24.11.18

Her Öğretmenler Günü'nde Ben

öğretmenler günü
Her Öğretmenler günün'de ben,  ilk kez 2015 yılında kaleme aldığım ve yine her öğretmenler gününde düzenleyerek yayınladığım bir hatıramla birlikte, Ozan Hilmi Şahballı'nın öğretmenim isimli harikulade musikisini paylaşırım... Bu vesileyle de tüm öğretmenlerimizin gününü kutlamak istedim...  
Bu içeriği, muallimliği daima adının başında bir şeref tacı gibi taşımaktan zevk duymuş olan öğretmenim Fatma'ya armağan ediyorum...

Öğretmenler Günüyle ilgili Bir Hikayemle Başlayalım Efendim

İlkmektep 3. Sınıfta tahsil gördüğüm yıllarımda bir öğretmenim vardı... 
Yanlış hatırlamıyorsam ismi Fatma, memleketi Tokat'tı... 
incecik bir ruha sahip nahif bir insandı...
 
Öğrencilerini iyi tanır, benim yoksulluğumu bilir, kendini yavrularına adayan şefkatli analar gibi yanıma yaklaşarak, mütemadiyen öğle aralarında ve hiç kimselere hissettirmeden, her defasında farklı sebeplerle avucuma, bazen çeyrek bazen de yarım ekmek  alabileceğim miktarda harçlık bırakırdı...

Hiç unutmam; soğuk bir kış günüydü, ismimle seslenip beni yanına çağıran öğretmenim,  "Ahmet! elin üşümüş mü? bakayım" diyerek, avucuma harçlık bırakmıştı. 
O an, avucumun içinde bir küçük güneş var sanmıştım...

Beynimdeki aydınlanmanın, yüreğimdeki merhametin, ruhumdaki sıcaklığın ve yüzümdeki gülümsemenin sebebiydi eli öpülesi öğretmenim...

Yaşıyorsa Allah sağlık, huzur ve uzun ömürler ihsan eylesin inşallah... 
Hakkın rahmetine kavuştuysa da nurlar içinde uyusun inşallah...

Maamafih; Merhametin, şefkatin, duyarlılığın, vefanın, yardımlaşmanın ve paylaşmanın ne demek olduğunu öğrendiğim, ziyasıyla karanlık yolumu aydınlatan gerçek münevver sevgili Fatma Öğretmenimin tüm öğretmenlerimizin öğretmenler gününü kutlarım...


Sonra Ozan Hilmi Şahballı'nın Öğretmenler'le ilgili Muhteşem şiirini ve klibini paylaşalım,




Öğretmenim
Öğretmenim öğretmenim;
Çocuk beyaz kağıt gibi,
Ne yazarsan o kalacak,
Anne gibi sıcak kucak öğretmenim.

Öğretmenim Öğretmenim;
Yavrumuz sana emanet,
Sevgi saygı ilmi öğret,
senle son buldu cehalet Öğretmenim...


Hilmi Şahballı

kişisel blog,takip et
  1. Hikayeniz ne güzelmiş.Çok şanslısınız, küçük yaşta naif bir öğretmene denk gelmişsiniz.
    Böyle düşünceli öğretmenlerin artması dileğiyle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin... Hikayemi beğendiğiniz için ve burada olup kıymetli bir yorum bıraktığınız için teşekkür ederim...

      Sil
  2. Ne güzel bir ögretmenmiş O..Ne temiz yurekliymiş:) Ben de bütün eli öpülesi öğretmenlerimizin Öğretmenler gününü kutluyorum 😊
    Bu arada sizi mimledim, tabii eğer yapmak isterseniz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öğretmenim bir taneydi... Öğretmenlere karşı olan korkumu ve önyargımı Fatma öğretmenim sayesinde bir parça olsun yenebilmiştim... "İnsanın en büyük şansı, iyi bir öğretmene denk gelmesidir" diyor yazar... Galiba bir dönem ben bu şansı yakalayanlardanım...

      Mimlediğin için de ayrıca çok teşekkür ediyorum... tabiki ilk fırsatta yapmak istiyorum...

      Sil
  3. Çok güzel bir hikaye. Benimde ilkokul öğretmenim can adamdı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hikayemi beğendiğiniz için çok teşekkür ediyorum...

      Sil

♡ Yorumlarınıza en kısa sürede geri dönüş yapılır.
♡ Üyeliğiniz yoksa dahi anonim profili seçerek yorum yapabilirsiniz.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Yazmaya başlayın ve aramak için Enter tuşuna basın.