29.6.17

Ramazan Ayı ve Sağlık, Haziran 2017

böbrek taşları
Önceki ramazanlarda oruç tutarken sürekli ve şiddetli baş ağrısı çekiyordum... 2016 yılının Aralık ayında, düzenli olarak tansiyon ölçtürmem sonucunda tansiyonumun yüksek olduğunu öğrendim... Düzenli ilaç  kullanmaya başladıktan hemen sonra baş ve boğaz ağrımın azaldığını ve sonraları geçtiğini farkettim...

En iyi doktor insanın kendisidir sözün yanlış anlamış olacağım ki, yüksek tansiyon teşhisinden önce, ağrılarıma kendim teşhis koymuştum... Ağrılarımı, Sinüzit, Faranjit ve migren kaynaklı zannedip bir sürü ağır ağrı kesici tüketerek böbreğimi yordum... şimdi sol böbreğim sürekli böbrek taşı üretiyor malesef...

" Doktor fobim olması sebebiyle Ferhat Göçer bile dinlemiyorum " safsatasıyla, tembelliğin ve biraz da korkunun verdiği acizliğime kılıf uydurup tedavi olmaktan hep kaçtım... Hata etmişim... Gidin kardeşim... Vücudunuzun verdiği sinyalleri dikkate alın ve hizmet-donanım anlamında özel hastanelerden hiçte geri kalır tarafı olmayan devlet hastanelerimize giderek en azından rahatsızlığınıza bir teşhis arayın...

12 Haziran 2017 tarihinde iftardan önce hafif bir böbrek ağrım vardı... İftarı yaptıktan sonra böbrek ağrım artmaya başlayınca buzcopan ilacı aldım. İlaç böbrek ağrımı dindirmede yetersiz kalınca Sağlık ocağına gittim ve en etkili ağrı kesicelerin katıldığı serum da böbrek ağrımı dindirmeyince ambulansla Aybastı Devlet Hastanesine sevk edildim... Sabaha karşı saat 4.00 gibi rahatlayıp uyumuşum... Yaklaşık 7 saat süren şiddetli böbrek taşı sancısı çektim...

Aybastı Devlet Hastenesi Fatsa Devlet Hastanesi'ne sevk etti ve 13 Haziran 2017 tarihinde Fatsa Devlet Hastanesine giderek tomografi çektirdim ve böbremiğin kanalında 12 milim büyüklüğünde taş olduğu ortaya çıktı... Böbrek taşı kanalı tıkamıştı ve böbrek şişmişti. Doktorum bunu mesaneden girip ameliyat ederek temizleyeceğini söyleyince, hocam önce lazerle bir kırmayı denesek deyince, beni kırmadı ve lazerle  taşı kırdı... :)

2000 pare top atışından sonra böbreğimdeki taş dağıldığı ve akabinde içtiğim sularla böbrek taşlarını döktüm çok şükür... Bol su iç diye tebihleyen doktorum 1 yıl sonra da tekrar kontrole gelmemi söyledi...

Sürekli özel hastanelere giden birisi olarak bu kez devlet hastanesine gittim ve devlet hastanelerine olan önyargım olumlu yönde kırılmış oldu.... Gerçekten doktor, donanım ve imkan bakımından özel hastanelerden daha iyi olduğunu söyleyebilirim... En azından lazerle böbrek taşı kırma konusunda böyle...

- Aynı sıkıntıdan muzdaripseniz ve bunun için bulduğunuz bir çözüm öneriniz varsa aşağıdaki yorum bölümünden paylaşır mısınız?

Sağlıcakla kalın...

kişisel blog,takip et

Yorum Gönder

♡ Yorumlarınıza en kısa sürede geri dönüş yapılır.
♡ Üyeliğiniz yoksa dahi anonim profili seçerek yorum yapabilirsiniz.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Yazmaya başlayın ve aramak için Enter tuşuna basın.