18.5.21

Kene Çıkarmada Yeni Yöntem!

Baharın gelmesiyle, enginlere akan küçük dereler misali, doğanın dik yamaçlarında yaşanan canlanmaya şahitlik etmek üzere, doğa yürüyüşlerine çıkıyoruz...

Geçtiğimiz hafta Güney isimli araziden tırmanırken verdiğimiz mola esnasında çoraplarımızı çıkardık ve çıplak ayakla çimenlerin üzerinde yürüdük... 
O esnada bacağıma bir kene yapışmış... 
Bir kaç gün sonra bacağımın kaşınmasıyla farkettim kerkeneyi... 
Malzeme yetersizliğinden hemen çıkarmadım.

Umumiyetle, kenenin üzerine sigara külü döküp bir müddet bekledikten sonra çıkarıyordum. 
Sigara içmediğimden dolayı sonraya erteledim. 
Fakat  keneyi çıkarmayı unuttum ve 24 saat sonra, kene efendinin sondoj vurduğu noktanın tekrar kaşınmasıyla hatırladım.
Ünlü bir üşünür şöyle demiş; Boş ver...
Yanımda sigara ve tiryaki arkadaşım olmayınca, başka çareler düşündüm... 
İplikle kıvıra kıvıra çıkarmayım dedim fakat bu kez de iplik bulamadım. 
 
Vestiyerin gözünde para bandı buldum ve kenenin üzerine iyice yapıştırdıktan sonra, gitme vakti geldi ufaklık diyerek  bandı hızlı bir şekilde çektim ve patolojik vaka olan keneyi vücudundan ayırdım... 
İlkez böyle bir şey denedim ve olumlu sonuç aldım... 
 
Zahmetsiz ve bütün olarak (bazen kafası içeride kalabiliyor) kene çıkarma konusunda bir yöntem buldum sanırım...
 
Keneyi çıkardıktan sonra bacağımdaki sondaj bölgesinde rahatsız edici ve bir kaç gün devam eden tatlı bir kaşıntı oldu...
 
Doğu Karadeniz Bölgesinin ikliminin nemli olmasından dolayı zehirli kene vakaları çok görülmüyor fakat yine de insanlar vücutlarında görünce panikliyor ve umumiyetle kendileri çıkarıyor...
 
Sizden uzak olsun... Kene yapışırsa da mutlaka en yakın sağlık kuruluşuna başvurunuz!...
Keneyle imtihanınız  olduysa, hislerinizi ve çıkarma yöntemleriyle ilgili tecrubelerinizi bizimle paylaşır mısınız? 

Esen Kalın...

[favorite] kişisel blog,takip et
  1. Karadeniz bölgesinde genellikle zararlı kene tipleri görülmüyor. Ama yinede doktora gitmekte fayda var. Zira emin olmadığımızda bir hata ciddi sonuçlar doğurabilir. Geçmiş olsun. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim kardeşim... Sevgiler, selamlar... 👋👋👋

      Sil
  2. Bantla çekilen kenenin bacakları deride kalmadı mı değişik bir yöntem olmuş gerçekten. İyi günler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büsbütün olarak çıktı... Belki doyduğu için olabilir... :) Teşekkür ederim... 👋👋👋

      Sil
  3. İyi halletmişsiniz geçmiş olsun ..
    Sigara külü ya da para bandı hiç duymadığım yöntemler ..
    Kolay gelsin Selamlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim...😊
      Evet her yörenin ayrı kene çıkarma teknikleri var snırım ... Bizden de selamlar... 👋👋👋

      Sil
  4. Kene yazın en korkunç olaylardan biridir.Kimsenin başına gelmez umarım.

    YanıtlaSil

♡ Yorumlarınıza en kısa sürede geri dönüş yapılır.
♡ Üyeliğiniz yoksa dahi anonim profili seçerek yorum yapabilirsiniz.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Yazmaya başlayın ve aramak için Enter tuşuna basın.