14.9.21

Müzik Keşiflerim #1

Kulağıma çalınıp, nazar-ı dikkatimi celbeden şarkı sayısı oldukça az... Eski musikilerin tadı stabil fakat, eskilerden bile eski tadı alamıyorum. 

Çocukken kaset çalarlarla uyuyan bir neslin depresif temsilcisi iyi bir dinleyici olarak, müzik hakkında bir kaç lakırdı etme hakkım olduğunu düşünüyorum... 

Canhıraş bir şekilde dinlediğimiz şarkılarla uyuşup, sonrasında rahatlayan bir duygu adamı olarak, deşarj olabileceğim alan  kısıtlıydı...

Mamafih resim çizmeyi de çok seviyordum ve bu  beni rahatlatan diğer önemli sanatsal faaliyetlerden biriydi.

Lise yıllarımda Müzik Magazin dergisi alabilmek lüksümdü... Çocuk starların ağırlıkta olduğu unkapanı piyasasında, onların dünyasından haber akışını sağlayan tek araç Müzik Magazin dergisiydi... Dergiyi aldığımda yaşadığım mutluluğumun tadına, düşmanlarım ulaşamazlar!...

[line]Eski başka, eskimiş başkadır. Nice eskiler var ki, hiç eskimez Demiş üsdat Peyami Safa... [line]

Haddizâtında eskiyen bizim gönül hoşluğumuz... 

Müziğin her türlüsünü dinleyerek tecrube etmiş bir acz-ı beşer olarak şunu söyleyebilirim; Tecrube ettiğimiz ne varsa, tecrube ettiğimiz istikametin tersi yönünde bir oranla aldığımız haz artıyor ya da azalıyor... 

Yine de instagram Reels videolarında duyduğum bazı şarkılar kulağıma hoş geliyor... 

Bunların başında, yeni jenerasyonlardan Elmas isimli şarkıcı geliyor. Farklı tarzı, sesi ve yorumuyla myt müzik uygulamasından indirip arabamda dinleyerek keyif aldığımı söyleyebilirim...

Seninle Bir Dakika ve Sıcaksın Sımsıcaksın şarkılarından tanıdığım Semiha Yankı'nın arabesk formatındaki şarkılarını dinlemeyi seviyorum... Bahusus Ben o ben değilim şimdi  isimli depresif eserini, son günlerde dilime pelesenk ettim...

Yorumunu beğendiğim Mor Sıçanın Karediniz Türkü'sünü seslendiren Oğuzhan Uzun'un sesine benzettiğim fakat Beibarys Duisenbekov isimli şarkıcının seslendirdiğini öğrendiğim Dıgıdık Dıgıdık Shabaman isimli şarkıyı seviyorum... Klibin altında Türkçe sözleri yazılmış. Tınısı ve sözleriyle oldukça sempatik bir şarkı....

[line]Yine dinlemekten huzur duyduğum bir diğer ilahi Rahman Ya Rahman...[line]

Yazıyı ve müzik tercihlerimi uzatmamak adına bu bahsi burada nihayete erdirmeden önce, son gönlerde dinlediğim favorim 10 Şarkılık listemi müsadenizle paylaşayım... 

Mevlam bizlere akıl sağlığı ve gönül hoşluğu versin... Esen Kalın... 

Devran Çağlar - Yalan olan sensin, aşkımız değil

Sezen Aksu - Aşk

Burhan Çaçan - Sarhoş

İsmail Hazar - Seveceksen Gel

Biricik - İsterdim Sevsen Beni

Müslüm Gürses- Efkarlıyım

Zeki Müren Derdimden anlayan yok

Emel Sayın - Pencereden Kuş Uçtu

İpek Pınar - Aldanış

Semra İleten - İnatçı

Bonus Hülya Koçyiğit Yar peşinde koşa koşa yoruldum

Yine üstad Özdemir Asaf'ın söylediği gibi her şarkının hikayesi ve yaşattığı duygular başka başka...

[line]Her şarkının götürdüğü yer başka... hepsi başka başka sinmiş içime... biri büyükdereye götürüyor, kimi on altı yaşımın kadıköyüne... Özdemir Asaf[line]

[favorite] kişisel blog,takip et

♡ Yorumlarınıza en kısa sürede geri dönüş yapılır.
♡ Üyeliğiniz yoksa dahi anonim profili seçerek yorum yapabilirsiniz.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Yazmaya başlayın ve aramak için Enter tuşuna basın.