28.9.18

Fındığı Tüccara Verdim

Helvacı Emmim abimin fındık çuvallarını dikerken

İndiydi çıktıydı diye diye tedirginlik yaşayarak piyasasını takip etmekten bıktığım fındığımı sonunda sattım... Malum Ortakaradeniz'in amiral gemisi ürünü olan fındık, üreticinin gönlündeki gerçek değerini bulamıyor bir türlü... Her vakit gönlündeki fiyattan düşük oluyor tüccarın teklif ettiği fiyat... TMO'nun fındık almayacağını açıklamasının ardından üreticinin umudu tükenmiş durumda... Piyasalarda güvensizlik iklimi hakim... Diğer taraftan fındık piyasasını manipule ettiği düşüncesiyle üreticiler ferroli firmasına karşı tepkililer... Bu gözlemim büsbütün doğru olmayabilir ancak ben duyumlarımdan ve gözlemlerimden hareketle böyle yazdım... Hatta Ferroli ile ilgili bir tanıdığım şikayet dilekçesi vermişti sezonun başında... Dilekçe de özetle; "Ferroli firmasi tarafından finanse edilen ve uygulama bahçesi olarak düzenlenen fındık bahçem kanser oldu, şikayetçiyim ve zararımın tazmin edilmesini talep etmekteyim." diyordu...

Son 5 yılımı, aktif olarak fındık bahçelerinde çalışarak geçiren birisi olarak edindiğim tecrube doğrultusunda şunları söyleyebilirim; Mümkün olduğunca kendi işinizi kendiniz yapın... Fındığınızı kendiniz budayın mesela... Gübresini kendiniz atın... Dip sürgünlerini kendiniz alın... Bunları kendiniz yaptığınız vakit göreceksiniz ki fındık işçiliği zor bir uğraş fakat emek verdiğiniz için bu zorluklar bir yerden sonra size haz vermeye başlayacaktır... Çünkü hiç kimse bizim işimizi kendimiz kadar ihtimamla görmesi beklenemez... İşini iyi yapanları tenzih ediyorum fakat yeğmiyeciler umumiyetle ataerkil usullerle ve fenni olmayan yöntemlerle işlerini yapıp günü tamamlamanın derdiyle çalışacaklardır...

Bendenizin himayesinde bulunan 2.3 dönüm olmak üzere ve 12 parçaya bölünmüş küçük fındık arazilerimde, bilhassa sonbaharda, beyhude vakitlerimde, haftasonlarında ve itiraf etmem gerekirse hemen her fırsatta çalışmalarımı büyük bir keyifle sürdürüyorum... Umumiyetle yalnız başıma gidip gönlümce çalışmayı seviyorum... Doğanın içinde ilçemin hengamesinden uzakta, kendimle başbaşa kalıp, kaynak suyuyla demlediğim oksijeni bol çayımdan yudumladıkça gevşeyen ruhumun dinginliğinde yaşadığım hazla birlikte kendimle hemhal olmayı seviyorum... Bu hazza müzik dinlemek ve fotoğraf çekmekte dahil...

Uzun lafın kısası, kısa lafın hülasası; tarihe not düşmek adına buraya şunları neşretmek istiyorum müsadenizle; Akşam iş çıkışı fındığımı sattım... 8 Çuval fındık vardı ve ortalama bir çuval 68 kg. geldi... Bu fındığa verdiğim önemin kilo anlamında vefalı bir şekilde geriye dönüşüdür... 27.09.2018 tarihi itibariyle kilosu 13.00 TL'den işlem gören fındığımı yine on yılı aşkın süredir alış veriş yaptığım tüccara verdim... Başka bir tüccar fındığın kilosuna 13.25 TL. fiyat vermesine karşın daha önceden hukukumuz olan tüccara vermeyi uygun buldum...

Yazılarımı okumaya katlandığınız için hepinize teşekkür ediyorum... Mutlu ve sağlıcakla kalınız...

Fındık budama işi için bahçelerime gittiğim esnada çektiğim sonbahar  fotoğrafları


Cuğullar







Sadece doğadayken ruh halinin sağlıklı olduğu söylenebilirdi...

İlçem


Bahçelerdeki çalışma saham...

Bonus
  1. Allah bereketli kılsın. Bir insanın işini severek yapması, tüm zahmetine rağmen ne büyük mutluluk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun... evet ışın sırrı sevmeden geçiyor... güzel yorumunuz için teşekkür ederim...

      Sil
  2. Allah hayırlısı ile harcamayı nasip etsin emeğinizin karşılığını.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin inşallah... cümlemizin emeğinin hakkıyla karşılık bulması temennisiyle... yorumunuz için teşekkür ediyorum...

      Sil
  3. O kadar iyi bir iş ve o kadar iyi bir tercih yapmışsınız ki,sizi gerçekten hem takdir ediyorum hem tebrik ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. takdiriniz ve tebriğiniz için çok teşekkür ediyorum... sevgiler selamlar...

      Sil
  4. Allah ağız tadıyla yemeyi nasip etsin size ve bütün bir yıl toprağa bakan tüm çiftçilere ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin inşallah... çok teşekkür ederim...

      Sil
  5. Bereketli olsun kazanciniz.resimleri gordukce bizim ruhumuzada iyi geldigini farkettim.hele bonuslar supermis...
    Ticarette keske herkes bu olgunlugu gosterebilse ki bu bence bir erdemdir alkisliyorum ve gelecek nesillere ornek olmasini diliyorum.
    Son olarak ta paylasimi okuyup sonunda kazandiginiz bedeli okuyunca hem kizdim hemde uzuldum.kizdim cunku biz tuketiciye gelene kadar o fiyat nasil 70 tl 80 tl.ye ulasabiliyor.uzuldum cunku demekki aracilar uretenden daha fazla kazaniyor ve bunu uretip emek veren kadar yorulmadan basariyor.cok ilginc turkiyede bu ziraat islerine yaklasim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolun... Evet maalesef üretici ömrünü emeğinin karşılığını aldığını düşünüp üzülerek geçiriyor maalesef... kıymetli yorumunuz için çok teşekkür ediyorum...

      Sil

♡ Yorumlarınıza en kısa sürede geri dönüş yapılır.
♡ Üyeliğiniz yoksa dahi anonim profili seçerek yorum yapabilirsiniz.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Yazmaya başlayın ve aramak için Enter tuşuna basın.