25.7.17

Polen Aldım

Kabataş ilçemiz Ordu iline bağlı 13.000 nufuslu küçük bir ilçe olmasına karşın bal üretiminde 18 ilçe arasında 1. sırada yer almaktadır. İlçemizin başlıca gelir kaynağı fındık olmakla birlikte arıcılık önemli bir gelir kaynağı teşkil ediyor ve ilçe ekonomisine katkı sağlıyor. Bal konusunda lokomatif bir ilçe olmamız sebebiyle çevremizde tanıdığımız ve güvendiğimiz çok sayıda arıcı bulunmakta. Bu sebepten kaliteli bal tüketimi konusunda oldukça şanslıyız...

Ayrıca; Arının ve balın olduğu yerde polenin olmaması düşünülemez... Nasıl üretildiği konusunda bir bilgim yok ancak bal yapmak üzere kovana getirilen çiçek tozlarının bir düzenekle arılardan toplandığı yönünde fikrim var... Bilgimiz olmadan fikrimizin olması milletçe en büyük hendikapımız... :)

Polene para verip alan bir insan değildim... İlçemizde de bu kültür, sağlık konusunda bilinçli aileler dışında pek yok...  Arıcıclık yapan komşum misafirliğe gelirken küçük bir kavanoz polen  hediye olarak getirmişti... Ben o poleni mütemadiyen kış aylarında soğuk algınlığından korunmak ve bağışıklık sistemimi güçlendirmek için yaptığım karışıma katmaya başladım... Güçlü bir antibiyotik özelliği olduğunu biliyorum..

Bal, polen, zencefil, çörek otu ve tarçın güçlü bir antibiyotik karışımı ve kış boyunca tüketiyorum...

İlçmiz Ardıç Mahallemizden Sami Keskin isimli arıcı arkadaşım facebook'tan yeni sezon taze polenlerimiz satışa hazırdır diye bir mesaj yayınlamıştı... Kilosunun 100 TL olduğunu da not olarak düşmüştü mesajına... Gelirken 1 Kilo getirmesini rica ettim... Polen geldi ve yarısını komşuma vermek suretiyle, ücretini de, polenimizi de bölüştük...

Polenin faydaları ve içeriği ile ilgili bilgilere buradaki linklerden ulaşabilirsiniz...

Sağlıcakla kalın...

kişisel blog,takip et

Yorum Gönder

♡ Yorumlarınıza en kısa sürede geri dönüş yapılır.
♡ Üyeliğiniz yoksa dahi anonim profili seçerek yorum yapabilirsiniz.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Yazmaya başlayın ve aramak için Enter tuşuna basın.