26.8.18

Hasret varsa bir yerde, mutlaka vuslat da olmuş olmalı

fındık, yaş fındık

' Hasret varsa bir yerde, mutlaka vuslat da olmuş olmalı ' demiş yazar Nazan Bekiroğlu... Yine Üstad Necip Fazıl Kısakürek Ayrılık isimli şiirinde; ' Ne görsem, ötesinde hasret çektiğim diyar; Kavuşmak nasıl olmaz, mademki ayrılık var ' diyerek kavuşmaya olan özlemimize ses olmuşlar...[line]
Bloğumdan 15 gün gibi bir süre uzak kaldım... Nihat Behram'ın Doruklara Sevdalandım isimli şiirinde belirttiği gibi, Ayrı kaldım çünkü ayrı kalmamın fındık gibi bir anlamı var... 11 Ağustos'ta başladığım fındık toplama işini, 25 Ağustos itibariyle bitirip ardından bu kısa içerikle, yeniden blog alemine merhaba demenin mutluluğunu yaşıyorum... İnsan bir müddet severek yaptığı bir faaliyetten sonra, uzak kaldığında onu özlüyor... 26 Ağustos 2015 tarihinde yazdığım ancak kişisel bloğumda paylaşmadığım bir şiirle bu ayrılığa son vermek istiyorum...

Şiiri; fındık topladığım bahçeme yağmur yağdığı esnada verdiğim mola sırasında, fındık dallarının üzerine serdiğim derme çatma çadırımın altında abimle birlikte karşılıklı neskafemizi (2 yıldır tercihen içmiyorum.) yudumlarken yazmıştım... Şimdi, yağmur yağmasın da bir an önce bahçeyi bitireyim düşüncesiyle fındık topladığımdan, çocukluğum ve şimdiki ruh halim arasındaki farkı kıyaslamaya çalışmıştım bu kısa şiirimde... Umarım beğenirsiniz...

2017 yılı fındık sezonunu değerlendirdiğim Fındık Kabuğunu Doldurmayan Lakırdılar başlıklı içerik gibi, 2018 yılı fındık sezonunu da değerlendireceğim bir içerik hazırlayacağım önümüzdeki günlerde... Mutlu ve Sağlıcakla kalınız...

fındık

Şimdi;
fındık topladığım bahçelere yağmur yağar diye korkar olmuşum,
Oysa ben çocukken dua ederdim hep;
yağmur yağsa da eve gidip dinlensem,
Sevdiğim kaseti teybime yerleştirip,
çocuk sanatçılardan depresif damar şarkılar dinlesem,
dama vuran yağmur damlalarının terennümlerinde gevşesem,
evde olmanın keyfiyle kendimden geçip,
gönlümce tembellik edebilsem diye...
Hayır, hiç bir zaman da hevesli olmadım büyümeye...
uzaklaşırken Çocukluğumdan millerce,
özlersin o günlerini deyip,
niye uyarmadınız beni niye?...
  1. Güzel bir şiir kaleminize sağlık.Keşke hep çocuk kalsaydık:)
    Bu arada fındık toplama işini halletmissiniz gözünüz aydın 🖒

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Sevil Hanım... Fındık bitti evet sağolun... yorumunuz için de teşekkür ediyorum...

      Sil
  2. Kimin söylediğini bilmemekle birlikte, "Bir insanın anavatanı çocukluğudur." diye bir söz hatırlıyorum. Ellerinize sağlık; hem doğanın hem de gönlün içindeki işler için.

    Ayrıca bloga yazdığınız notu aldım, teşekkür ederim.

    Neşeli sevgilerle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlayışın, yorumun ve geri dönüş yaptığın için hassaten ben teşekkür ederim... :)

      Sil
  3. 20 yıla yakındır ana ocağından ayrı yaşıyorum. Hasret hep içimde oldu. Bu yüzden kızımın adını da VUSLAT koydum.

    "Hasret varsa bir yerde, mutlaka vuslat da olmuş olmalı". Güzel ve ümit verici bir söz ancak hüzünlendim şimdi ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım içinizdeki hastet tez zamanda vuslata dönüşür... değerli yorumunuz için teşekkür ederim...

      Sil

♡ Yorumlarınıza en kısa sürede geri dönüş yapılır.
♡ Üyeliğiniz yoksa dahi anonim profili seçerek yorum yapabilirsiniz.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Yazmaya başlayın ve aramak için Enter tuşuna basın.