26.7.18

Korkma Ben İnsan Değilim


İnsanlara Dair

Malum mevsim yaz ve ruhum tatilden başka her eyleme karşı mukavemet halinde... Tatile gidemediğime üzülmüyorum ancak tatile gitmem gerekiyormuş gibi zihnimde beliren, sen tatile gitmelisin şeklindeki alakasız düşünceye anlam veremiyorum... Bloğuma içerik girme konusunda da miskinlik içerisindeyim... Fakat bu aralar biraz boş  zamanım oluyor... Bu boş zamanımda, kafamdaki "insanlara dair" derlediğim sözleri, bir içerik şeklinde yayınlama düşüncemi hayata geçireyim istedim ve bu içeriği oluşturmaya başladım... Hayırlısı bakalım neler çıkacak... Mutlu ve sağlıcakla kalınız...
[line]Haşmet Babaoğlu'nun, Güzel Sözlerle Nereye Kadar başlıklı makalesinde; " Onca söz, onca tartışma, onca iddia... Fakat bir gün mutlaka o sert ve keskin sessizlik anı geliyor. O zaman şu soru içinde çınlayıp duruyor: Sözler değil, eylemler istenmişti senden, iyiyi yapman, kötüden uzak durman istenmişti. Sen ne yaptın? " şeklindeki yerinde tespitleri,  söz paylaşma konusunda beni isteksiz hale getiriyor...

İnsanoğlu farkında olsun ya da olmasın yaptığı hatalara mazeretler üretme hususunda oldukça marifetli... Yaptığımız saçma sapan işler yüzünden insan ırkını sahiplenemez hale geldik... "Korkuyorum, birgün biri çıkıp Ey İnsanoğlu ! diyecek ve kimse üstüne alınmayacak ." Duyarsız bir hal ile hallendik ve alabildiğine nobranlaştık...

Dün Ordu Büyükşehir Belediye Başkanlığına ait toplu taşıma aracıyla toplantı salonuna seyir halinde giderken, şoför kabininin arkasına asılan, renkli ve A4 boyutundaki broşürde yazılanlar, insanlığmızın geldiği noktayı göstermesi bakımından oldukça manidardı... Malum olaylar sonucunda öldürülen kız çocuğuna hitaben bir ayı şöyle diyor; "Korkma ben İnsan Değilim!" İnsanları anlamak öylesine zor ki!

Özellikle savunmasız olan çocuklarımızın daha kolay kandırılabildiği bir süreçten geçiyoruz... "Kuşkusuz en büyük ön yargı; etrafınızdaki herkesi insan sanmanızdır." Çevremizdeki insanların arasında tıpkı insana benzeyen canavarlar olduğunu çocuklarımıza bıkmadan usanmadan anlatmamız gerekiyor...

Etrafımızda, kafaları sürekli fenalığa çalışan bir güruh var ki onlar olur olmaz yerlerde öyle patavatsız söylemler içerisinde oluyorlar ki artık onlara söylenecek her söz fazla gelir... "Biraz insan ol diyeceğim ama ; Seni de zor durumda bırakmak istemiyorum..." şeklinde söyleyeceğimiz felsefik sözlerle insanlığa davet etsekte bu beyhude bir çabadan öteye gitmeyecektir... İnsanları aşağılamaya yönelik bayat espirilerini yapmaya devam edecekler ve yüzüne tükürsen pişkin bir tavırla yarabbi şükür diyecek müstehzi insanlar var....
Bazen hayata karşı boşvermiş, rahat, sorumluluk almaktan kaçınan insanları anlamaya çalışsam da bu bünyeme zul geldiğinden hemen çark ediyorum ve; "Senin gibi olmayı isterdim ama, Allâh beni insan olarak yaratmış" diyerek insan kalma çabamda yılgınlık göstermek istemiyorum...

Herhangi bir konu üzerine konuştuğumuz insanların, konuya hakim olduklarını düşünerek söyledikleri sözleri ve kendinden emin hallerini görmek beni çok geriyor... Ancak aptallar kendinden emindirler ve dahiler sürekli şüphe içerisindedirler... En doğrusunu ben bilirimci, kendini beğenmiş egosu şişkin, muvazenesi bozuk, aklı evvel insanlara hitaben "2 dakika adam ol desem; kaç dakikam kaldı diye soracak insanlar var." diye serzenişte bulunsak ne olur bulunmasak ne olur...

"İyiyim desem inanır, öyle yabancıyız birbirimize..." İlişkilerimiz bakımından da içler acısı bir tabloyla karşı karşıya olduğumuzu düşünüyorum... Çünkü; "Dostlar bizim aleyhimizde her tertibe girmeye ezelden müheyya." şeklinde düşünmeye sevk eden olaylarla müşerref oluyoruz....

Neyse bazı şeyleri düzeltemeyebiliriz ancak sorunları ortaya koymamız, doğabilecek olumsuzluklara karşı bizi hazırlıklı tutar...  İnsanoğlunu insanlığa davet etme konusunda geç kalmış olabiliriz ancak geleceğimizin teminatı çocuklarımızı iyi bir eğitimden geçirmemiz hala  mümkün... Yoksa gelişim sürecini tamamlamış eksik insanlara bir şey katmaya çalışmak beyhude bir uğraş olur... Ayrıca 'Boşuna uğraşmak İnsanın ruhunu tüketir...' [line]

Kaynaklar

💫 Korkuyorum, birgün biri çıkıp Ey İnsanoğlu ! diyecek ve kimse üstüne alınmayacak . ~ İlhan Berk...
💫 Kuşkusuz en büyük ön yargı; etrafınızdaki herkesi insan sanmanızdır. ~ Bukowski
💫 Biraz insan ol diyeceğim ama ; Seni de zor durumda bırakmak istemiyorum... ~ Donnie Darko
💫 Senin gibi olmayı isterdim ama, Allâh beni insan olarak yaratmış ~ yılmaz erdoğan
💫 2 dakika adam ol desem; kaç dakikam kaldı diye soracak insanlar var."~ Şener Şen
💫 İyiyim desem inanır, öyle yabancıyız birbirimize.  Sezen Aksu
💫 Dostlar bizim aleyhimizde her tertibe girmeye ezelden müheyya. Sabahattin Ali
💫 Bonus: Boşuna uğraşmak İnsanın ruhunu tüketir..' - Panait İstrati
[line] Fotoğraf Kaynağı
  1. Kaleminize, yüreğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı güzel dileklerimle... Kıymetli yorumunuz için teşekkür ediyorum...

      Sil

♡ Yorumlarınıza en kısa sürede geri dönüş yapılır.
♡ Üyeliğiniz yoksa dahi anonim profili seçerek yorum yapabilirsiniz.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Yazmaya başlayın ve aramak için Enter tuşuna basın.