17.2.18

Makber ve Hatıralara Vefa

Hatıralara  Vefa

Eşinin vefatı üzerine üzüntüsünden Makberi yazan Abdulhak Hamit Tarhan, Eşinin taziyesinde tanıştığı bayanla iki hafta sonra evlenmiştir... Bunu genelleştirmek istemiyorum ancak insanların hatıralara saygısını ortaya koyması bakımından talihsiz bir örnek diye düşünüyorum... "Kimsenin senin yanında görünmesine güvenme; karşına geçmesi için bir adım, düşman olması için bir lafın yeter!" diyen Sadi Şirazi'nin ibretlik tespiti vefamızın genel seyrini özetler nitelikte... Bu hikayeyi paylaşmaktaki maksadım, uzun yıllar birlikte bir hayatı paylaşıp acı tatlı hatarılarımız olan insanları bir çırpıda hayatımızdan çıkarmadaki marifetimizi  yermek içindir.. Amacım asla Abdulhak Hamit Tarhan'ı kınamak olmadığını belirtmek isterim... Ayrıca böyle bir hakkımın olmadığını bilecek kadar da haddimi bildiğimi düşünüyorum...

Peynirin Evsafı

Tasfir profesörü Sabahattin Ali; " İlk defa gördüğümüz bir peynirin evsafı hakkında söz söylemekten kaçtığımız halde ilk rast geldiğimiz insan hakkında son kararımızı verip gönül rahatıyla öteye geçiveriyoruz" dedikten sonra, insanların hayatlarının bir evresinde yaşanan hikayelerini yermemiz abesle iştigalden öte bir hadsizliktir... 🙂

Hangi Makber

Makber'i Burhan Çaçan'ın söylediği bir kaside zannettiğim için üstte paylaştığım hikaye dikkattimi çekmişti sanırım... Ancak şimdi bundan emin değilim çünkü şiirin bir bölümünü incelediğimde Burhan Çaçan'ın söylediği makberdeki sözlere rastlayamadım... Gerçi makber şiiri toplamda  2352 mısralık bir şiir imiş... Bütün mısralarını inceleyebileceğimi sanmıyorum... Ayrıca Hafız Burhan'ında söylediği Makber, Burhan Çaçan'ın okuduğu makberle aynı sözleri ihtiva ediyor... Benim için bu kâfi...🙂

TRT Belgelsel Çekmiş

Konu ile ilgili TRT Televizyonu, büyük şair ve bir edebiyat abidesi olarak tanımlanan Abdulhak Hamit Tarhan'ın hayatını ve Makber şiirini konu edinen belgesel programına buradan ulaşabilirsiniz...
  1. Çok sıcak ve samimi bir yayın olmuş. Bu talihsiz örneği ilk defa duydum. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumun için teşekkür ediyorum...

      Sil

♡ Yorumlarınıza en kısa sürede geri dönüş yapılır.
♡ Üyeliğiniz yoksa dahi anonim profili seçerek yorum yapabilirsiniz.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Yazmaya başlayın ve aramak için Enter tuşuna basın.