16.1.21

Okudum, Simyacı, Paulo Coelho, Kitap Alıntıları

Çok yazıldı çok çizildi. Bilinirliği yüksek bir baş yapıt. İyi bir kari olabilmenin şartları arasında sayılan nitelikte bir roman Simyacı... Kitap hakkında söyleyebileceğim ilk sözlerim bunlar....

Simyacıyı henüz okumamış olmak rahatsız edici bir eksiklik olsa gerek...
 
Mamafih, tekrar okunabilecek kitaplardan birisi... Birezilyalı muharrir Paulo Coelho'nun 3. Romanı olan Simyacı'yı ikinci kez okumaktan dolayı mesudum... Bu saadetimi, kitap hakkında yazacağım bir kaç lakırdı eşliğinde siz değerli kari dostlarımla paylaşmak istiyorum.

Kitap hakkında yazacaklarım, bundan önce yapılmış yorumlardan benzersiz olacaktır.   Bu benzersizlik, kitap hakkında benim ilk yorumum olmasından kaynaklanıyor!...

Müslüm Gürses'in 1990'lı yıllarda çıkardığı ve dönemin hit şarkılarından oluşan albümün kapağında  "Birde Benden Dinleyin" yazmaktaydı. 

Bu kadar okunan ve yorumlanan bir kitap hakkında derinlemesine bir tahlil yazacak ve sizlerden  yazacağım değerlendirme için taltif talep edecek durumda değilim fakat yine de bir şeyler karalayarak, Simyacıyı bir de benden dinleyin demek istiyorum... 

Simyacıyı, bir arkadaşımın önerisi üzerine yeniden okudum. Simyacı romanını 2. kez okuyarak, Paulo Coelho'nun 3 kitabını okumuş oldum... Bundan iki ay önce de Aldatmak isimli romanını okumuş ve umum itibariyle beğenmiştim...
Aynı şarkıyı, yine ilk kez dinliyorum" Bülent Parlak

Tekrarları sevmeyen bir acz-ı beşer okur olarak bu tekrardan  ziydesiyle memnun kaldığımı belirtmeliyim.  

Kendi kişisel menkıbesini yaşamak üzere yollara revan olan  Santiago isimli çobanın anlam dolu, bilgelik yüklü  öyküsünün nihayetinde yaşanan  aydınlanmanın ziyasıyla erişlen mutluluk, muharririn akıcı anlatımıyla zirveye ulaşıyor...

184 Sayfadan ibaret olan Simyacı isimli roman , ikinci kez okunduğunda daha bir anlamlı hale  geliyor... 

Kitap, altı çizilip İktibas yapılabicek cümleler bakımından zengin içerikler barındırıyor olsa da, spoilere kaçmamak adına nazar-ı dikkatimi celbeden birkaç iktibasla iktifa edeceğim... 

İnsanın okumayı seven ve güzel kitaplar okuma konusunda teşvikle etkileşim içerisinde olduğu blog arkadaşlarının olması ne büyük saadet. 
 
Birlikte aynı kitabı okumanın motivesi ve nihayetinde farklı cümlelerle kitap hakkında yazdığımız yorumları okumak, bu da ayrı bir keyif... 

Esen Kalın...[line]


Simyacı, Paulo Coelho, Kitap Alıntıları

Beni hayatta tutan Mekke'dir. Hepsi birbirine benzeyen günlere, raflara dizilmiş şu vazolara, iğrenç bir aşevinde öğle-akşam yemek yemeye katlanacak gücü veriyor bana. Düşümü gerçekleştirmekten korkuyorum, çünkü o zaman yaşamak için bir sebebim olmayacak.
Böyle konuşmayınız. Hayat söylediklerinizi duyabilir ve gelecek sefere daha azını verebilir.
Delikanlı ülkesinde söylenen eski bir atasözünü anımsadı: En karanlık an, şafak sökmeden önceki andır.
Yaşıyorum," dedi delikanlıya, "aysız ve kamp ateşsiz bir gece," hurma yerken. "Ve bir şey yerken yemekten başka bir şey düşünmem. Yürüdüğüm zaman da yürüyeceğim, hepsi bu. Savaşmak zorunda kalırsam, ölüm şu gün ya da bu gün gelmiş vız gelir tırıs gider. Çünkü ben ne geçmişte, ne de gelecekte yaşıyorum. Benim yalnızca şimdim var ve beni sadece o ilgilendirir. Her zaman şimdide yaşamayı başarabilirsen mutlu bir insan olursun.
Ama biz kristal bardaklarda çay ikram edebiliriz. Bu sayede insanlar çayı çok beğenecekler ve kristal eşya almak isteyecekler. Çünkü insanları en çok etkileyen şey güzelliktir.
kişisel blog,takip et
  1. Aynı kitabı yıllar sonra 2.kez okumak insanda farklı etkilere neden oluyor yeni bir ben ve yeni bir bakış açısıyla değerlendirebiliyor insan..
    Ben de yakın zamanda tekrar okudum ve çok etkilendim.
    Sizin de yorumunuz alıntılarınız çok güzel, teşekkür ederiz :)

    YanıtlaSil
  2. Güzel bir paylaşım olmuş, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. başarılarınızın devamını dilerim, harika bir yazı olmuş yine.

    YanıtlaSil
  4. Kitaplar hakkında çok yazılsın, çok çizilsin; biz de her yazılanı keyifle okuruz. Kitaplar hakkındaysa okumaya değer.
    Cümleten kişisel menkıbelerimizde hayırlı yolculuklar dilerim. Yolculuklardan pişmanlık duymamamız dileğiyle... :)

    YanıtlaSil

♡ Yorumlarınıza en kısa sürede geri dönüş yapılır.
♡ Üyeliğiniz yoksa dahi anonim profili seçerek yorum yapabilirsiniz.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Yazmaya başlayın ve aramak için Enter tuşuna basın.