15.9.22

2022 Yılı Fındık Sezonu

Vatandaş duymuş marifetimizi. Soruyor. 
- Fındıkta rekolte artışını nasıl yaparız? diye.
- Fındıkta rekolte artışı yapmak istiyorsan, fındık dalları seni sık sık görmeli. 
Yani içerisinde olmalısın. Dönemsel bakımlarını yapıp sonuçlarını gözlemlemelisin diye yanıtlıyorum. 
Memnun olmuyor aldığı yanıttan. Beklediği sihirli formülü duyamayınca yüzü düşüyor tabi. 
Sihirli sözcük; gayret![line]

Deli

Fındık dallarını çok kestiğim için, delirmiş  bu şeklinde yaftalamalara maruz kaldım başlarda. "Aklın esaretinden kurtulmuş kişilere deli denir." oysaki!

Dallarımdaki randımanlı fındığı gören çiftçi kardeşlerim, kendi fındık dallarındaki yanık fındıkları görünce mahcup oldular. 
Kitap öyle diyor, "fındıkta budama elemanı benim" sertifikam var, ben çok kesmiyorum, siz fazla dal bırakıyorsunuz dediysem de, nafile.  
"Fındık dalda olur, çok koyunun çok kuzusu olur" şeklindeki söylemlerine karşı, bir sofrada kaç kişi doyar şeklinde yaptığım itirazlarım havada kalıyordu. 

Şimdi mahcuplar ve belki de özür mahiyetinde, bizim bahçeleri de buda demeye başladılar.
Budayamam arkadaş, çok yoğunum. :)
[line]

Yorgunluk ve Keyif!

Fındık budama konusunda rüştümü ispatladığım bir sezonu geride bıraktık.
Fındık sezonunu için İstanbul'dan gelen abimlerle komşu bahçelerde fındık toplamak, birlikte yemek ve çay içmek, fındık toplamayı keyifli kılan ender anlarımızdandı. Her şey zıddı ile kaimdir!

Gün boyu fındık toplayıp yorulduktan sonra eve gelip duş almak ve sonrasında buzlu içecekler içip balkonda oturmak, yine sezona özgü sevdiğim bir rutin.

Şunu da belirtmeden geçemeyeceğim; gün boyu yorulmanın etkisiyle erkenden bastıran sayıklama ve uykuya dalma durumu da güzeldi. Sabah erken kalkmak zorunda kalmamız biraz zor oluyor ama erken uyumanın verdiği dinginlikle, bunun üstesinden gelmesini bildik.[line]

Fındık Taban Fiyatı

Devletimizin açıkladığı 54,00 TL fındık taban fiyatları da tatmin edici seviyede ve ilçemizin tüccarları, 47.00 TL'den alım yapmaya başladılar. (14 eylül 2022 tarihi itibariyle 3 abd doları eşittir 54,76 Türk Lirası)[line]

Sakınılan Göze Çöp Batar!

Fındık toplamaya bahçeye gittiğim ilk gün, aracın güvenliği için bir tanıdığımın bahçesine bıraktım izin alarak. Akşam geri döndüğümde baktım aracımın ön camı çatlamış, Oyun oynayan 3 çocuk vardı ve kim kırdı camı? diye sorduğumda, erkek olan yanındaki kız çocuğuna dönerek, bu kırda abi dedi. Köpeğe taş atarken taş cama geldi dedi. Kızamadım. Kimseye bir şey demeden çektim geldim. 
Bir şey olur diye yol kenarına bırakmayıp, güvenli diye bıraktığım evin bahçesinde meydana gelen olaya mukadderat demekten başka yapılacak ne var? Hiç![line]

Nazar

Önceki yıllarda, sosyal paylaşım ortamlarında, sair zamanlarda fındık görselleri paylaşırdım. Verimini iyi bulduğum bir fındık dalının videosunu çekip facebook profilimde paylaştıktan bir yıl sonra, sadece paylaştığım o dalın kuruması sonucu, o andan itibaren fındık görseli paylaşmama kararı aldım ve bu sezon bu kararımı harfiyen uyguladım. Yani bu yıl sosyal medya hesaplarımda, nazara düçar olur korkusuyla fındık görseli paylaşmadım.[line]

Müzik

Eski fındık toplama sezonlarında, dinlemekten keyif aldığım yeni şarkı keşiflerim olurdu ve mütemadiyen kişisel blog yazılarımda favori şarkılarımı paylaşırdım. 
Bu sezon bahçelere gidip gelirken, aracın müzik sistemine hiç dokunmadım. 
Sebep? Daha yoğun bir sitres!
Müslüm Babanın bir şarkısında dile getirdiği gibi; "gönlüm kupkuru bir çöl, susuzum yanıyorum.Şarkısına müsavi bir ruh hali içerisindeyim.

Sevgili blog dostlarım! Hepiniz şen ve esen kalın!". [favorite]

kişisel blog,takip et
  1. Dolu dolu geçen bir fındık sezonu için dolu dolu fındık dolu bir blog yazısı. :)

    Fındık budamadaki ustalığınız artarak devam etsin inşallah. :)

    YanıtlaSil
  2. hocam o fındık tozu yok mu en baba adami yataklara düşürür

    birde isin püf noktası dediginiz gibi budama

    YanıtlaSil
  3. Oldukça meşakkatli bir uğraş fındık toplamak...Bilmediğim ama bazen de merak ettiğim bir alan aslında.
    Kolaylıkla geçsin gitsin verimi bereketi çok olsun inşallah

    YanıtlaSil

♡ Yorumlarınıza en kısa sürede geri dönüş yapılır.
♡ Üyeliğiniz yoksa dahi anonim profili seçerek yorum yapabilirsiniz.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Yazmaya başlayın ve aramak için Enter tuşuna basın.