26.3.18

Zor Sorular

sube_mudurlugu_deneme_sinavi
iman etmiş bir beşer olarak dünyevi sınavları kazanmak için gösterdiğim gayreti, imanın beşinci şartının işaret ettiği sınava hazırlanma noktasında kuvvetli bir irade koyamıyorum ortaya... Önümde bir sınav var... Hafta sonu 1 Nisan'da Şube Müdürlüğü sınavına gireceğim... Sınava yaklaşık 2 aydır hazırlanıyorum... Umarım emeğimin karşılığını alabilirim... Yazılı sınavdan sonra Mülakat var ki o iş biraz şevkimi kırıyor... Gerçi 45 bin aday müracaat etmiş ve bunlardan sadece 512'si görevde yükselebilecek... 512 kişinin içinde olmak üzere hazırlanmaya çalıştığım bir sınav sonucunda, 1500 kişinin davet edileceği mülakat gözümü korkutmamalı... Her şeyin hayırlısı...

1 Nisan 2018 Tarihinde yapılacak olan Şube Müdürlüğü için Görevde Yükselme sınavına hazırlanırken çalıştığım kaynaklarda bulunan ve çözmekte zorlandığım soruları buraya taşıdım... Bu soruların tamamını değil ama bir çoğunu çözerken hala zorlanıyorum... Bana zor olan başkalarına da zor olabilir düşüncesiyle bu nadide soruları siz değerli okurlarla paylaşmamak bencillik olurdu... Umarım Faydalı olur...

Her yıl Eylül ayının 3.haftası "İlköğretim haftası"dır.


652 Sayılı Kanuna göre aşağıdakilerden hangisi hizmet birimi değildir?


A) Temel eğitim genel müdürlüğü
B) Yenilik ve Eğitim teknolojileri Genel Müdürlüğü
C) Strateji geliştirme başkanlığı
D) Talim ve Terbiye Kurulu...
E) Teftiş Kurulu Başkanlığı

652 sayılı kanuna göre bakanlıkça belirlenen özür gruplarına bağlı yer değiştirmeler ne zaman yapılır?

 

A) güz döneminde
B) yaz döneminde
C) şubat ayı
D) istendiği takdirde
E) Yaz ve Şubat dönemlerinde...

4982 sayılı kanuna göre değerlendirme kurulu itirazları kaç iş günü içinde karara bağlar?


A) 30

MEB ortaöğretim kurumları yönetmeliğine göre fen lisesinde bir şubeye alınacak öğrenci sayısı kaçtır?


C) 30

5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanunu’na göre kurumlar,öğrenim gören öğrenci sayısının yüzde kaçından az olmamak üzere ücretsiz öğrenci okutmakla yükümlüdürler?


C) 3

"Özel okullarda öğretmenlik veya yöneticilik yaptıktan sonra Milli Eğitim Bakanlığı emrinde memuriyet kabul edenlerin özel okullarda geçen hizmet sürelerinin ..... her yılı bir kademe ilerlemesine ve her üç yılı bir derece yükselmesine esas olacak şekilde değerlendirilir.

Yukarıdaki fıkralara göre, değerlendirilecek hizmet süresinden sadece özel sektörde geçen süre .... yılı geçemez"

Yukarıda verilen kanun maddesinde boş bırakılan yerlere sırasıyla hangileri gelir?


A) 2/3 - 12

I. Belirlenen kılık ve kıyafet hükümlerine aykırı davranmak. (uyarma)

II. Görev sırasında amirine sözle saygısızlık yapmak . (aylıktan kesme )

III. Göreviyle ilgili çıkar sağlamak. (kademe ilerlemesinin durdurulması)

IV. Yetki almadan radyo ve televizyon kurumlarına bilgi ve demeç vermek. (kademe ilerlemesinin durdurulması)

V. Yetki almadan gizli bilgileri açıklamak. ( devlet memurluğundan çıkarma )

Yukarıda verilen fiil ve hallere verilecek cezaların hangilerini disiplin amirleri tarafından verilir?


A) III ve V
B) I ve II
C) I, II ve IV...
D) I ve IV
E) IV ve V

I. Normal şartlarda çekilen 6 ay geçmeden,
II. Devir teslimi beklemeden çekilen 3 yıl geçmeden,
III. Olağan üstü durumlarda olur almadan çekilen 10 yıl geçmeden,

657 sayılı Devlet Memurları kanununa göre memurluktan çekilmeyle ilgili yukarıda yazılı olan maddelerden hangisi/hangileri doğrudur?


D) I ve II

4483 Sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerin Yargılanması Hakkında kanuna göre hazırlık soruşturması sırasında Kaymakamlar için hakim kararı alınması gerektiren hususlarda hangi adli makama başvuru yapılır?


A) Asliye Ceza Mahkemesi

I. Anaokullarına öğrenci kaydı 36 aylıkken başlar.
II. Anaokullarında kayıtlar temmuz ayının ilk iş günü başlar.
III.Okul öncesi eğitim zorunlu değildir.

222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanununa göre yukarıda verilen maddelerden hangisi ya da hangileri doğrudur.


A) II ve III
B) I, II ve III...
C) Yalnız III
D) I ve III
E) I ve II

5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanunu’nunda yer alan ibarede okulların sınıf mevcutları, okul öncesi eğitimde .... organize sanayi bölgelerinde açılan mesleki ve teknik anadolu liselerinde ...., diğer okullarda ise ....'ten fazla olamaz.

Yukarıda boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilir?


C) 20 - 30 - 24

Serbest Cumhuriyet Fırkası'nın kurulmasında,


I. Meclis içinde hükümet denetimi sağlama ve böylece iktidarların key fipolitikalar ve uygulamalar yapmalarına mani olma

II. Cumhuriyetin ve çok partili demokrasinin gereğini yerine getirme, böylece ülkenin dışarıdaki görünümünü değiştirme

III. İnkılâpların halk tarafından benimsenme düzeyini ölçmek için muhalif bir ortam hazırlama amaçlarından hangileri etkili olmuştur

D) I,II ve III

Türkiye Cumhuriyeti ile ilgili verilen aşağıdaki ilklerden hangisi yanlıştır?


A) İlk Türkçe ezan İstanbul Fatih Cami'nde okunmuştur.
B) ilk uçak fabrikası Eskişehir'de açılmıştır... (kayseri)
C) En fazla milletvekili seçilen kişi İsmet İnönü'dür.
D) Yurtdışına asker gönderdiğimiz ilk ülke G.Kore'dir.
E) İlk kadın bakan Türkan Akyol'dur.

58-5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanununa göre, bir özel okula alınabiecek yabancı uyruklu öğrenci sayısı, o okulda okuyan Türk vatandaşı öğrencilerin yüzde kaçını aşamaz?


30

- Okul öncesi ve ilköğretim okul ve kurumlarının eğitim ve öğretim programlarını, ders kitaplarını, eğitim araç-gereçlerini hazırlamak veya hazırlatmak ve Talim ve Terbiye Kuruluna sunmak

-İlköğretim öğrencilerinin barınma ihtiyaçlarının giderilmesi ve maddi yönden desteklenmesi ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek

652 sayılı Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname’ye göre yukarıdaki görevler Bakanlığa ait hizmet birimlerinden hangisine aittir?


A) Strateji Geliştirme Başkanlığı
B) Temel Eğitim Genel Müdürlüğü ...
C) İnşaat ve Emlak Dairesi Başkanlığı
D) Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü
E) Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü

5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununa göre, Bakanlar, kamu kaynaklarını etkili,ekonomik ve verimli kullanılması ile hukuki ve mali konularda aşağıdakilerden hangilerine karşı sorumludurlar?


A)Bakanlar Kurulu ve Sayıştay
B)Başbakan ve Bakanlar Kurulu
C)Başbakan ve TBMM ...
D)Sayıştay ve TBMM
E)Bakanlar Kurulu ve Danıştay

5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununa göre,zorunlu nedenlerle çıkarılacak geçici bütçe uygulaması kaç ayı geçemez?


c) altı

2886 Sayılı D.İ.K.'e göre müteahhit veya müşterinin "YASAK FİİL ve DAVRANIŞLARDA" bulunmasının sübutu halinde, ihaleyi yapan bakanlık tarafından ne kadar süreyle bütün ihalelere katılmaları yasaklanır?


c) 1 yıla kadar ...

 2886 Sayılı D.İ.K.'e göre günlük gazete ile yapılacak İLK ve SON ilan tarihleri ile ihale tarihleri arasındaki süre sırasıyla ne kadar olmalıdır 


a) 2-5 günden az olamaz.
b) 5-10 günden az olamaz.
c) 10-5 günden az olamaz ...
d) 1- 15 günden az olamaz.
e) 180-365 günden az olamaz.

4982 sayılı Bilgi Edinme Kanununa göre, özel hayatın gizliliği kapsamında, kamu yararının gerektirdiği hallerde, kişisel bilgi veya belgeler, kurum ve kuruluşlar tarafından, ilgili kişiye en az kaç gün önceden haber verilerek yazılı rızası alınmak koşuluyla açıklanabilir?


B) 7

4688 sayılı KAMU GÖREVLİLERİ SENDİKALARI ve TOPLU SÖZLEŞME KANUNU'na göre toplu sözleşme görüşmelerinin UZLAŞMAZLIKLA sonuçlanması halinde TOPLANTI TESPİT TUTANAĞİ'nı kim hazırlar?


a) Kamu Personeli Danışma Kurulu(KPDK)
b) Kamu Görevlileri Sendika Heyeti
c) Kamu Görevlileri Hakem Heyeti
d) Devlet Personel Başkanlığı(DPB) ...
e) Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı(ÇSGB)

5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanunu'na göre kapanan veya kapatılan kurum; mühürlerini, yönetici, öğretmen ve öğrencilerle ilgili bütün defterlerini, dosyalarını ve diğer evrakını ilgili valiliğe devir ve teslim etmeye mecburdur.

Devir ve teslimden kaçınan veya bu görevi savsaklayan kurucu/ kurucu temsilcisi hakkında aşağıdaki hangi kanunun ilgili maddesi uygulanır?


A) Millî Eğitim Temel Kanunu
B) Türk Ceza Kanunu
C) Özel Öğretim Kurumları Kanunu
D) Kabahatler Kanunu...

5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanunu'na göre kapanan veya kapatılan kurum; mühürlerini, yönetici, öğretmen ve öğrencilerle ilgili bütün defterlerini, dosyalarını ve diğer evrakını ilgili valiliğe devir ve teslim etmeye mecburdur.

Devir ve teslimden kaçınan veya bu görevi savsaklayan kurucu/ kurucu temsilcisi hakkında aşağıdaki hangi kanunun ilgili maddesi uygulanır?


- Özel Öğretim Kurumları Kanunu

5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanunu’na göre uzman öğretici, usta öğretici ve öğretmenlik yapma nitelik ve şartlarını taşıyan diğer Devlet memurlarına, ilgili birimlerin izniyle haftada kaç saati geçmemek üzere ücretli ders görevi verilebilir?


- 10

5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanunu’na göre özel öğretim kurumlarının vereceği reklâm ve ilânlarla ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?


A) Yalnız tanıtıcı mahiyette reklâm ve ilân verebilirler.
B) Reklâm ve ilânlarında gerçeğe aykırı beyanlarda bulunamazlar.
C) Reklâm ve ilânın tanıtıcı mahiyette olduğuna Bakanlık karar verir...

D) Televizyonda reklâm ve ilân yapamazlar.

4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu’na göre, mücbir sebebin meydana geldiği tarihi izleyen kaç gün içinde yüklenicinin idareye yazılı olarak bildirimde bulunması ve yetkili merciler tarafından belgelendirilmesi zorunludur?


A) 60 B) 45 C) 30 D) 20... E) 10

50. Aşağıdaki kurumlardan hangisinde çalışan personel, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu kapsamında olmayıp özel kanunları hükümlerine tabidir?


A) Belediyeler
B) İl Özel İdareleri
C) Katma Bütçeli Kurumlar
D) Emniyet Teşkilatı Mensupları...
E) Beden Terbiyesi Bölge Müdürlükleri

657 sayılı Devlet Memurları Kanununa göre başarı, üstün başarı değerlendirmesi ve ödüle ilişkin aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?


A) Başarı belgesi, merkezde bağlı veya ilgili bakan, illerde valiler, ilçelerde kaymakamlar tarafından verilebilir
B) Üç defa başarı belgesi alanlara üstün başarı belgesi verilir

C) Üç defa üstün başarı belgesi verilenlere, merkezde bakan, illerde valiler tarafından ödül verilebilir..
D) Bir malî yıl içinde ödüllendirileceklerin sayısı, kurumun yılbaşındaki dolu kadro mevcudunun binde onundan, Gümrük Müsteşarlığı, Millî Eğitim Bakanlığı ve Emniyet Genel Müdürlüğü kadroları için binde yirmisinden fazla olamaz

657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na göre,disiplin cezalarınının uygulanması ile ilgili aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?


A) Disiplin cezaları verildiği tarihten itibaren hüküm ifade eder ve derhal uygulanır.
B) Aylıktan kesme cezası, cezanın veriliş tarihini takip eden aybaşında uygulanır
C) Veriln disiplin cezaları üst disiplin amirine, Devlet memurluğundan çıkarma cezası ayrıca Devlet Personel Başkanlığına bildirilir.
D) Uyarma Cezası, görevinde ve davranışlarında daha dikkatli olması gerektiğinin yazı ile bildirilmesidir.
E) Aylıktan kesme cezası ile tecziye edilenler 10 yıl boyunca daire başkanı kadrosunun dengi ve daha üstü kadrolara atanamazlar...

Açıklama: Aylıktan kesme cezası ile tecziye edilenler 5 yıl,kademe ilerlemesinin durdurulması cezası ile tecziye edilenler 10 yıl boyunca daire başkanı kadrolarına, daire başkanı kadrosunun dengi ve daha üstü kadrolara, bölge ve il teşkilatlarının en üst yönetici kadrolarına, düzenleyici ve denetleyici kurumların başkanlık ve üyeliklerine,vali ve büyükelçi kadrolarına atanamazlar.

4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun'a göre aşağıdaki bilgilerden hangisi doğrudur?


Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreteri hakkında soruşturma iznini Cumhurbaşkanı verir.

Açıklama: Cumhurbaşkanlığında görevli memurlar ve diğer kamu görevlileri hakkında Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreteri, Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreteri hakkında Cumhurbaşkanı, Büyükşehir belediye başkanları, il ve ilçe belediye başkanları; büyükşehir, il ve ilçe belediye meclisi üyeleri ile il genel meclisi üyeleri hakkında İçişleri Bakanı,i|çelerdeki belde belediye başkanları ve belde belediye meclisi üyeleri hakkında kaymakam, merkez ilçelerdeki belde belediye başkanları ve belde belediye meclisi üyeleri hakkında bulundukları ilin valisi, Köy ve mahalle muhtarları ile bu Kanun kapsamına giren diğer memurlar ve kamu görevlileri hakkında ilçelerde kaymakam, merkez ilçede vali,

"İlköğretim kurumlarından sonraki eğitim kurumlarından vatandaşlar ilgi, istidat ve kabiliyetleri ölçüsünde yararlanırlar." Hükmü 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'nda geçen temel ilkelerden hangisine aittir?


Eğitim hakkı

Açıklama: Eğitim hakkı: Madde 7 İlköğretim görmek her Türk vatandaşının hakkıdır. İlköğretim kurumlarından sonraki eğitim kurumlarından vatandaşlar ilgi, istidat ve kabiliyetleri ölçüsünde yararlanırlar.

Açıklama:  Ortaöğretim Genel Müdürlüğünün görevleri şunlardır:


a) Ortaöğretim okul ve kurumlarının yönetimine ve öğrencilerinin eğitim ve öğretimine yönelik politikalar belirlemek ve uygulamak.
b) Ortaöğretim okul ve kurumlarının eğitim ve öğretim programlarını, ders kitaplarını, eğitim araçgereçlerini hazırlamak veya hazırlatmak ve Talim ve Terbiye Kuruluna sunmak.
c) Ortaöğrenim öğrencilerinin barınma ihtiyaçlarının giderilmesi ve maddî yönden desteklenmesi ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek.

4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu'na göre,bu Kanunun uygulanması ile ilgili esas ve usullerin belirlenmesine ilişkin yönetmelik hangi merci tarafından yürürlüğe koyulur?


B) Bakanlar Kurulu

Açıklama: Madde 31Bu Kanunun uygulanması ile ilgili esas ve usullerin belirlenmesine ilişkin yönetmelik, Kanunun yayımını takip eden altı ay içinde Başbakanlık tarafından hazırlanarak Bakanlar Kurulunca yürürlüğe konulur

Açıklama: Köy okullarına bitişik öğretmen lojmanlariyle müstakil öğretmen lojmanlarının dolayında her ev için 500 ila 1000 metre karelik bir arazi, öğretmen bahçesi olmak üzere okul arsasından veya uygulama bahçesinden yahut okula gelir sağlayacak araziden ayrılır. Öğretmenler, bu bahçelerden parasız faydalanırlar; fakat kiraya veya ortaklığa veremezler.

Millî Eğitim Bakanlığı Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği'ne göre; aşağıdakilerden hangisi okullarda kutlanacak milli bayramlardan biri değildir?


A) 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı.
B) 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı.
C) 18 Mart Çanakkale Zaferi...
D) 30 Ağustos Zafer Bayramı.
E) 19 Mayıs Atatürk'ü Anma ve Gençlik ve Spor Bayramı

Açıklama: Okullarda kutlanacak millî bayramlar ve yerel kurtuluş günleri; 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı
 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı.

19 Mayıs Atatürk'ü Anma ve Gençlik ve Spor Bayramı. 30 Ağustos Zafer Bayramı. Yerel Kurtuluş Günleri.

Mondros’tan sonra, Şark Vilayetleri Müdafaa-i Hukuk Cemiyeti şu kararları almıştır:


1. Hiçbir şekilde göc edilmeyecek
2. Bilim, iktisat ve din alanlarında örgütlenilecek,
3.Doğu vilayetleri gerektiğinde savunulacak.

Bu kararların başlıca amacı aşağıdakilerden hangisidir?

- Bölgedeki Türkleri, azınlıklara oranla her yönden daha güçlü tutma...

Açıklama: Cemiyete yukarıdaki kararları aldıran sebep, l.Dünya Savaşı’ndan sonra yayınlanan Wilson llkeleri'nin nüfusla ilgili maddesidir.

1739 sayılı kanununa göre aşağıdakilerden hangisi yüksek öğretim kurumu değildir ?


A) Fakülteler
B) Uygulama ve araştırma merkezleri
C) Konservatuvarlar
D) Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu...
E) Enstitüler

Aşağıdakilerden hangisi, Osmanlı Devleti'nin Mondros Ateşkes Antlaşması'nı imzalamasının sonuçlarından biri değildir?


A) Osmanlı ülkesinin işgal edilmesi için ortam oluşması
B) Osmanlı Devleti'nin savunma gücünden yoksun kalması
- Balkanların Osmanlı ülkesinden kopması..
D) Osmanlı ülkesinde ulusal cemiyetlerin kurulması
E) Osmanlı Devletinin Silah gücünün zayıflaması.

Açıklama: Balkanların Osmanlı ülkesinden kopması, Mondros'un sonucu değildir. Fransız İhtilâli’nin getirdiği milliyetçilik akımlarını özellikle Rusların kaşıması sonucu 1. Dünya Savaşı'ndan önce ortaya çıkmış bir durumdur.

1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu’na göre uzman ve usta öğreticiler aşağıdakilerin hangisinde geçici veya sürekli olarak görevlendirilemez


- Rehberlik ve araştırma merkezlerinde


Yorum Gönder

♡ Yorumlarınıza en kısa sürede geri dönüş yapılır.
♡ Üyeliğiniz yoksa dahi anonim profili seçerek yorum yapabilirsiniz.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Yazmaya başlayın ve aramak için Enter tuşuna basın.