7.1.17

Adem Baba Tarifi


Yol soran gençlere, adresi tarif eden biri, nazar-ı dikkatimi celbetti... Bir yol tarif görevlisi gibi, en ince detayına kadar adresi tarif ettikten sonra, yolunuz açık olsun deyip uğurladı gençleri...

Gençlere yaklaşımı hoşuma giden bu insana yaklaşarak,

-Sen iyi bir insana benziyorsun. Bana da, mükellef bir kahvaltı yapabileceğim çorbacı adresi tarif eder misin?" dedim.

Beni göz ucuyla süzdükten sonra,

- Yalaşık 400 metre aşağıda, çorbacı adem baba var, çorbanın hasını yapar deyip güzergahı tarif etti...

-Acelem var, daha yakın bir çorbacı tarif eder misin dediğimde, istemsiz bir şekilde, başka bir çorbacıyı tarif etti...

Bir müddet birlikte yürüdükten sonra,

- Hadi gel birlikte adem babaya gidip, karşılıklı içelim çorbamızı deyince memnun oldu. Gidelim tabi ama ben söylerim dedi...

-Olur dedim...

Birlikte çorbacıya giderken sohbet ediyoruz... kendisinin eski bir aşçı olduğunu, malülen tekaüt olduğunu ve kendisinin kilo problemi yüzünden çorbacı adem babaya  kadar gidemeyeceğini söyledikten sonra, dinlenmek için kaldırımın kenarına oturudu...

-Sen dinlene dinlene gel, benim biraz acelem var, çorbacıda bulaşalım dedim.  üzelerek ayrıldım kendisiniden...

Bir müddet aramamdan sonra tarif ettiği çorbacıyı buldum. Genelde işkembe üzerine hizmet veren bir çorbacı. İçeriye girdiğinizde çorbacıya değil de, sanki işkembenin içine giriyorsunuz. Koku problemi olanların girmesiyle çıkmasının bir olacağı bir mekan ancak, o arkadaşın tevsiyesine icabet etmek için, masaya oturup bir yahni çorbası sipariş ettim.

Bol biber soslu haynimi içerken, burayı tarif eden  kişinin yüreğinin güzelliğini bir kez daha anladım. Adem Babanın çorbasının kalitesinden bahsederken son derece samimiymiş.

Kendisinden yardım isteyen bir insanın güzel bir çorba içmesini istiyordu meczup. Gerçekten de öyle oldu... şu ana kadar içtiğim en güzel çorbalardan biriydi.

Çorbanın ücretini öderken, Adem Baba siz misiniz diye sorunca, samimi bir cevapla evet benim dedi...

Kendisine burayı bulmamın hikayesini ve çorbayla ilgili düşüncelerimi paylaştıktan sonra, güzel bir sinerjiyle mekandan ayrıldım...

Ben ayrıldım ancak, bana burayı tarif eden iyi kalpli güzel insan gelememişti. Onunla karşılıklı çorba içmemiş olmak üzmüştü beni. Ancak hala böyle iyi insanların olduğunu bilmek iyi geldi....

Allah razı olsun güzel insan... Mevlam vücut ve akıl sağlığıyla beraber uzun ömürler versin inşallah...

Kalın sağlıcakla...

6 Ocak 2013

Yorum Gönder

♡ Yorumlarınıza en kısa sürede geri dönüş yapılır.
♡ Üyeliğiniz yoksa dahi anonim profili seçerek yorum yapabilirsiniz.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Yazmaya başlayın ve aramak için Enter tuşuna basın.