10.10.18

Sözde Cömertlik

Sürü / Perşembe Yaylası / Aybastı / Ordu

Henüz İlkokul çağında, yüreği bir serçe misali pır pır eden ve doğayı keşfetme tecessüsü ile dolmuş bir çocukken, okul ile ev arasındaki ulaşımı sağladığım patika bir yol vardı. Yol dar, taşlı ve dik bir yükseltiye sahip olduğu için bu yolu benim dışımda kullanan başka öğrenci arkadaşım yok gibiydi... Bu yoldan gidip gelirken ekseriyetle köpeklerle karşılaşır ve onları bağırıp taşlayarak bertaraf etmenin kahramanlığını duyardım minik yüreğimde.

Bazen de yolun hemen kenarında bulunan düz ve çimenlik alanda, koyunlarını otlatan yaşlı, munis yüzlü bir teyze bulunurdu ve onunla kısa sohbetlerimiz olurdu...

Beli kamburlaşmış, güçlükle hareket edebilen ancak son derece nikbin tavırlarıyla insana güven veren bu teyzenin yanına gider koyunlarını, özellikle de kuzularını seyrederdim. Bir kaç defa yaşadığımız bir diyalogda;

– Teyze, bir sürü kuzun var bir tanesini bana verir misin? dediğimde,

– Oğlum, kuzular anasız yaşayamaz, sen en iyisi kuzusuz bir koyun yakala senin olsun derdi…

Söyleminde samimi olduğuna emin olduktan sonra, aç bir kurt misali koyunların arasına dalar ve bana vaad edilen koyunu yakalamak üzere zorlu bir mücadeleye girişirdim… Bir kaç başarısız denemenin ardından, koyunu yakalayamayacağımı ve teyzenin niyetini anlayabilmiştim… O yaştaki bir çocuk, peşinden ne kadar hızlı koşarsa koşsun yetişkin bir koyunu yakalaması mümkün değilmiş… :|

O günleri tekrar hatırladığımda, teyzedeki iletişim biçimini takdir etmemek elde değil. Eğer o gün; “bir koyun kaç lira biliyor musun? senin o koyunu almaya gücün yetmez, hadi git işine” demiş olsaydı, bu gün kendisini duayla yâd ediyor olmayacaktım.

Hulasa ben o teyzeyi, sevecen tavırları nedeniyle aklıma geldikçe sevgiyle anımsıyor, hayırla yâd ediyor ve yakalayamadığım koyunlar için kabahati kendimde buluyorum.

Şimdi düşünüyorum da, etrafımızdaki bilge ve iyi insan olarak bildiklerimizin, çıkarlarına ters düşen konularda verdikleri seviyesiz tepkilere şahitlik edince, o rikkatli teyzeye olan sevgim ve hayırla yâd etme isteğim bir kat daha artıyor…

Allah mekanını cennet eylesin… 27/05/2013

 ✅ yeniden  düzenlendi. 10.10.18  
  1. İnsanlara nasıl yaklaştığımız hakkımızda ne düşündüklerini ne kadar da çok etkilediğinin bir kanıtı! Allah rahmetiyle muamele eylesin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin sağolun... yorumunuz için teşekkür ediyorum...

      Sil
  2. Mekanı cennet olsun. Bu yaz fotograftaki yerleri tekrar gezme fırsatı buldum. Çok güzel, insana huzur veren bir yer.

    YanıtlaSil
  3. Amin sağolun... keşke haber verseydiniz biz de gelir tanışırdık ya da ilçemizde geçerken ağırlardık...

    YanıtlaSil

♡ Yorumlarınıza en kısa sürede geri dönüş yapılır.
♡ Üyeliğiniz yoksa dahi anonim profili seçerek yorum yapabilirsiniz.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Yazmaya başlayın ve aramak için Enter tuşuna basın.