2.9.18

Fındık Kabuğunu Doldurmayan Lakırdılar #2 #2018


Her nimetin bir külfeti, her külfetin bir nimeti vardır... Rekolte anlamında, son 4 yılın açık ara en iyi sezonunu yaşadım... Fındık hasadı öncesi yağmurlu bir mevsim yaşadık... Bu yüzden fındıklarda erken olgunlaşma meydana geldi  ve akabinde erken hasat yaptık.. 11 Ağustos'ta ilk fındığı dalından kopararak sezona vira Bismillah dedim... Randıman bölge bölge değişse de yeterli seviyelerdeydi... Fenni kurallara göre bahçelediğim fındık bahçelerimdeki verim bu sene de beni rekolte anlamında tatmin etti... ( yaklaşık 550 kg. ) Bazı behçelerimde uç kurusu sıkıntısı devam ediyor ancak bu sorunu bu sonbaharda budama yaparak minimuma indirmeye çalışacağım...

Daha önceki yıllarda yaptığım fındık bahçelemenin verim üzerindeki etkilerini gözlemlediğimde edindiğim tecrube; ocaklarda 7-8 adet dal bırakmak yerine 10-12 aralığında dal bırakmanın daha verimli olduğunu tecrube ettim... Toplamda 15 gün süreyle fındık topladık... Bu süre zarfında hiç yağmur yağmadı ve fındık toplamaya ara vermedik... 18 Ağustos'ta Kurbanımızı kestik ve bayram nedeniyle 1 gün süreyle çalışmaya ara verdikten sonra kaldığımız yerden fındık toplamaya devam ettik...

Bahçelerimin bakımlı ve fındık ocaklarındaki dalların seyrek olması sebebiyle, fındık toplamaya doyamadığım bir sezon daha geride kaldı... Beni yoran bir fındıklığım yok çok şükür... Yeme içme konusunda da bereketli geçen bir sezon oldu... Fındık bahçelerinde yapılan kahvaltıların ve içilen çayların keyfine doyamadım....  Ayrıca beynimdeki dj tarafından nevi şahsıma münhasır çalınan şarkılar eşliğinde müzik anlamında da doyurucu bir sezondu 😜... Acele eden, bu gün bitsin yarın gelmeyeyim tarzında çalışan fındık işçiliği yapamıyorum.. İşi tembelliğe vurduğum anlarda, hiç eşşeği yitirmişe benzemiyorsun şeklindeki tarafıma  tevdi olunan tenkitlere maruz kalıyorum hala...😉... Yapacak bir şey yok, fındığı bitirmek kadar, çalışmayı keyfe dönüştürmeye önem veren çiftçilik anlayaşım var...

Üç seneden bu yana bahçelerime fındık toplamaya, 2005 model, taksi çıkması,  kilometresi 307 binde olan, mevlam tarafından nevi şahsıma bahşedilen  dacia logan aracımla gidip geliyorum... Topladığım fındık çuvallarını da yine aracımın bagajına ve arka koltuklara yerleştirerek harmana taşımaya devam ediyorum... Taşıma ve harman mevzusunda da sıkıntı çekmiyorum çok şükür... (müftülük binasının önünde kuruttum bu sezon ) Fındık toplamak kadar, onu kurutmak ta büyük mesele... Aflatoksin oluşmadan kurutabilmek ve randımanı koruyabilmek için iyi güneş alabilen harman bulmak coğrafyamızda zor... Mevlam topladığımız fındığı hayırlısıyla kurutmayı ve bereketiyle birlikte sarfetmeyi tüm çiftçilerimize nasip eyler inşallah...

Fındık bahçesinde, Cep telefonumdan bluetooth aracılığıyla LG ses bombasına bağlanarak dinlemekten keyif aldığım şarkıların ilkini şimdi burada, diğerlerini de bundan sonraki içereklerimde paylaşacağım...

Fındık Şarkılarım 1
Sağlıcakla Kalın...

1 Eylül 2018 


2018 Fındık Sezonunda ınstagram hesabımda paylaştığım fotoğraflar ve açıklamaları...



Bonus

Bahçelerimin kenarında çeşitli meyve ağaçları olmasını önemsiyorum.

#fındık başlasın...

Bu akşamki soğuk çayımı, mahallemdeki Hapan Yakası'nda, gün batımını seyrederken siz kıymetli takipçilerimin onuruna kaldırıyorum...

Aynasız fotoğraf makinemle çektiğim fındıklar daha bir artistler... :)


elma, erik ve mısır çorbası... ahmet aşkın bahçeden bildiriyor...

bahçede yoğurtlu mısır çorbası vakti... :)

gozoruh'tan dünyaya #çay rengi sıcaklığında günaydın

Fındık topladığım süre içerisinde su içtiğim maşrafam...

Gel gidelim seninle
Gel gidelim buralardan
Gurbet yuvamız olsun
Gel gidelim neresi olursa olsun

Gitmezsek üzecekler
Sevmek yetmeyecek gülüm
Aramıza girecekler
Ayrılsak öleceğiz
Ayrılmazsak öldürecekler

Yarım mutluluklar var bu şehirde
Çaresiz aşklar, buruk acılar
Bütün ışıklar sönmüş bu şehirde
Gidelim ne olur
Hülya Şenkul

bazı fotoğraflar insanın sakladığı yerdir... zamanında çıtayı yüksek tutmasaydım çay keyfi der geçerdim... :) #çay

son bahçemde kahvaltı zamanı...

#fındık #çakılfındık #ordufındık


sezonun en cevval fındığı...

fındık bahçesinden kahvaltı sofraları...

sağım solum önüm arkam facebook instagram... #fındık


eziyetin keyfe dönştüğü anlar...
Bir ağaç sürüsünün üstünden
Çok ağaçlı bir ağaç sürüsünün üstünden
Kesilmiş limon dilimleri gibi düşüyor güneş
çay bardağımın içine
Benim olmayan bir sevinç duyuyorum...

Edip Cansever

🔗 Semaverde Çay Keyfi

♡ Yorumlarınıza en kısa sürede geri dönüş yapılır.
♡ Üyeliğiniz yoksa dahi anonim profili seçerek yorum yapabilirsiniz.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Yazmaya başlayın ve aramak için Enter tuşuna basın.