11.12.19

Ordan Burdan Şurdan #16

kişisel blog, ordan burdan şurdan


A
ziz misafirlerim ve sevgili blogdaşlarım... Ordan, burdan, şurdan serisinin 16. sayısıyla birlikte, bir kez daha huzurlarınızda olmaktan son derece mesudum... Hepinizi sevgiyle muhabbetle selamlıyorum... (alkış arası)

Bazen kısacık fakat, samimi ve içtimai hayatın içerisinde hepimizi ilgilendirdiğini düşündüğüm konuları, birden çok başlık altında paylaşmaya, elimden geldiğince dilimin döndüğünce aralıksız devam etmek istiyorum...

Derdi paylaşmak olanlar bilir, her çiçekten polen toplayan arılar gibi, polenleri siz değerli karilerimizle bölüşerek gönül köprüsü inşa etmek gibi bir derdimiz var, bin aktiviteye değişmek istemeyeceğimiz... Mutlu ve Sağlıcakla kalınız inşallah...

Cemal süreya
Cemal Süreya'nın Öldükten Sonraki Son Arzusu


İnsanlar mı vefalı mekanlar mı?... Hangisinden kopmak zor... Hangisi sadık hangisi dost... Kaç mekan biliyoruz döndüğümüzde değişmemiş bulacağımız... Yada kaç insanınız var, bir müddet sonra görüştüğümüzde, değişmiş bu köftehor dedirtmeyen... Yeryüzünden merbut olduğunuz kaç uzağınız var... ve Kaç sırdanışınız ya da canciğer yakınınız var, kendiniz için bir iyilik yapmasını isteyebileceğimiz, boğazınız düğümlenmeden, ikilemde kalmadan?

Cemal Süreya'nın sevdiği bir mekan için arkadaşına ricasını konu edinen, Şairin dünyaya vedası da böyle olmalı dedirten türden duygulu güzel bir yazıya buradaki adresten ulaşabilirsiniz...

Arabesk 


Arabesk müziğin hakimiyetinin sona erdiği yıllardı 92-93'lü yıllar...  Pop müziğe canhıraş bir şekilde direniyorduk... Arabesk müziğe olan sevdamıza ihanet olmasın diye, vefamızın nişanesi  olarak pop müziğe tavırlıydık... Fakat Ozon Orhon gibi kaliteli popçuların harikulâde şarkıları, depresif  dünyamıza sızıp kendilerine yer edinmeyi başarmışlardı...


Yalnızlığım


Yalnızlığım çok kısır, tatsız ve sürekli beklenti içermeyen arayışlarla işgal edilmiş bir sendrom haline gelmişti ve bu döngü her geçen gün bana daha fazla zarar vermeye başlamıştı. Beni mutlu eden ya da edebilen şeylerin hakimiyetini git gide kaybetmeye başladım. Ya da onlar da benden sıkılıp, beni terk etmiş olabilirler. /  Massive Scratch - "Santiago Sueños" / ilgili yayın

Dürüs İlkeli ve Hızlı Çözüm


Geçenlerde sevdiğim bir arkadaşım beni aradı ve pdf dosyasının şifresini unuttuğunu, bunun için kendisine yardımcı olmamı istedi. Dosyayı mail adresime gönderdi. İnternetten bir araştırma yaptım ve online unutulan pdf dosyalarının şifrelerini iptal eden smallpdf.com sitesi bu işi çözdü. Şifreleri çözmeden evvel smallpdf sitesi yemin ettirdi... "Bu dosya sizin olduğuna yemin eder misin?" sorusuna, yemin ederim onay kutusuna tıklayarak onay verdikten sonra şifreyi çözdü... :) Onun vicdanı artık rahat... Ya benim vicdanım? :|

Google Neyden Hoşlanıyor?


Aylardan sonra bloğum, kişisel blog anahtar kelime aramasında google de,  ilk yüzler arasında görünmeye başladı... 19/11/2019 tarihi itibariyle, anahtar kelime: kişisel blog şeklindeki aramalarda 82 sırada yer alıyor... Bu sıralama, verdiğim emeğin, harcadığım zamanın karşılığı asla değil fakat yine de bir parça seviniyor insan... Sıralamalarda bazı ilginç durumlar olabiliyor... Örneğin temanın düzenlenmesi ya da yeni içerik girerken kaydedip önizleme yapınca google bunu çok seviyor olacak ki bloğu üst sıralara taşıyabiliyor... Tema düzenlemeleri bittikten sonra, hızla gözlerden kaybolmaya  devam ediyor... Kısaca, Sitem kaçıncı sırada diye merak ediyor ve üst sıralarda olmayı arzu ediyorsanız size bir sır vereyim: google blogspot yönetim panelinde vakit geçirmemizden çok hoşlanıyor... :)

Bir Serzeniş


Yaşamın bana öğrettiği en önemli gerçek şu; Türkiye iyi niyetli insanlara göre bir yer değil. / Zülfü Livaneli

Osmanlı Zamanın'da Evlenme Teklifi

"-Ey dilberi ranâ! Ey tesadüf-ü müstesna! O mahrem suratınızı görünce size lahzâ-i kalpten sarsıldım... Niyetim acizane-i taciz etmek değildir.. Bilâkis efkâr-i umumiyede ufak bir aile bacası tüttürmektir.. Sözlerim sizi temin ve tatmin edecekse şayet zevc-i izdivacınıza talibim!.."
Bayan basar cevabı;
"-O mahrem suratınıza bir sille-i osmaniye nakşedersem sekte-i kalpten terk-i hayat edersiniz...

Evliya Çelebi / Seyahatname / Dua


Allah'ın Hikmetiyle, gezerek birçok yerleri görmek nasip olan ben değersiz ve kusuru çok olan gezgin Derviş oğlu Mehmet Zıllî, daima Allah'tan yardım isteyip yüce Kur-an'ın süre ve ayetleri bereketiyle bütün gönlümle Allah'a dua ederek doğum yerimiz olan İstanbul'daki evimde, uyumak için yastığıma yas...

şeklinde dua ediyor... Bir insanın egodan, nümayişten, enaniyetten sıyrılıp insan olduğunu, acz-ı beşer olduğunu hatırlaması ve kabul etmesi ne büyük bir erdemdir...

Değerli Kitapsever Dostlarım...


✔ Tüm aramalarıma, istanbulda ve internet üzerinden kitapçıları dolaşmama karşın Şukufe Nihal kitaplarına ulaşamadım... Şu an ulaşılabilir olanların fiyatları ise fahiş... Şukufe Nihal'in elimde Domaniç Dağlarının Yolcusu kitabı var... Bu kitabı okuduktan sonra daha fazla  Şukufe Nihal kitabı okuma isteği uyandı zira bulamıyorum...

Biliyorum zor... Zira atalarımız arsız ol hırsız olma demişler... Elinizde Şukufe Nihal Kitabı varsa diyorum... Hediye etmek ister misiniz? diyecektim... :)  Kargoyu ben hallederim... Bu kadar... :]  

kişisel blog,takip et
  1. Cemal Süreyya gömülmeden tüm Istanbul u gezmiş ve son arzusu da yerine gelmiş demek.
    Yalnızlık ;yol arkadaşlarımız ve renklerimizin dışında hepimiz yalnızız..
    Teknik konularda arkadaşlarınıza her zaman yardimcisiniz ne güzel, paylaşmak güzeldir:)
    Şukufe Nihal kitapları ben de yok olsaydı size kesin gönderirdim..

    YanıtlaSil
  2. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ediyorum... 🖐🖐

    YanıtlaSil

♡ Yorumlarınıza en kısa sürede geri dönüş yapılır.
♡ Üyeliğiniz yoksa dahi anonim profili seçerek yorum yapabilirsiniz.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Yazmaya başlayın ve aramak için Enter tuşuna basın.