2. memur seviyesine düşürdüm...

Sonra...

Sonra; daha önce kişisel bloğumda da paylaştığım ve Kamuran Akkor'un nevi şahsına münhasır bülbül sesinden, ben seni sevdim seveli isimli şarkısı pelesenk oldu dilime..

Ben seni sevdim seveli, kaynayıp coştum.
Aklımı yağmaya verip, fikrimi şaştım.
Mecnûna şimdi eş olup dağlara düştüm.
Sor güle bülbül ne çeker hârın elinden.
Bir dahi gül koklamayım yârin elinden

 Beste: Dede Efendi Makam: Bestenigar Usul: Curcuna

Son vakitlerde kitap okumaya daha fazla ağırlık verdiğimi söyleyebilirim... Bu kitap okuma saatlerimin bir döneminde sürekli, youtube Esen Müzik kanalında yayınlanan ve Bülent Ersoy'un, Türk Sanat Müziği Konseri1 isimli albümün eserleri çalıp durdu fonda...

Yine yakın bir tarihte, Sadri Alışık'ın Serseri Filminin giriş müziğini seslendiren Leyla Nur'un Ayrılık Sarhoşuyum isimli icrasına meftun olduğumu belirtmeliyim.

Nihal Arda'nın seslendirdiği, bunda bir iş var isimli şarkısını da hatrı sayılır bir vakit diliminde beğeniyle dinlemişliğim oldu.

Çok uzatmadan, son  günlerde oluşturduğum ve kitap okurken backroundda kısık sesle dinlediğim listeyi paylaşmakistiyorum... Paylaşmadan önce küçük bir anektoddan bahsetmezsem yazım kadük kalır. Listedeki çoğu şarkıların girizgahında şiir yada şarkının künyesini okuyan Tarık Gürcan'ın da, bir şiir klibi bulunuyor listede...

Ez cümle; arabesk tamamen bitmedi ancak son vakitlerde müzikal tercihlerimde bir eksen kayması olduğu aşikar... Bu değişimi ve müzik listemi sizlerle paylaşmak istedim efendim...

Umarım keyifle dinlersiniz...

Kalın sağlıcakla...




Yorum Gönder

♡ Yorumlarınıza en kısa sürede geri dönüş yapılır.
♡ Üyeliğiniz yoksa dahi anonim profili seçerek yorum yapabilirsiniz.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Yazmaya başlayın ve aramak için Enter tuşuna basın.