23.1.19

Excel Şifre Bulucu Blogger


Merhaba dostlar... Güzel bir güne uyanmanın coşkusuyla olsa gerek içimden sizleri selamlamak geldi... Bir selamla başlar insanın insanla olan alakası...  Excel VBA ile olan ilgimi çevremdeki arkadaşlarım bilir ve excel şifrelerini unutanlar umumiyetle beni bulur... Bu sabahta beni aynı amaç için ilçemiz Anadolu Lisesi Mutemedi Hüsnü ziyaret etti... Hüsnü 40 yaşlarında, orta boylu, sakallarına yeni yeni aklar düşmeye başlamış esmer tenli, çalışkan ve saygılı bir insan... Böylesi mütevazı insanların işlerini halledebilmek için ayrı bir motivasyon içerisine giriyorum... Bazen de damarım tutar yapabileceğim en basit bir işi bile yapmakta imtina eder ipe un sererim...

2018 ücretli öğretmen bordrosu olan bir excel dosyası bıraktı... Bu yeni çalışma mekanımdaki bilgisayarımda, olmazsa olmazım olan programlar henüz yüklü değil... Dolayısıyla unutulan excel sayfa şifrelerini bulan program da yüklü değildi. Flash belleğini bilgisayara takıp içindeki ilgili dosyayı kopyalayıp masa üstüne yapıştırdım... Sonra OneDrive'ye yüklediğim Ultimate ZIP Cracker isimli, unutulan excel sayfa şifrelerini bulan programı indirdim... Program küçük boyutta olduğu için inmesi ve kurulumu kısa bir süremi aldı... Sonra programı ilk çalıştırmada şifreleri  başarılı bir şekilde buldu... 

Yıllardır kullanırım bu Ultimate ZIP Cracker isimli programı. Bu gün aklıma bu programı siz değerli kârilerimle (yeni öğrendiğim bir kelime ve okur anlamında kullanılmıştır.) de paylaşmak istedim... Umarım işinize yarar ve niyetim doğrultusunda maksadım hasıl olur inşallah... Sağlıcakla kalınız...


kişisel blog,takip et
  1. Ben şifreli dosyalarıma kimsenin aklına gelmeyecek aynı şeyi yazıyorum. Unutma sıkıntısı olmuyor. Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen farklı amaçlar için de kullanılabiliyor bu programlar... :) Rica ederim... ben teşekkür ederim... :)

      Sil
  2. Siteniz çok harika gözüküyor cidden, başarılı ve özgün içerikler.

    Bende kendi çapımda açtığım blog siteme beklerim. www.zanalab.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kıymetli yorumunuz için çok teşekkür ederim.... davetinize zaman zaman icabet ediyorum... :)

      Sil
  3. Sanırım bugüne kadar hiç excel şifrelemedim ve hiç de şifreli excel dosyası ile işim olmadı. Dursun yine de bir kenarda bu bilgi. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Excel eskiden daha çok kullanılıyordu... Şimdi otomasyon ve paket programlar kullanılıyor genellikle... Sayfa vba opmak üzere iki türlü şifreleme yapılıyor ms excelde... Yine de tek tük excel programları kullanılıyor bazen şifreler çözülmek durumunda kalınabiliyor... Yorumunuz için teşekkür ederim... 👋

      Sil
  4. ve aleykum selam.bende bir yere not edeyim.epeydir tablet bilgisayar elime hicbisey alamadim dun bir anlik kafamda cakan simsek uzerine daha dogrusu bir istek hasil oldu çozum bulamayinca kendim bir yazilim yapmak istesem nasil olur deyip çilginca bir ise imza attim.gecenin üçünde arastirmalar okumalar indirdigim programlar sayesinde işin aslinda nasil yurudugunu kaba taslak anlamis bulunmaktayim ne yalan soyliyim amerikayi yeni kesfetmis bilim insani gibi hissediyorum;)
    velhasil oldukca uzun bir yol var onumde.pes etmezsem sonuclarini sonra yazicam bakalim nasip.belki bir gun isinize yarar ihtimaline karsi benim yazilimini yaptigim aktivasyonu play storeden indirip kurabilirsiniz telefonunuza:)
    buyuk dusun demis atalarimiz bende epeyyyy buyuk dusunuyorum galiba fazla acilip bogulmazsam iyidir:)
    paylasimi cok faydali buldum bu arada.tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ayşegülce... Projenin detayları hakkında bilgi verirseniz belki katkımız olur... :) Bitince paylaşmanı sabırsızlıkla bekliyorum... Kolay gelsin... Kıymetli yorumun için teşekkür ederim...

      Sil
  5. Evet faydalı arşivde bulunsun, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz... Paylaşımı aydalı olarak telakki ettiğiniz için ve kıymetli yorumun için teşekkür ederim...

      Sil
  6. sayfanızı yeni keşfettim ve yazılarınız çok hoşuma gitti inşallah uzun yıllar paylaşımlarınıza devam edersiniz ^_^ sayfama da beklerim profil resmime tıklayıp ulaşabilirsiniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah... Güzel dilek ve temennileriniz için ve ayriyetten davetiniz için çok teşekkür ederim... Hoş geldiniz...

      Sil
  7. Sitenizi yeni fark ettim...İnsana davet sitesine de beklerim, blog ailesi olarak daha çok geniş kitlelere yayılmak bizim elimizde...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizden de selamlar... Davetiniz için teşekkür ederim... Yeni blog dostları edinmek benim için de sevindirici... Hoş geldiniz...

      Sil
  8. teklifiniz icin cokk tesekkur ederim lakin baslamadan pes ettim galiba genis bir vakit bulunca yazarim uzunca ama kisaca soyliyim cok bos vakit ve uzerinde yogun bir kafayla durmak gereken islermis bunlar.onu iyi anladim ama bende malesef o ayirilacak zaman dilimi şuan mevcut degil.genede vazgecmis degilim tabii sadece askiya aldim diyelim.kisin yaslilarimiz bizde olunca birde 15 tatil beni bitirdi resmen.kafam zaten kazandi hepten kazan dogurdu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Excel ve macrolar (vba) konularında ise az çok elimizden bir şeyler gelir... İnşallah işlerinizi yoluna koyar da dingin bir haleti ruhiye ile aradığınız geniş zamanları bulursunuz... Burda olduğunuz ve kıymetli yorumlarınız için tekrar teşekkür ediyorum...

      Sil
  9. Bu faydalı bilgi için teşekkür ederim Ahmet Bey..Aklımda olsun lazım olabilir bir gün :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim... Bir dönemin moda sloganıyla cevap verecek olursam; Bilgi paylaşıldıkça çoğalır ;) Kıymetli yorumunuz için ben teşekkür ederim...

      Sil

♡ Yorumlarınıza en kısa sürede geri dönüş yapılır.
♡ Üyeliğiniz yoksa dahi anonim profili seçerek yorum yapabilirsiniz.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Yazmaya başlayın ve aramak için Enter tuşuna basın.